تاریخ انتشارشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۴۶۰۵۱۳
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون مصوب مجلس ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
۰
plusresetminus
تخصیص اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از دانش بنیان‌ها/تولید ملی محصول اقتصاد سالم است
به گزارش بلاغ، رضا حاجی پور در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری گفت: در سال‌های قبل شرکت‌های دانش بنیان با مشکلاتی مواجه بودند که مهم‌ترین آن عدم حمایت از اختراعات دانشمندان ما بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: مجلس اخیرا قانونی را گذراند که با اجرای مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و دانشمندان ما رفع می‌شود و در این قانون هم بحث صدور مجوز‌ها دیده شده و هم ارائه تسهیلات و هم موارد دیگر.

حاجی پور خاطرنشان کرد: در قانون مصوب مجلس در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ۴هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای شرکت‌های دانش بنیان دیده و در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از سویی تسهیل و تسریع در صدور مجوز شرکت‌های دانش بنیان موضوع دیگری است که در قانون مجلس به آن پرداخته شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید ملی محصول اقتصاد سالم و پویا است لذا برای دستیابی به این امر نیاز به برنامه ریزی همه جانبه و حمایت از فعالان در این عرصه است.

وی بیان کرد: در واقع شعار سال جاری چراغ راهی برای تامین نیازهای کشور از طریق دستاوردهای بومی و داخلی است زیرا دانش بنیان ها سهم قابل توجهی در تولید علم و بومی سازی فناوری ها دارند.

حاجی پور با اشاره به اینکه اشتغالزایی بسیاری از مشکلات فرهنگی، امنیتی و اجتماعی را برطرف خواهد کرد، ادامه داد: بنابراین با توجه به ایجاد محدودیت ها از سوی مستکبران غربی، حرکت به سمت اقتصاد خوداتکا و اقتصاد مقاومتی بیش از پیش حس می شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان اینکه اقتصاد مولد محصول اقتصاد دانش بنیان است، افزود: بنابراین باید تلاش شود تفکر خودکفایی در میان مسئولان جدی تر دنبال شود و با عناوین سال شعاری برخورد نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴