کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جانشین فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

کشف ۳۵۲ هزار عدد مواد محترقه در مازندران/هنجارشکنان چهارشنبه آخرسال منتظر برخورد قاطع پلیس باشند

22 اسفند 1401 ساعت 14:38

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از افزایش ۴۰ درصدی کشفیات مواد محترقه و کشف ۳۵۲ هزار عدد ماده محترقه در این استان خبر داد .


به گزارش بلاغ، سرهنگ سیدموسی حسینی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: متاسفانه هرساله در روزهای منتهی به آغاز سال نو، روزهایی سخت و دلهره آور برای بعضی از خانواده ها رقم می خورد، روزهایی که یاد آور حوادث تلخ و ناگواری برای برخی از خانواده هاست و در آستانه سال جدید شادی و نشاط آنان را به غم و اندوه تبدیل کرده است .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: علیرغم اقدام های پیشگیرانه، باز هم شاهد حوادث ناخوشایندی از سوی هنجار شکنانی هستیم که سالمندان و خردسالان نیز قربانی رفتارهای ناهنجار از سوی آنان می شوند.

حسینی، تصریح کرد: در برخورد با اقدامات نامتعارف در چهارشنبه آخر سال که امروزه به صورت یک ناهنجاری اجتماعی در جامعه نمود پیدا کرده است، پلیس علیرغم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی ،اقدامات گسترده ای را با اجرای طرح های انتظامی و عملیاتی در دستور کار خود دارد .

وی با تاکید بر رویکرد محله محوری و کوچه محوری با حضور خانواده ها در کنار فرزندان در اجرای این مراسم، اظهار داشت: پلیس هیچگاه مخالف شادی و نشاط مردم نیست و بر همین اساس از جوانان و نوجوانان عزیز انتظار می رود، با اشتباهات خود، اندوه و ماتم را جايگزين شادي آغاز سال نو نكنند.

حسینی با اشاره به ماده 618 قانون مجازات اسلامی، گفت: با کسانی که بخواهند به بهانه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیاندازند به شدت برخورد خواهد شد و ضمن توقیف خودروهای متخلف در این راستا، طی هماهنگی های صورت گرفته با مراجع قضائی این افراد تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت پلیس قرار خواهند گرفت.

وی از افزایش ۴۰ درصدی کشفیات مواد محترقه و کشف ۳۵۲ هزار عدد ماده محترقه در این استان خبر داد و افزود: ۴۲ نفر از عاملان و توزیع کنندگان مواد محترقه که با مقاصد سودجویانه و گاها ناآگاهی از عواقب این شادی کاذب در استان فعالیت می کردند نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با توصیه به شهروندان برای کنترل فرزندان خود از آنان خواست :احترام به حقوق همنوعان خود را فراموش نکرده و رفتارهاي پرخطر را تفریح به شمار نیاورند تا به خاطر لحظه اي شادي و هیجان کاذب،حادثه ای ناگوار را برای خود و دیگران رقم نزنند و یا کودکی را تا آخر عمر از دیدن زیبایی ها محروم کنند .

حسینی خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخرسال را امنیت و آسایش برای همه مردم برشمرد و به افرادی که بخواهند با رفتارهای نامتعارف موجب سلب آرامش مردم شودند هشدار داد: به هیجانی که حسرت در کمین آن است، نزدیک نشوند و وحشت دیگران را دستمایه شادی خود قرار نداده و نگذارند، ایام بهار خاطره ای اندوهبار را برایشان تداعی کند .

*به گزارش بلاغ، ماده 618 قانون مجازات اسلامی: هرگونه هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد که موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی یا بازداشتن مردم از کسب و کار شود جرم محسوب می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 469013

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/469013/کشف-۳۵۲-هزار-عدد-مواد-محترقه-مازندران-هنجارشکنان-چهارشنبه-آخرسال-منتظر-برخورد-قاطع-پلیس-باشند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com