تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۵۶۰۷۳
کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه گفت: امروز شیعه و سنی در یک خاکریز از دین خدا دفاع می‌کنند و این وحدت بخصوص در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان به وضوح ملموس و غیر قابل انکار است.
۰
plusresetminus
وحدت مسلمانان در دفاع از ارزش‌های اسلام غیرقابل انکار است
محسن خاکزاد در گفت و گو با بلاغ با اشاره به علت نامگذاری هفته وحدت توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی که از ۱۲ ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول ولادت آن حضرت به روایت شیعیان به هفته وحدت نامگذاری شده، در رابطه با نقش انقلاب اسلامی در وحدت جوامع مسلمین بیان کرد: در ابتدا نسل حاضر باید بداند که امام(ره)، صرفا یک مرجع دینی نبود بلکه یک شخصیت کاریزمات و نظریه پرداز جهانی بود؛ شیوه امام در افشاگری تفکرات دشمنان، آینده نگری، در آگاهی به مسائل روز جهانی و تاریخ اسلام و ادیان و شناخت نقاط ضعف دشمن، هدایت بشر بسوی کمال و عنصر بصیرت پس از غیبت امام عصر(عج)، تاکنون بی نظیر بوده است. 
 
وی افزود: امام با دریافت آنچه که در ذهن توانمند خود داشتند، برای ایجاد یک وحدت جهانی بین ملل مسلمان جهان، این ایام را که بر گرفته از تاریخ دو مذهب شیعه و اهل تسنن بود، هفته وحدت اعلام کردند و در واقع با این اعلان، قلوب مسلمین جهان را به یکپارچگی گره زدند.
 
این کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز شیعه و سنی در کنار هم زندگی کرده و در مقابله با دشمن اسلام، در یک خاکریز از دین خدا دفاع می‌کنند و این وحدت بخصوص در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان به وضوح ملموس و غیر قابل انکار است.
 
وی اظهار داشت: میدان مقاومت جمهوری اسلامی ایران برای به رخ کشیدن وحدت امت اسلام، در دفاع از حرم آل الله و مردم سوریه، از هیچ تلاشی دریغ نکرد و تا ابد دلاوری های رزمندگان اسلام، و در راس آن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هم در حیات و هم در شهادت جلوه گری می‌کند.
 
خاکزاد با اشاره به آیه《ان هذه امتکم واحده و انا ربکم فاعبدون》 در رابطه با پیام هفته وحدت گفت: در واقع مقصود از وحدت، وحدت امت اسلام است که آن یکی از اهداف دین اسلام بوده و هر فرد مسلم لزوما پایبند احکام دین اسلام است.
 
وی با بیان اینکه اگر مسلمین دشمن را نشناسند به آسانی فریب آن را می‌خورند، تصریح کرد: دشمنان اسلام، در ۴ دهه گذشته وقتی اقتدار و عزت مسلمانان را به رهبری امامین انقلاب اسلامی دیدند، برآن شدند تا با عملیات روانی گسترده و مستمر، بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و با اینکه اختلاف نظر هم در علوم بشری و هم در علوم دینی در همه تاریخ بشر وجود داشته، ولی همین نکته را ابزاری برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان قرار دادند.
 
این کارشناس مذهبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمود 《 سیاستمداران استعمارگر به خوبی می‌دانند اگر هویت یکپارچه جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره سیاسی و اقتصادی آنان بسته خواهد شد》افزود: لذا دشمن در تلاش است تا این پیوستگی را به هر قیمتی از هم دور کند.
 
وی ادامه داد: مسلمانان جهان باید به این باور برسند که برای رهنمون شدن بسوی کمال و سعادت دنیا و عقبی، راهی جز وحدت امت اسلام نیست و دشمن نیز هرگز نمی‌تواند بر این وحدت فائق آید.
 
خاکزاد در پایان تاکید کرد: مسلمانان باید در ایمان قوی باشند اما باید دشمنان خدا را هم بشناسند و در سایه فضل خدا و اطاعت از ولایت، در مسیری که هستند تا ظهور امام عصر روحی فداه ثابت قدم بمانند و برای رسیدن به این مرتبه، با معرفت به شهدا و فراگیری و پیاده کردن شیوه زندگی شهدا و پیام شهدا، می‌تواند ناهمواری‌ها را هموار کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴