کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل اقتصادی:

قدرت بازدارندگی ایران؛ مهمترین دستاورد دفاع مقدس است

3 مهر 1400 ساعت 12:47

یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه مهمترین دستاورد دفاع مقدس، وجود قدرت بازدارندگی در دو میدان است، گفت: میدانِ آینده‌نگری و دشمن‌شناسیِ رهبر فرزانه و میدان مقاومت ظل‌الطاف خدا و ایمان عبادالله در ایران از میادین مهم قدرت بازدارندگی است.


محسن خاکزاد در گفت‌وگو با بلاغ؛ اظهار کرد: تمام همت دشمنان دین از دیر باز این بود تا ریشه اعتقاد و ایمان مسلمانان را از بُن بخشکانند اما در دفاع مقدس جهان ناظر پیروزی حق علیه باطل بود.

وی افزود: هنگامی که رژیم بعث عراق با ۱۴ لشکر مکانیزه به مرزهای ایران اسلامی هجوم آورد‌، هرگز تصور نمی‌کرد که با مساعدت و پشتیبانی ۳۵ کشور جهان، نتواند پیروز میدان باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: زمانی که اولین موشک را به شهر شهیدپرور دزفول شلیک و سپس موشک باران شهرها را آغاز کرد؛ نمی‌دانست که مردم این سرزمین با قدرت ایمان مقاومت کنند و سردار قادسیه را با خواری و ذلالت در جهان به تصویر بکشند.

خاکزاد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ایران فاقد موشک بود، گفت: نیروهای نظامی وضعیت مناسبی نداشتند؛ سپاه تازه تاسیس بود و ادوات نظامی ما در مقابل تجهیزات بروزِ عراق هیچ محسوب می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: فرماندهی ۹ ماهه بنی صدر ملعون هم مزید بر قدرت دشمنان دین بود که با هشیاری معمار کبیر انقلاب خنثی شد و به زباله‌دان تاریخ پیوست.
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امام اما مقابله با جنگ تحمیلی را دفاع مقدس نامیدند چراکه دفاع مقدس آزمون بزرگ برای سنجش عیار ایمان مردم شریف بود و به جهان ثابت کرد تا وقتی در طاعت سفیر امام زمان روحی فداه باشیم، هیچ قدرتی را یارای مصاف با ما نخواهد بود حتی اگر سلاح های نظامی با ادوات جنگی دشمن نامتقارن باشد.
خاکزاد اظهار داشت: راهبرد دفاع همه جانبه که از سوی معمار کبیر انقلاب ترسیم شده بود، مورد استقبال ارتش و سپاه و نیروهای مردمی قرار گرفت و بسیج که امروز در جهان اظهر من‌الشمس است، از بطن همان دفاع مقدس شکل گرفت.

وی عنوان کرد: صدام به اربابانش متعهد شده بود که ظرف یک هفته عربستان (خوزستان) را تصرف می‌کند و در اندک زمان، ایران را به زانو در خواهد آورد اما جوانان این مرز و بوم، از زنان و مردان، با دست خالی چنان در مقابل انبوه لشکر بعث مقاومت نمودند که ظرف یکسال، حکومت بعث و استکبار متوجه شدند که دست یافتن به خاک ایران و عزت و اعتقاد ایران، رویایی دست نیافتنی است بنابراین جنگ از سوی مخالف، حالت فرسایشی گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: تحمیل جنگ به جمهوری اسلامی ایران که دو بهار بیش عمر نداشت و از سویی دیگر تحریم‌های نظامی و اقتصادی و تجاری و حمله به کشتی‌های تجاری ایران در خلیج فارس نیز، مثلثی بود تا رعب و وحشت و سپس یاس را در وجود ملت شهید پرور ایجاد کند.

خاکزاد تصریح کرد: در این برهه نیز مادران ایرانی همچون مادران شهیدان کربلا، خود به بدرقه جوانان رفته و با دست خود جگر گوشه‌هایشان را برای دفاع از دین خدا و اطاعت از ولی خدا، از زیر قرآن کریم، راهی جبهه‌ها می‌کردند.

وی بیان کرد: خداوند قادر ۸ سال مردم ایران را در آزمونی سخت قرار داد تا نسبت بندگی و مسلمانی ایزانیان را به سنجش بگذارد که به فضل‌الله و وجود رهبری آگاه، ملت ایران اسلامی از این آزمون سربلند بیرون آمدند و معدلشان شد معدل شهدایی.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص نمونه‌ای از دستاوردهای عظیم ملت غیور ایران گفت: ایرانی که در دوره پهلوی ثانی، محل حضور بیش از پنجاه هزار مستشار خارجی بود و عمده اختیارات حکومتی‌اش در همه ابعاد با سیاست آمریکا و انگلیس رقم می‌خورد اما همین مردم ستمدیده در دو سال پس از پیروزی خون بر شمشیر، در دفاع مقدس نه اجازه داد یک وجب خاکش برود و نه اجازه داد غرب و اروپا برای فردایش تصمیم بگیرد و نه رخصتِ گردنکشی به استکبار و ایادی‌اش را داد.

خاکزاد خاطرنشان کرد: تمام این موفقیت‌ها در حالی بدست آمد که ایران در تحریم تسلیحاتی و اقتصادی و حتی تجاری در منطقه و جهان بود تا جایی که برای شلیک یک موشک هم با معضل مواجه شد.

وی افزود: میوه انقلاب اسلامی از همان درخت پرثمر ولایت نبوی و علوی است که به جوانانش قدرت شهادت و به زنان این دیار درس مقاومت و پایداری داد و حال، سرنوشت صدام و جنگ ترکیبی استکبار در چهار دهه اخیر را باید خواند و حال و هوای ایران اسلامیِ مقتدر را هم منصفانه بنگر که در علم و قدرت دفاعی و علوم هسته‌ای و صنایع پتروشیمی و...تا کجا به پیش رفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز اما سال ۱۳۵۹ نیست که استکبار بتواند در منطقه، دولتی را اجیر کند تا به فکر هجوم به ایران باشد چراکه ایران اسلامی به فضل خدا و نگاه امام عصر روحی فداه و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای حفظه‌الله و مردم ولایتمدارش، آنقدر قوی شده است که قدرت‌های بزرگ دنیا را در حال فروپاشی می‌بیند.

خاکزاد در پایان گفت: امروز تعداد حاج قاسم‌های کوچک ما آنقدر زیاد است که وجود یکی از آنان برای نابودی استکبار کافی ‌است.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 455095

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/455095/قدرت-بازدارندگی-ایران-مهمترین-دستاورد-دفاع-مقدس

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com