تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۴۶۳۶۶۷
سرپرست مدیریت بحران مازندران از بازگشایی راه دسترسی در تمامی نقاط سیل‌زده استان خبر داد و گفت: متاسفانه در سیل اخیر به 60 واحد مسکونی خسارت جدی وارد شده است و واحدهای تخریب شده در دو روستای واسپول و پولادکوه باید به مکانی جدید انتقال داده شوند.
۰
plusresetminus
بازگشایی تمامی راه‌های دسترسی در مناطق سیل‌زده/واحدهای مسکونی جدید در مکان امن برای خسارت‌دیدگان احداث می‌شود
حسینعلی محمدی شیرکلائی سرپرست مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین اقدامات انجام گرفته در مناطق سیل‌زده مازندران، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت راه‌ها در مناطق سیلزده، پایدار شده است.

وی افزود: با احداث پل موقت در منطقه مرزن‌آباد، راه دسترسی به 4 روستای سیلزده و 24 روستای بالادست، برقرار شد.

سرپرست مدیریت بحران مازندران، خاطرنشان کرد: مشکل قطعی برق و آب در این روستا به طور موقت حل شده است و ترمیم و نوسازی شبکه نیازمند بودجه تخصیصی و زمان است.

این مسئول ادامه داد: مشکل اصلی آب به 3 روستا بر می‌گشت که ضمن آب‌رسانی توسط تانکر، لوله در اختیار شهرستان مربوطه قرار داده شد تا اقدامات لازم انجام گیرد.

محمدی شیرکلائی اعلام کرد: ارتباطات در مناطق سیلزده در چند نقطه اختلالاتی داشت که در حال برنامه‌ریزی حل مشکل ارتباط در 3 منطقه کور روستایی هستیم و ارتباط در مابقی روستاها، پایدار شده است.
      

وی تاکید کرد: با توجه به خسارات وارده به راه‌های ارتباطی، 3.5 کیلومتر جاده جدید احداث و بازسازی شده است و مابقی مسیر هم نیز به بازگشایی داشت که انجام شد.

سرپرست مدیریت بحران مازندران، افزود: راهسازی جدید 3.5 کیلومتری در مناطق سیلزده نیاز به بیس، ساب بیس، دیوار سازی و آسفالت دارد که در برنامه در دست اقدام از محل تامین خسارت قرار دارد که به محض تامین مالی، این اقدامات نیز صورت خواهد گرفت.

این مسئول در خصوص چگونگی و نحوه ارائه خدمات به خسارت دیدگان سیل در بخش کشاورزی و مسکن، مطرح کرد: در قانون هیچ‌وقت به بخش کشاورزی، خسارتی بابت این موضوعات داده نمی‌شود و بخش کشاورزی باید بیمه باشد؛ اما ما در نامه‌ای که به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اراسال کردیم این اراضی را نیز در زمره خسارات به بخش کشاورزی اعلام کردیم تا در صورت امکان، در اعتبارات این بخش هم لحاظ شود.

محمدی شیرکلائی تصریح کرد: در بحث مسکن، آن واحدهایی که کاملا تخریب شده است برنامه داریم که ستادبازسازی در اولین فرصت برای این نفرات در مکانی جدید، مسکن‌های جدید احداث کند؛ لذا پس از نظر کارشناسی باید تعیین مکان جدید شود که این نقطه باید در مناطق آسیب دیده مشخص شود.

      

وی ادامه داد: متاسفانه در سیل اخیر به 60 واحد مسکونی خسارت جدی وارد شده است و واحدهای تخریب شده در دو روستای واسپول و پولادکوه باید به مکانی جدید انتقال داده شوند.

به گفته سرپرست مدیریت بحران مازندران، برآورد فعلی در خسارت اخیر در کل مازندران، 4 هزار و 800 میلیارد تومان تعیین شده است.

گفتنی است سیلاب مخرب هفته قبل نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان در غرب مازندران خسارت برجای گذاشت و سبب شد تا راه دسترسی برخی از روستاهای بالادست مرزن آباد تخریب شود و اگرچه این راه‌ها بازگشایی شد، اما مرمت آن همچنان ادامه دارد.

تخریب قریب به 100 واحد مسکونی و آسیب به زیرساخت‌های آب و برق و مخابرات از دیگر خسارت‌های این سیلاب در مازندران بوده است، که امید می‌رود با تخصیص اعتبارات، سیل آبادانی در مناطق آسیب دیده مرهمی بر آلام سیل‌زدگان مازندرانی شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما