مدیرکل بنیاد شهید مازندران اعلام کرد:

ساماندهی ۶۸ درصد گلزار شهدای مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۴۶۹۰۰۷
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی بودجه بنیاد شهید در سال آینده خبر داد و گفت: ۶۸ درصد ساماندهی گلزار شهدای استان انجام شد.
۰
plusresetminus
ساماندهی ۶۸ درصد گلزار شهدای مازندران
به گزارش بلاغ، ۲۲ اسفندماه که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، فرصت ارزشمندی است تا یک بار دیگر یادی کنیم از کسانی که برای احیای مکتب عاشورا و تعالی ارزش‌های دینی، تمامی تعلقات دنیوی خود را رها کردند و با درک آگاهانه و قدم نهادن در راه حق و حقیقت، چراغ راه آیندگان گردیدند.

سعید کهن سال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در گفتگو با خبرنگار ما ضمن  گرامیداشت ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بفرمان حضرت امام خمینی ( ره ) و بزرگداشت روز شهید، شهدای گرانقدر را قهرمان و اسطوره‌های ملی دانست و اظهار کرد: ما بدهکار شهدا و ایثارگران هستیم، از این رو با هدف ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت که برگرفته از فرهنگ عاشوراست پیوند خودمان با شهدا عمیق تر کنیم.

وی با اشاره به اقدامات درمانی برای جانبازان در بنیاد، افزود: ما بحث تقویت ارائه خدمات درمانی به جامعه بزرگ ایثارگری به‌علاوه موضوع مسکن و اشتغال را در دستور کار قرار داده‌ایم، ۴۶ هزار نفر از جامعه ایثارگری از بیمه پایه استفاده می‌کنند، ۸۷ هزار و ۱۷۴ نفر از این خدمات و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از صندوق بیمه ای خاص استفاده میکنند.

کهن سال با بیان اینکه ۱۰۰درصد اعتبارات ما در دولت سیزدهم در حوزه خدمات به جامعه ایثارگری افزایش پیدا کرد، گفت: ۹۰درصد اعتبارات در حوزه درمانی بود، باتوجه به افزایش سرانه از ۱۷۴ هزار تومان به ۲۰۵ هزار تومان و بعد تا ۳۵۰ هزار تومان که در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت، اعتبارات کافی نمی‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه طبق اصل ۴۴ باید ارائه خدمات به جامعه ایثارگری رایگان باشد، تصریح کرد: اما چون مشکلاتی وجود دارد این محقق نشد، البته الان با ۷۸۰ مراکز دولتی و خصوصی قرارداد داریم که جا دارد از آنها تشکر کنیم چرا که به این مراکز بدهی ۴ ماهه داریم و امیدواریم به زودی تدبیری صورت بگیرد.

وی از پیش بینی افزایش ۵۰درصدی بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: بحث ساماندهی گلزار مطهر شهدا بسیار برای ما اهمیت دارد چرا که پیام نابی دارد و باید به نسل بعد منتقل شود، متاسفانه ما بحث ساماندهی نسبت به استان‌های دیگر عقب هستیم، البته پراکندگی و تعدد گلزار و مزار شهدا زیاد است.

کهن سال از ساماندهی (دسترسی آسان، نصب المان و تندیس و غیره با اجازه و نظر والدین شهدا)، ۶۸ درصد از گلزار شهدای استان خبر داد و یادآور شد: از ۱۰ هزار و ۲۲۷ مزاری که در مازندران داریم، ۶۸درصد ساماندهی و کار ۸ درصد آن تا اردیبهشت ماه از محل مصوبات سفر رییس جمهور به مازندران به پایان برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰، ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون اعتبار داشتیم، امسال با استفاده از ظرفیت‌های کشور و غیره بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم، امیدواریم ۴درصد دیگر کار ساماندهی گلزار شهدا به پایان برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ که کنگره بزرگ شهدا در مازندران برگزار می‌شود کار ساماندهی گلزار شهدا را به پایان برسانیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اظهار کرد: کار اجرای برنامه‌های عملیاتی در دولت سیزدهم را آغاز کردیم، در قالب خوداظهاری همکاران و غیره کار انجام میشود و به نگاه مطالبه گری نیز خیلی اهمیت میدهیم تا قوانین معطل مانده نیز اجرایی شوند.

وی در پایان گفت: ما بیشتر به سمت کارآفرینی نخبگان و پیشتازان حرکت میکنیم، جا دارد از مردم استان تشکر کنم چرا که امسال همه در بحث تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران همکاری داشتند‌.

انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴