کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با بلاغ:

امام حسن عسکری(ع) الگویی کامل برای جوانان است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۵۶۸۰۳
کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه گفت: امام حسن عسکری در سن جوانی، توانست آنچنان در قلوب مردم راه یابد که جوانان همواره یک الگوی کامل و واضح در پیش چشمان خود داشتند و به گاه خطر از همان الگوهای رفتاری و سیاسی و اجتماعی بهره می‌بردند.
۰
plusresetminus
امام حسن عسکری(ع) الگویی کامل برای جوانان است
محسن خاکزاد در گفتگو با بلاغ با بیان اینکه مشیت الهی بر این استوار است تا زمین بدون حجت خدا نماند، گفت: دشمنان تمام همتشان این بوده و هست که حجت خدا نباشد زیرا وجود حجت خدا نوری در ظلمانی های دنیا است.
 
وی بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) با اینکه ۲۸ سال بیش‌تر عمر نکردند اما در همین مدت کوتاه، جریان سیاسی مبتنی بر احکام الهی را چنان گسترش دادند که نه تنها محبان بلکه دشمنان نیز بدان معترف اند.
 
خاکزاد با اشاره به خفقان حکومتی عباسیان، تقویت موضع سیاسی رجال اثرگذار شیعه در برابر عملیات سخت روانی دشمن را از اقدامات امام یازدهم برشمرد و افزود: امید آفرینی به واسطه عالمان دین در بین مردم نیز از دیگر کارهای مهم این حجت خدا می‌باشد.
 
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: امام حسن عسکری در سن جوانی، توانست آنچنان در قلوب مردم راه یابد که جوانان همواره یک الگوی واضح در پیش چشمان خود داشتند و به گاه خطر از همان الگوهای رفتاری و سیاسی و اجتماعی بهره می‌بردند.
 
وی ادامه داد: بعضی ها تصورشان بر این است که فقط یک یا دو امام تکلیف خود را به انجام رساندند بدون آنکه به این نکته توجه کنند که پس از شهادت امام حسین(ع) مردم از رعب و وحشت امویان به هراس افتاده و از دین دور شدند.
 
وی افزود: همه ائمه معصومین(ع) به نحو احسن تکلیف خود را انجام دادند و امام حسن عسکری(ع) در برهه‌ای که زندگی می‌کرد وظیفه‌ای بس دشوارتر داشت.
 
خاکزاد تصریح کرد: امام یازدهم با آگاهی از توطئه دشمن، یک سیاست تمهیدی در نظر گرفت و با توجه به اخبار رسیده از رسول اکرم(ص) درباره حضرت قائم(عج)، سیاست سه گانه خود را به مطلوب‌ترین شکل ممکن در بین مسلمانان تکثیر کرد. 
 
وی با اشاره به بستر سازی امام عسکری برای میلاد آخرین حجت خدا، بیان کرد: با اینکه امام در شرایط سخت حفاظتی در عسکریه ساکن بودند اما بواسطه یاران اندکی که در نزد خود داشتند اخبار ولادت مهدی(عج) را در جامعه منتشر کردند تا بدین وسیله از حملات احتمالی دشمن جلوگیری کنند.
 
این استاد دانشگاه فراهم کردن زمینه غیبت را از سیاست های امام یازدهم برشمرد و اضافه کرد: این امر آنچنان از نظر علم جامعه شناسی سخت به نظر می‌رسد که علوم بشری می‌ماند از اقدام آن، اما امام حسن عسکری با درایت الهی و تاسی از اجداد معصوم خویش، توانست این امر را به سهولت به انجام برساند.
 
خاکزاد آماده سازی اذهان جامعه برای دوران غیبت امام زمان(عج) را دیگر سیاست امام حسن عسکری دانست و گفت: این ضلع از دوضلع قبلی سخت تر بوده و با دیدن تاریخ حکومت عباسیان که در سیاست حیله و تردید افکنی در عملیات روانی از دانش بالایی برخوردار بودند، آماده سازی اذهان عموم جامعه دشوار به نظر می‌رسید اما ابالحجه با روح خدایی خود توانست بر این امر هم غالب شود و از آن‌زمان تا کنون، بشر مفهوم انتظار و لذت ظهور را مرهون اقدامات سیاسی اباالمهدی(ع) است.
 
وی یادآور شد: اما امروز در ایران اسلامی، خداوند عنایت فرمود و از تبار سادات مردی را به زعامت امور مسلمین مامور کرد که در سیاست و دیانت و آگاهی به مسائل روز و جهان، سر آمد اندیشمندان جهان است.
 
وی تاکید کرد: خدا مقرر فرمود تا سکان هدایت و سعادت بشر بدست باکفایت امام خامنه‌ای برسد تا مسلمانان در عصر غیبت حجت خدا، راه را گم نکنند و از خدا و دین خدا و اهل بیت(ع) جدا نشوند. 
 
خاکزاد در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند ایران رهبری دارد که حیله های معاندین را از قبل می شناسد و با تدبیر امور بر همه آن فائق می‌آید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴