کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در گفتگو با بلاغ اعلام کرد:

تحریم علیه سپاه اقدامی کینه‌توزانه توسط اروپای مستأصل/مجلس قاطعانه اقدامات متقابل را در دستور کار دارد

7 بهمن 1401 ساعت 0:05

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ضمن محکوم کردن اقدام اخیر امریکا و اتحادیه اروپا در تحریم کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ این اقدام را اقدامی نامشروع و به دور از منطق خواند و گفت: ما حتما در حوزه‌های بین‌الملل اقدامات حقوقی و قانونی را پیگیری خواهیم کرد و در این راستا مجلس نیز اقداماتی متقابل را در دست اقدام دارد.


علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط پارلمان اروپا به نمایندگی از سوی استکبار جهانی، اظهار کرد: پس از اقدام نابخردانه اتحادیه اروپا در مورد در لیست قراردادن تحریم ارگان‌های رسمی نظیر سپاه و برخی از نهادهای حاکمیتی کشور، ما به عنوان افرادی که وظیفه نظارت بر عملکرد اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهایی که برخلاف منشور بین الملل تصمیم می‌گیرند و ان هم در مقابل کشوری که مستقل و با پشتوانه ملت خود و فهم و شعور سیاسی نخبگان خود، بیش از چهار دهه در مسیر رشد و توسعه قرار دارد؛ اعلام می‌داریم که این تصمیم مغایر با مفاد حوزه بین الملل است.

وی افزود: لذا از این منظر نمایندگان مجلس در موضع گیری‌های مختلف این اقدام را محکوم کردند و این اقدام به عقیده ما یک اقدام نامشروعی است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ارگان رسمی است که همواره اقدامات مختلف این نهاد در راستای صیانت از حقوق مردم، طبقات گوناگون اجتماعی و فعالیت در حوزه‌های گوناگون در قالب اردوگاه بسیج که در حقیقت در زمره ارتش 20 میلیونی که امام راحل آن را طراحی کردند، قرار دارد. 

نماینده مردم ساری و میاندورود  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدامات سپاه در واقع بخشی از کردارهای مردمی سازی و مردم سالاری است که این نهاد، عملکردهای رفیع خود را در حقیقت در این حوزه متمرکز کرده است و از این منظر، سپاه تنها یک ارگان نظامی محسوب نمی‌شود که برخی‌ها فقط عملکرد و رویکرد نظامی سپاه را می‌بینند.

بابایی کارنامی بیان کرد: در کنار  سپاه پاسداران ما نهاد مقدسی مثل ارتش را داریم و در حقیقت ستاد مشترک نظامی ما بسیار مستقل مآبانه و بر اساس منشور حوزه‌های نظامیدر سطح بین الملل چه در روی زمین، چه در دریا و چه در حوزه فراسرزمینی مشغول فعالیت هستند که همگی اقداماتی مثبت و قانونی به شمار می‌آیند.

وی عنوان کرد:یادمان نرود که در مقابل اقدامات تروریستی پدیده کودک کش و بر ضد مردم داعش که ساخته و پرداخته یک جریان با مشارکت حکومت‌های غربی، امریکا و اتحادیه اروپا بوده و از این منظر، این سپاه بود که به رهبریت و مدیریت فرمانده ارشدی به نام حاج قاسم سلیمانی، تاوان داد و هنوز هم باید دنیا این اقدام تروریستی سرداری که جان خود را در جهت صیانت از حقوق مردم آزاده جهان در همه منطقه دفاع کرد و بسیاری از کودکان، زنان و انسان‌های آزاده منطقه را از زیر یوغ چکمه‌های انسان کش و ضد آزادی رهایی بخشید.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، اعلام کرد: اما حالا امروز هر چند که اروپا خودش کاره‌ای نیست و در حقیقت سرباز کوچکی برای امریکا است وارد این جریانی شده که افکار بین المللی در حال نظارت این روند آنان هستند و اقدامات اتحادیه اروپا را تحت کنترل خود قرار داده‌اند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: دیری نمی‌پاید که انسان‌های آزاده دنیا حتما قضاوت‌های عادلانه خود را خواهند داشت و از این منظر به دولت‌های اروپایی توصیه می‌کنیم که از تصمیمات احساسی خودشان دست بردارند و به دامنه عقل، خرد و منطق و مذاکره برگردند؛ مذاکره‌ای که در تمام جوانب، کشور عزیزمان ایران اسلامی همیشه در آزمون‌های مختلف دنیا درس پس داده است و آزمون مترقی خودش را به نتیجه مثبت رسانده است.

بابایی کارنامی اعلام کرد: همگان می‌دانند که اقدامات تروریستی، شیمیایی و اقدامات هشت سال دفاع مقدس را ملت بزرگ ایران فراموش نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی موجود در کشور را که در تمامی کشورهای دنیا نیز وجود دارد، انکار نمی‌کنیم؛ گفت: بالاخره نقایصی در حوزه مدیریت وجود دارد و مردم ما حق دارند تا بهترین زندگی را برای خودشان برنامه ریزی کنند و کسی منکر این موضوعات نیست؛ اما در کنار این فضا، برخی‌ها می‌خواهند از آن حداقل‌های برخی از مسائل بر علیه نظامی که مستقل، مردم سالار و دفاع از حقوق مستضعفان را برای خود تعریف کرده است استفاده کنند که این مغایر با تمام اسناد بالادستی در حوزه بین الملل است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، اظهار کرد: لذا ما حتما در حوزه‌های بین الملل اقدامات حقوقی و قانونی را پیگیری خواهیم کرد و در این راستا مجلس نیز اقداماتی متقابل را در دست اقدام دارد و  دولت نیز بر این روند نظارت دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام ما یک نظام عاقلی است و همه تحرکات دنیا را تحت کنترل دارد؛ گفت: لذا با استفاده از ارزش‌های نهفته و آشکار انقلاب اسلامی مبتنی بر مردم سالاری و اراده جوانان این سرزمین و همه انشان‌های آزاده دنیا که ایران عزیز را دوست دارند تلاش خواهیم کرد تا بهترین نتایج را رقم بزنیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 467803

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/467803/تحریم-علیه-سپاه-اقدامی-کینه-توزانه-توسط-اروپای-مستأصل-مجلس-قاطعانه-اقدامات-متقابل-دستور-کار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com