کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کارشناس مذهبی:

روحیه جهادی؛ وجه تشابه مدافعان سلامت و رزمندگان دفاع مقدس است

4 مهر 1400 ساعت 10:15

یک کارشناس مذهبی روحیه جهادی را وجه تشابه مدافعان سلامت و رزمندگان دفاع مقدس دانست و گفت: شیوع کووید 19 جان خیلی از عزیزانمان را گرفت؛ دیدیم که انسان‌های الهی در قاب مدافعان سلامت مجاهدانه به میدان آمدند و با این ویروس مبارزه می‌کنند.


حجت‌الاسلام نیما علیاری در گفت‌وگو با بلاغ؛ با بیان اینکه روحیه بالای جهادی کادر درمان در زمان شیوع کرونا بارزترین شباهت با رزمندگان جنگ تحمیلی است، اظهار کرد: در حال حاضر دشمن سلامت مردم جهان یک ویروس کوچک اما خطرناک به نام کرونا است.

وی افزود: پرستاران، پزشکان، نیروهای بسیج، سپاه، طلاب، ارتش و... همه دست به دست هم دادند و از سیل عظیم بیماران کرونایی در موج‌های پی در پی پرستاری کردند که حال و هوای دفاع مقدس را تداعی می‌کند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: از بدو خلقت انسان، دشمنی‌ها آغاز شد که اولین و بزرگترین دشمن انسان، ابلیس بود که خداوند متعال در سوره یس می‌فرماید «اِنّه لَکُم عَدُوٌ مبین» شیطان برای انسان دشمنی بسیار آشکار است.

علیاری با اشاره به اینکه جامعه بشریت همیشه دشمنانی داشته که زندگی آن‌ها را مختل می‌کند، بیان کرد: امثال نمرودها و فرعون‌ها همیشه هستند اما مردان الهی ساکت نمی‌نشینند و علیه این دشمنان قیام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه مستکبرانی هستند که می‌خواهند ملت‌های آزاده را به استعمار خود درآورند؛ به طور مثال در هشت سال   دفاع مقدس، که ابر قدرت‌های جهان دست به دست هم دادند تا این انقلاب نو پا را از بین ببرند و مترسکی به نام صدام را عَلَم کردند؛ مردان الهی در مقابل این دشمنان با شعار یا حسین ایستادگی کردند و با دست‌های خالی، پیروز میدان شدند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: دشمن گاهی در قالب جن، انسان و یا یک ویروس کوچک که حتی با چشم هم قابل مشاهده نیست؛ مشاهده می‌شود اما به لطف الهی هم در دوران دفاع مقدس و هم امروز با داشتن روحیه جهادی و انقلابی پیروز میدان خواهیم بود.

علیاری *از آب گل آلود ماهی بگیر* را شعار جنایتکاران و دشمنان ما در دنیا دانست و افزود: دشمنانی مانند آمریکا و انگلیس که حتی از یک همچین فرصت‌هایی سوء استفاده می‌کنند؛ با خود گفتند فرصت مناسبی است و به بهانه درمان، واکسن‌های آلوده‌ای ساختند و خواستند با این واکسن‌ها جان انسان‌ها را بگیرند.

وی یادآور شد: اما در همان ابتدا رهبر حکیم و فرزانه انقلاب طی حکمی، واردات واکسن از این دو کشور ملعون را ممنوع اعلام کردند و بعدها معلوم شد چقدر از این واکسن‌ها آلوده بودند و رهبر انقلاب با این حکم جان ملت ایران را نجات داد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت انقلابی، واردات واکسن کرونا از کشورهای دیگر و با همکاری نیروهای بسیجی و سپاهی، در واکسیناسیون عمومی تسریع ایجاد شد و آمار تلفات به شدت کاهش یافت.

علیاری به ساخت واکسن تولید داخل توسط دانشمندان ایرانی اشاره کرد و گفت: دانشمندان ایرانی موفق به تولید واکسن تولید داخلی به‌نام کوو برکت شدند که خیلی از اطباء و پزشکان توصیه به این واکسن می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر وقت انسان با شعار و نیتی الهی در مقابل دشمن استقامت کرد، پیروز شد به امید روزی که با یاری خدا این ویروس منحوس را شکست دهیم.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 455120

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/455120/روحیه-جهادی-وجه-تشابه-مدافعان-سلامت-رزمندگان-دفاع-مقدس

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com