تاریخ انتشارشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۴۶۷۵۴۸
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران گفت: در پی تداوم سرمای شدید و افزایش مصرف گاز، فعالیت دستگاه‌های اجرایی مازندران تا پایان هفته با یک سوم ظرفیت خواهد بود.
۰
plusresetminus
فعالیت دستگاه‌های اجرایی مازندران تا پایان هفته با یک سوم ظرفیت/مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد
امید محبی در گفتگو با بلاغ اظهار کرد: با توجه به ضرورت مدیریت در مصرف گاز و با هدف استفاده مردم شریف استان از نعمت گاز طبیعی و با استناد به اختیارات واگذار شده به استانداران و با نظر استاندار مازندران کلیه دستگاه های اجرایی تا پایان هفته به صورت دورکاری با یک سوم ظرفیت فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دستگاه های اجرایی و بانک ها از ساعت 9 الی 13 است، افزود: دستگاه‌های اجرایی مازندران موظف به قطع کامل سیستم‌های گرمایشی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مدارس استان فردا غیرحضوری و دانشگاه‌های تا پایان هفته تعطیل است، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از این دستورالعمل مستثنی هستند.

محبی ادامه داد: برگزاری آزمون‌های نهایی در پایه دوازدهم و سایر امتحان هماهنگ کشوری در ساعت‌های مقرر قبلی برگزار خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران بیان کرد: تمامی پلاژهای دولتی و مراکز اقامتی موظف هستند به طور کامل سیستم‌های گرمایشی اعم از برقی و گازی را قطع کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران نیز گفت: ورود گاز به مازندران خیلی کم شده است و این را مدیریت کنیم تا قطعی گاز را شهرهای استان نداشته باشیم.

قاسم مایلی‌رستمی تصریح کرد: گاز 126 جایگاه سی ان جی مازندران قطع شده است و این قطعی تا در چند روز آینده ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به برودت هوا در روز‌های اخیر، مصرف متوسط گاز خانگی در مازندران از ۳۳ تا ۳۵ میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب رسید که این خطر اُفت و قطعی گاز خانگی را چندین برابر بیشتر کرده است.

مایلی رستمی گفت: با صرفه جویی هر شهروند مازندرانی در کاهش یک درجه سانتی گراد دما با مصرف گاز می توان روزانه یک میلیون متر مکعب در مصرف گاز استان صرفه جویی کرد.

این در حالی است که در مصارف خانگی، با راهکار‌های ساده می‌توان نیمی از انرژی گاز را ذخیره و از هدررفت آن جلوگیری کرد.

بهره گیری از پرده‌های ضخیم، جلوگیری از پوشاندن جلوی سیستم‌های گرمایشی از قبیل فن کوئل‌ها و رادیاتور‌ها با مبل و ...، عدم استفاده از شومینه، سرویس و عایق کاری موتورخانه‌ها، استفاده از لباس‌های گرم و نگه داشتن دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد از مهم‌ترین راهکار‌ها برای مدیریت مصرف گاز در منازل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز با تاکید بر بهره گیری از همه‎ی ظرفیت‎ها برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف ایمن و بهینه‎ی انرژی گفت: با توجه به ضرورت کاهش مصرف گاز و تعطیلی ادارات، مدیریت مصرف گاز مساجد وامامزاده‌ها ضروری است.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود: روسای ادارات اوقاف شهر‌های استان برای قطع گاز ادارات در ساعات غیراداری اقدام وضمن دقت در نظارت وبازدید میدانی، میزان صرفه جویی در مصرف گاز مساجد وامامزاده‌ها را پیگیری و دستورالعمل‎های مصرف بهینه را رعایت کنند.

وی همچنین به مدیران، هیات امنا وخادمان اماکن مذهبی توصیه کرد: تذکرات لازم در این خصوص رابصورت مکتوب، حضوری وراستی آزمائی کنند ونهایت همکاری با نیرو‌های زحمتکش ادارات گازرا داشته باشند.

حیدری مراکز مذهبی ضمن تنظیم دمای سیستم گرمایشی وقرار دادن سیستم‎های گرمایشی در زمان‌های غیر ضروری و بلااستفاده در حالت خاموش، آموزش اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی را در مراکز مذهبی فراگیر کنند تا بهره گیری همه مشترکان از گاز طبیعی به صورت ایمن و مستمر محقق گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴