کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با بلاغ؛

قدرت میدان امروز در دست ایران است/ گام محکم دولت سیزدهم در مذاکرات برجام

14 آذر 1400 ساعت 10:14

یک کارشناس سیاسی با اشاره به آورده‌های تیم مذاکره کننده ۱۴۰۰ در وین گفت: امروز مردم شهید داده و شهید پرور ایران، آنقدر در ایمان و سلاح مقتدر شده‌اند که حتی استکبار هم برای مذاکره باید در حال تمنا باشد؛ قدرت میدان امروز در دست ایران است.


محسن خاکزاد در گفت‌وگو با بلاغ؛ با بیان اینکه دولت سیزدهم با رویکرد ایجاد تحول، فساد ستیزی، ایران قوی و شعار ما از نسل (ما می‌توانیم، هستیم)‌‌، روی کار آمد، اظهار کرد: در سیاست خارجی که در سطح کلان به ولی امر مسلمین ارتباط دارد‌، لهذا با اذن تلویحی به روند مذاکرات اقبال نشان دادن حال آنکه این بار دولت آمریکا بود که درخواست مذاکره کرد بنابراین دولت رئیسی با تاسی از نامه ۵۳ نهج البلاغه که امام علی علیه‌السلام خطاب به مالک اشتر فرمود (اما از دشمنت پس از صلح با او، بسیار برحذر باش زیرا دشمن گاهی نزدیک میشود که غافلگیر سازد پس دور اندیشی را بکار گیر و در این مورد خوش بیینی را کنار بگذار)، پذیرفت تا روند مذاکرات را با دیپلماسی و تفکر جدید و انقلابی ادامه دهد.

وی افزود: در طی شش دوره مذاکرات تحت عنوان برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، آمریکا و اروپا به هیچ یک از تعهدات خویش عمل نکردند و حتی چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، نقض یکطرفه برجام را رسانه‌ای کرد و ایران تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار گرفت.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: اما دولت سیزدهم مشکلات داخلی، فساد اداری و اقتصادی، متوقف شدن صنایع تولیدی و...را نه به برجام گره زد و نه به تحریم بلکه با توکل بخدا و اعتماد به دانش و توان داخلی، تلاش کرد تا راه برون رفت از معضلات را هموار سازد.

خاکزاد ادامه داد: ناگفته نماند که عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های که در دولت رئیسی رقم خورد، توانست با همکاری کشورهایی چون روسیه و چین، دامنه سیل تحریم را بکاهد و روابط میدانی دولت در داخل و منطقه با گسترش و امید همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه دولت سیزدهم هم اظهار داشت مذاکرات شش دوره قبل را نادیده می‌گیریم چراکه برجام فقط یک پیش‌نویس بود و روند مذاکرات را به نفع ملت ایران تغییر می‌دهیم.

این کارشناس سیاسی یادآور شد: تماس تلفنی مکرون با رئیس جمهور ایران اسلامی نیز نشان می‌دهد که هم اروپا و هم آمریکا و سازمان بین‌الملل به این قطعیت رسیده‌اند که ایران به تعهدات خود همواره پایبند بوده و رئیس بازرسی سازمان انرژی اتمی نیز بارها مُهر تایید بر انجام تعهدات ایران زده است.

خاکزاد بیان کرد: مذاکرات دوشنبه و سه‌شنبه هفته قبل در وین نشان می‌دهد که دستگاه دیپلماسی ایران اراده جدی برای به نتیجه رساندن مذاکرات دارد و نخستین شرط هم برداشتن یک جانبه تمام تحریم‌ها علیه ایران است و سپس به امر امام خامنه‌ای حفظه الله، تعهدات دولت‌های آمریکا و اروپا راستی آزمایی و در پی آن ایران به تمام تعهدات خود در مذاکرات دور جدید عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به روند رو به اجرا در مذاکرات برجام تاکید کرد: ایران اسلامی با اتکال به خدا و حمایت امام عصر علیه‌السلام و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای، در تداوم راه شهدا لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد چراکه وقتی ملتی سرمایه‌ای  مانند حاج قاسم را در ترور ناجوانمردانه آن هم بدست دولت استکبار، از دست می‌دهد، می‌داند که در مقابل این دشمن قسم خورده باید با اقتدار علوی بایستد.

این کارشناس سیاسی در پایان گفت: ایران ۱۴۰۰، ایران ۱۳۵۹ نیست که استکبار و ایادی‌اش در منطقه جولان بدهند گرچه در آن هجمه هم رسوای جهان شدند و رزمندگان اسلام هشت سال در مصاف نابرابر، توانستند بزرگترین افتخار را در حفظ نظام اسلامی، نصیب ایران کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 457478

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/457478/قدرت-میدان-امروز-دست-ایران-گام-محکم-دولت-سیزدهم-مذاکرات-برجام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com