ارادت ویژه به سیدالشهدا با برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی؛

عاشقی در راه امام حسین(ع) خستگی ندارد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۶۳۸۸۷
حسین ترابی از ارادتمندان سیدالشهدا در روستای حسن آباد است که با هزینه شخصی خود به مدت ۵ سال مراسم تعزیه خوانی را در ده روز محرم در حیاط منزل خود برگزار می کند.
۱
plusresetminus
عاشقی در راه امام حسین(ع) خستگی ندارد
حسین ترابی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه سال‌ها در درون خود دغدغه داشت تا بتواند در راه امام حسین (ع) قدمی بردارد، اظهارکرد: در دهه ۶۰ بر اساس خوابی که دیدم با اطعام دادن در راه امام حسین (ع) وارد این عرصه شدم و با توجه به اینکه در سال‌های دور در این روستا مراسم تعزیه خوانی برگزار می‌شد تصمیم گرفتم تا هزینه مالی مراسم را در ده روز محرم برعهده بگیرم.
 
وی با اشاره به اینکه مشکل مکانی برای اجرای تعزیه خوانی در روستا وجود داشت، افزود: مراسم تعزیه خوانی را مدت ۵ سال است که در حیاط منزل خود برگزار می کنم و خدا را شاکرم که امام حسین (ع) مرا به نوکری خود پذیرفت و بیش از ۳۰ سال است که در ماه محرم به خادمی آقا امام حسین(ع) مشغولم و برکت این نوکری را در زندگی خودم و فرزندانم مشاهده کردم.
 
این خادم امام حسین (ع) با بیان اینکه این عزاداری‌ها مقدمه‌ای است تا در راه امام حسین (ع) قدم برداریم، خاطرنشان کرد: راه امام حسین همیشه جاوید و پیروز است و علت اصلی ماندگاری دین پیامبر (ص) شهادت امام حسین (ع) است.
 
ترابی با اشاره به شهدای مدافع حرم بیان‌کرد: حفظ مکتب و راه حسین (ع) یعنی ایستادگی در برابر ظلم، دفاع از مظلوم و دین اسلام است و ماندگاری نهضت امام حسین (ع) به برکت خون شهداست.
 
وی گفت: شهدا از کودکی در دستگاه امام حسین‌(ع) و هیئت‌ها حضور داشتند و درس آزادگی، مقاومت، دفاع از ناموس و خاک را از نهضت حسین آموختند.
 
این خادم امام حسین (ع) تأکید کرد: یکی از روش‌های خاندان رسالت اهمیت دادن به آموزش دینی به فرزندان بود و اگر دوست داریم فرزندانمان وظایف دینی و واقعی خود را انجام دهند و اخلاق پسندیده داشته باشند هیچ الگویی بهتر از الگوی پدر و مادر در خانه و اجتماع برای فرزند نیست.
 
این خادم امام حسین (ع) با اشاره به این که مال حلال در زندگی فرزندان بسیار تاثیرگذار است، اظهارکرد: کسب حلال رابطه مستقیم با تدین مردم جامعه دارد و هرچه جامعه از احکام دین دورتر شود و لقمه حرام در جامعه بیشتر شود، درست زندگی کردن در جامعه کمرنگ‌تر می‌شود.
 
 ترابی در ادامه تأکید کرد: لقمه حرام گوش و چشم انسان را در برابر حق و حقیقت می‌بندد همانطور که امام حسین(ع) بارها لشکر یزید را نصیحت کرد اما سودی نداشت و در آخر امام حسین (ع) فرمودند علت این رفتار شما لقمه حرامی است که شکم هایتان را با آن پر کرده‌اید.
 
وی گفت: انسان با تفکر و شناخت خود که از کجا آمد و آخر به کجا می‌رود می‌تواند به خداشناسی و  هدفش از خلقت دست پیدا کند و به شناخت واقعی عاشورا برسد که ادامه راه امام حسین(ع)  در شناخت واقعی هدف اوست.
 
 این خادم امام حسین (ع) افزود: نوکری برای کار دنیا و رسیدن به جاه، مقام و پول در دنیا ذلت می آورد اما نوکری و خادمی در دستگاه ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع)سبب عزت و بزرگی در دنیا و آخرت است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰