کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت کانون سراسری انبوه‌سازان کشور مطرح کرد:

تسهیلات 400 میلیون تومانی در طرح جهش مسکن/ بی‌توجهی دولت قبل سبب توقف ساخت مسکن مهر شد

6 مهر 1400 ساعت 7:35

عضو هیئت کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه میزان تسهیلات در طرح جهش مسکن که در مجلس مطرح شد؛ 400 میلیون تومان است، گفت: اگر قرار باشد سالی یک میلیون واحد بسازیم باید 400 هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه مسکن تزریق شود.


سید محمد مرتضوی در گفت‌وگو با بلاغ؛ اظهار کرد: برنامه‌ریزی درست، تزریق به‌موقع منابع مالی و رسیدن واحدها به اقشار کم‌برخوردار در موضوع مسکن می‌تواند از تورم سطح جامعه جلوگیری کند.

وی افزود: موضوع مسکن یک ساله به پایان نمی‌رسد چراکه واحدها با بناهای مختلف 100 الی 500 واحدی در اختیار انبوه‌سازان بخش خصوصی و دولتی قرار می‌گیرد و از شروع تا پایان حداقل 3 سال زمان می‌برد.

عضو هیئت کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: هدف‌گذاری دقیق و با برنامه می‌تواند از افزایش تورم‌ها جلوگیری و به اندازه نیاز مسکن‌ها ساخته خواهد شد.

مرتضوی تصریح کرد: هدف ما ساخت پروژه‌هایی در مقیاس متوسط با روش‌های صنعتی‌سازی و کاهش  هزینه‌ها برای کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم‌برخوردار جامعه است.

وی بیان کرد: با ساخت‌ مجموعه‌ آپارتمان‌های صنعتی‌ساز با رعایت الگوی ساخت با متراژ متوسط ۷۵ تا ۸۰ متر و کمترین هزینه برای مردم، آن‌ها را خانه‌دار کردیم.

عضو هیئت رئیسه کانون سراسری انبوه‌سازان کشور افزود: مسکن کالایی است مصرفی و بعضا به‌عنوان کالای سرمایه‌ای هم مطرح می‌شود و عموم مردم و با هر بضاعتی فقیر و غنی به آن نیازمند هستند.

مرتضوی ادامه داد: بی‌توجهی دولت‌ قبل به ساخت و توسعه انبوه‌سازی مسکن در کشور و تزریق نشدن منابع مالی و تسهیلات موثر و کارآمد به این بخش مشکلات زیادی را رقم زد که باعث توقف و یا افت چشم‌گیر ساخت پروژه‌ها در جریان مسکن مهر در کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: میزان اجاره‌نشینی که طی چند سال اخیر متاسفانه ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش داشته را می‌توانستیم با ادامه حمایت دولت در ساخت و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر کنترل کرده و مردم زیادی را صاحب خانه کنیم.

عضو هیئت رئیسه کانون سراسری انبوه‌سازان کشور تصریح کرد: خوشبخاته در دولت فعلی مسکن جزو اولویت‌هایی بوده که از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ البته در برنامه‌های اجرایی و عملیاتی حال حاضر در سطح بسیار  بالایی گنجانده شد.

مرتضوی اظهار داشت: نگرانی اکنون ما شامل نگاهی تخصصی‌تر به حوزه مسکن است؛ آنچه پیش‌بینی و در قالب برنامه ارائه می‌شود ساخت یک میلیون واحد در سال بوده که نیازمند هدف‌گذاری، آماده کردن زیرساخت‌ها، جذب منابع مالی و تسهیلات کارآمد با بهره مناسب و البته تسهیل زمین مناسب در محدوده شهرها خواهد بود چراکه در پروژه مسکن مهر با الگوی فعلی بابت زمین از مردم هیچگونه هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم و در حال حاضر این زمین‌ها هم مهیا نیست.

وی در پایان گفت: حدود  یک سال زمان نیاز است تا زمین‌ها مهیا، الگوهای مختلف سکونتی با کاهش و بازنگری و کوچک سازی متراژ واحدها، تهیه مجوزهای ساخت و صدور پروانه‌ها و تسهیلات بانکی موثر و تامین و برنامه‌ریزی زیر ساخت‌ها جهت شروع به‌کار اجرایی در نقاطی مناسب و بهینه فراهم شود و امکان بارگذاری نهایی را با انتخاب صحیح شرکت‌های توسعه‌گر و عقد قرارداد داشته باشیم تا با مدیریت صحیح و راهبردی به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 455165

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/455165/تسهیلات-400-میلیون-تومانی-طرح-جهش-مسکن-بی-توجهی-دولت-قبل-سبب-توقف-ساخت-مهر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com