تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۶۷۸۸۲
کارشناس مسائل سیاسی گفت: تشکیل جبهه مقاومت منطقه‌ای از سوی سپاه و عدم تسلط بر منطقه، پارلمان اروپا را به این واکنش مذبوحانه و شوی تبلیغاتی کشانده است.
۰
plusresetminus
تشکیل جبهه مقاومت و عدم تسلط منطقه‌ای؛ علت واکنش مذبوحانه پارلمان اروپا در تحریم سپاه
مهرداد محمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی پارلمان اروپا در لیست نهادهای ترورریستی؛ اظهار کرد: اقدامات موثر سپاه پاسداران در سالیان اخیر در حوزه امنیت ملی و اقدامات برجسته سپاه در برخورد با سازمان‌های تروریستی نظیر داعش در منطقه، اقدامات بسیار خوبی قلمداد می‌شود.

وی افزود: این اقدامات، قدرت منطقه‌ای اروپا و امریکا را کاهش داد و لذا یکی از دلایل مهم این تحریم به هیمن موضوع باز می‌گردد.

این کارشناس مسائل سیاسی، خاطرنشان کرد: البته این نکته را نیز باید بگوییم که از این طرف، اروپایی‌ها اقدام به قراردادن سپاه در لیست تحریم می‌کنند؛ اما از سویی دیگر پیغام می‌دهند که شما مقابله به مثل نکنید.

محمدی ادامه داد: ما با کمک مجلس و دولت اقدامات خوبی را انجام دادیم که بازدارنده بوده است و خیلی از اشخاص و نهادهای امنیتی و نظامی کشورهای اروپایی و امریکایی را تحریم کردیم و یک اقدام مقابل به مثل صورت گرفت.

وی اظهار کرد: پارلمان اروپا این ترس را دارد که اگر سپاه، آن‌ها را در فهرستی تروریستی خود قرار دهد، یقینا ضربه مهلکی به آنان خواهد زد؛ چنانچه در منطقه این اقدام چندین بار صورت گرفت و در کشورهایی نظیر عراق، سوریه و یمن، این مجموعه عظیمی که با فرمانده مقتدری همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاد یک کار بسیار بزرگی بود که انجام شد.

این کارشناس مسائل سیاسی، اعلام کرد: در واقع، یک جبهه مقاومت منطقه‌ای در این منطقه ایجاد شد که در نهایت، ترس و دلهره به جان استکبار و اتحادیه اروپایی انداخت و تمام ترس‌شان این است که سپاه قدس آمده است و در منطقه، جبهه مقاومت منطقه‌ای ایجاد کرده است.

محمدی تاکید کرد: تشکیل چنین جبهه مقاومت منطقه‌ای یقینا به امریکا و متحدان اروپایی‌اش اجازه نخواهند داد که بخواهند تحرکاتی در این کشورها داشته باشند؛ لذا این عدم تسلط بر منطقه، آنان را به این واکنش‌های مذبوحانه می‌کشاند.

وی افزود: اگر منافع این کشورها در منطقه در خطر نباشد، چنین واکنشی را نشان نخواهند داد؛ چرا که همواره منافع ملی برای کشورهای امریکایی و اروپایی مهم است و تهدید این منافع، آنان را به این واکنش و بازی سیاسی کشانده است.

کارشناس مسائل سیاسی، با بیان اینکه متاسفانه در این سال‌ها، برخی از اپوزیسیون‌های داخلی نیز با این کشورها هم‌نوا شده‌اند و پادوی امریکایی‌ها و اروپایی‌ها شده‌اند؛ تصریح کرد:  لذا اتفاقات اخیری که در اغتشاشات کشور رخ داد چهره این اپوزیسیون‌ها را آشکار کرد و سپاه و بسیج نیز با این گروه‌ها در حال برخورد است و این امر نیز در کنار سایر علل بیرونی ذکر شده، جزو علل داخلی است که اکنون با اعدام جاسوس شناشایی شده توسط وزارت اطلاعات، موضع گیری کردند، سفیر خود را احضار کردند و در ادامه دست از پا درازتر ناچار به بازگشت سفیر خود شدند.

محمدی گفت: به طور کلی باید بگوییم که این واکنش‌ها از این نکته منشا می‌گیرد که منافع آنان در منطقه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ظرفیت مهم بسیج از بین رفته است و لذا این امر موجب می‌شود که آنان منفعلانه دست به این اقدام بزنند و یک شوی تبلیغاتی را به راه بیندازند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴