تاریخ انتشارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
کد مطلب : ۴۶۱۸۳۰
شهردار ساری با بیان اینکه خبر مسدود شدن بخشی از حساب شهرداری صحت دارد و اکنون در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این موضوع را حل‌وفصل کنیم؛ گفت: میزان پرداخت حقوق ما با توجه به میزان افزایش سال‌جاری به رقمی ماهانه حدود 60 میلیارد تومان رسیده است که در شرایط حاضر، پرداخت آن کمی به تعویق خواهد افتاد.
۰
plusresetminus
طالبی: مسدود شدن بخشی از حساب شهرداری ساری صحت دارد/ تامین ماهانه 60 میلیارد تومان، به همین سادگی نیست
جواد طالبی شهردار ساری در گفت‌‌وگو با خبرنگار بلاغ با تایید صحت خبر مسدودشدن حساب شهرداری ساری، اظهار کرد: بخشی از حساب شهرداری را به علت بدهی‌هایی که از گذشته مانده است، از سوی اداره کل امور دارایی و مالیاتی استان مسدود شده است.

وی افزود: از زمانی که بنده در مسئولی شهرداری مشغول فعالیت شدم، پیمانکاری نگرفتم و تمام تکیه خودمان را بر روی اعتماد و درون سپاری به نیروهای شهرداری متمرکز کردیم؛ طلب پیمانکاران مربوط به گذشته است و اکنون دامن‌گیر ما شده است.

شهردار ساری، خاطرنشان کرد: حرف بدهی به پیمانکاران و مسدود شدن حساب، سخن درستی است و من آن را نقض نمی‌کنم؛ هرچند از رقم دقیق طلب پیمانکاران مطلع نیستم تا آن را به شما اعلام کنم اما بدهی از گذشته وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: ما بدنبال رایزنی هستیم تا بتوانیم با جلب رضایت پیمانکاران این مشکل را در اسرع وقت، حل‌وفصل کنیم.

طالبی در خصوص نگرانی پرسنل شهرداری ساری در پرداخت حقوق، تصریح کرد: طبیعی است با توجه به این شرایط و افزایش حقوق طی سال‌جاری، پرداخت حقوق کمی به تعویق می‌افتد؛ میزان پرداخت حقوق ما با توجه به افزایش سال‌جاری به رقمی ماهانه حدود 60 میلیارد تومان رسیده است که تامین آن بسیار سخت است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر، مبلغ بیمه پرسنل را واریز کردیم تا پرسنل دغدغه‌ای از بابت بیمه نداشته باشند و در خصوص حقوق نیز تنها شهرداری نیست دستگاه‌های دیگر نیز تا امروز موفق به پرداخت حقوق نشده‌اند و بپذیریم تامین ماهانه 60 میلیارد تومان، به همین سادگی نیست.

شهردار ساری، تاکید کرد: به طور قطع، مسدود شدن حساب شهرداری نقش بسزایی در زمان پرداخت حقوق پرسنل خواهد داشت و از سازمان امور مالیاتی تقاضا داریم در این خصوص مساعدت لازم را به‌عمل آورد.

این مسئول تشریح کرد: در حال حاضر، میزان بدهی شهرداری ساری چیزی بالغ بر هزار میلیارد تومان است و اگر بخواهد هر بار یکی از طلبکاران، حساب شهرداری ساری را مسدود کند، شهرداری ساری برای پرداخت حقوق به حدود 5 هزار پرسنل خود با مشکل مواجه خواهد شد.

طالبی مطرح کرد: خبر مسدود شدن بخشی از حساب شهرداری صحت دارد و این بدهی متعلق به گذشته است و اکنون در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این موضوع را حل‌وفصل کنیم.

وی عنوان کرد: واقعیت ماجرا را بگویم، از عهده و توان ما خارج است که بتوانیم تمام بدهی خود را بپردازیم، در حال حاضر تنها بدهی ما به تامین اجتماعی چیزی بالغ بر 400 میلیارد تومان است که البته این مبلغ شامل اصل بدهی و جریمه آن استو در این شرایط این چنینی پرداخت حقوق 60 میلیارد تومانی به پرسنل واقعا دشوار است.

شهردار ساری گفت: در اوضاع سخت اقتصادی حال حاضر، مراجعه مردم جهت اخذ پروانه به ما می‌گوید که مردم تا چه میزان دنبال ساخت‌وساز و چه میزان دنبال تخلفات ساختمانی‌ و مغایرت‌های کاربری‌ها هستند؛ لذا شرایط موجود، نشان از کمرنگ شدن مراجعات به دلیل شرایط سخت اقتصادی مردم دارد که اثر مستقیمی را نیز بر درآمد شهرداری خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴