تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۶۱۷۱۹
معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران، با بیان اینکه سامانه ثبت‌نام باز است و هیچ مشکلی در فرآیند ثبت‌نام متقاضیان زمین و مسکن وجود ندارد؛ گفت: تاکنون 464 خانوار مازندرانی دارای 3 فرزند و بیشتر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
۱
plusresetminus
هیچ محدودیتی در ثبت‌نام متقاضیان زمین و مسکن نداریم/نام‌نویسی 464 خانوار دارای سه فرزند و بیشتر در مازندران
به گزارش بلاغ، وزارت راه و شهرسازی بر اساس تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نحوه ثبت نام دریافت زمین یا مسکن برای خانوارهای دارای سه فرزند یا بیشتر را اعلام کرد.

پس از آن‌که در اسفندماه سال 1400 در راستای حمایت از افزایش و جوانی جمعیت اعلام شد زمین رایگان برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در نظر گرفته شده است،  وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای طی سال‌جاری اعلام کرد: « متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها بعد از تاریخ 24 آبان 1400 باشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس http//:saman.mrud.ir در بخش نوع سرپرستی با انتخاب گزینه "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بدیهی است پس از ثبت‌نام از متقاضیان، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات لازم حسب ضوابط و مقررات مربوطه صورت خواهد پذیرفت.»

فعلا جزئیات بیشتری درخصوص واگذاری زمین و مسکن به خانوارهای واجد شرایط طرح مذکور ارائه نشده اما بر اساس اطلاعاتی که از قبل در دسترس بود، زمین‌ها کاملا رایگان نیست، اما قیمت آن‌ها بسیار ناچیز است و در اقساط هشت ساله دریافت می‌شود؛ متقاضیان صرفا هزینه‌های آماده‌سازی از قبیل تسطیح، جدول‌گذاری، هزینه‌های تملک توسط دولت و دیگر موارد را پرداخت می‌کنند که رقم چندان بالایی نیست.

دو سال اول اختصاص زمین شامل تنفس خواهد بود و نیازی به پرداخت مبلغ نیست؛ از سال سوم متقاضیان به مدت هشت سال اقساط آماده‌سازی این زمین‌ها را پرداخت خواهند کرد.

اما آنچه در گزارشات مردمی به اطلاع پایگاه اطلاع رسانی بلاغ رسیده است حاکی از عدم اجرای این مصوبه در استان مازندران است.

برای اطلاع از سازوکار اجرای این مصوبه در استان مازندران و نیز پیگیری مطالبات مردمی به سراغ سید مهدی راهگشا معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران رفتیم.

سید مهدی راهگشا در این‌باره به خبرنگار بلاغ گفت: سامانه ثبت‌نام باز است و هیچ مشکلی در فرآیند ثبت‌نام متقاضیان وجود ندارد.

وی افزود: تنها بخشی از سامانه که هم اکنون فعال و باز است مربوط به ثبت‌نام خانوارهای دارای سه فرزند یا بیشتر است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اعلام شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران، خاطرنشان کرد: ثبت نام از متقاضیان در استان آغاز شده و هم اکنون نیز در جریان است و محدودیتی در ثبت نام نداریم.

راهگشا اعلام کرد: متقاضیان هر یک از شهرستان‌های استان در صورت تایید احراز هویت، از خدمات اعلام شده بهره‌مند می‌شوند و مشکلی نه در سامانه ثبت‌نام و تحویل زمین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا کنون 464 خانوار مازندرانی دارای 3 فرزند و بیشتر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند؛ تصریح کرد: البته اینکه متقاضیان این انتظار را داشته باشند که به هر متقاضی یک پلاک زمین 200 متری داده شود اینگونه نیست؛ بلکه به طور مثال یه پلاک زمین که قابلیت ساخت 4 واحد مسکونی را دارد به چند متقاضی واجدالشرایط داده می‌شود.

معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران، عنوان کرد: چیزی به نام زمین رایگان نداریم اما این زمین‌ها به صورت بهره‌برداری 99 ساله در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

راهگشا متذکر شد: هیچ محدودیت زمانی برای ثبت‌نام، تا به امروز اعلام نشده است.

به گزارش بلاغ، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آذرماه سال گذشته در نشست شورای نگهبان به تایید رسید که در آن مزایای قابل توجهی برای جوانان و فرزندآوری پیش بینی شده است.

در بخشی از این قانون به  پرداخت یک میلیون بلاعوض جهت سرمایه گذاری بورس بنام فرزندان متولد سال ۱۴۰۰ و بعد از آن،افزایش ۲۵درصد سقف تسهیلات مسکن جهت خرید و ساخت و جعاله به ازای هر فرزندو افزایش دو ساله دوره بازپرداخت و تسهیلات قرض الحسنه برای تولد فرزند اول تا پنجم و بالاتر به ترتیب از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان با تنفس شش ماهه اشاره شده است. 

همچنین تامین زمین یا واحد مسکونی حداکثر ۲۰۰ متری به قیمت تمام شده با ۲ سال تنفس و ۸ سال قسط بندی پس از تولد فرزند سوم، اختصاص وام ۱۵۰ میلیون تومانی ودیعه، خرید یا ساخت مسکن برای خانواده های فاقد مسکن با باز پرداخت ۲۰ ساله مشروط به تولد فرزند سوم به بعد در سال ۱۳۹۹ یا پس از آن، امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی تامین مسکن خانواده ها پس از تولد فرزند سه به بعد، معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی به ازا فرزند ۳ به بعد ، هر فرزند ۱۵درصد مشروط به تصویب در بودجه سنواتی، تسهیلات قرض الحسنه برای تولد فرزند سوم تا پنجم و بالاتر به ترتیب از ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان با تنفس شش ماهه، حق بهره برداری زمین با هدف تولید و کشاورزی و اشتغال و تخفیف ۲۵درصد هزینه واگذاری با پنجاه درصد افزایش طول دوره بازپرداخت برای تولد فرزند ۳ به بعد، افزایش سنوات خدمت به میزان یک سال به ازای هر فرزند پس از تولد فرزند سوم تا پنجم و همچنین افزایش سوابق بیمه بیمه گذار زنان خانه دار روستایی و عشایری با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازاء هر فرزند ۲ سال از دیگر مزایای این طرح است. 


متن کامل و نهایی این طرح را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. 

قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در یک نگاه 

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴