تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۵۵۰۲۸
طی هفته‌های اخیر ضعف آنتن دهی و قطعی اینترنت مشترکین تلفن همراه در مرکز مازندران محل گلایه شهروندان شده است؛ معضلی که بنا به گفته مسئولان محصول علل گوناگونی است که در سایه توجه اساسی به زیر ساخت‌ها، تخصیص اعتبارات ویژه و مشارکت مردمی، مرتفع خواهد شد.
۰
plusresetminus
ساری در دسترس نیست!/کسی میزبان دکل‌ها نمی‌شود
به گزارش بلاغ، طی یک ماه اخیر، عدم آنتن دهی تلفن‌های همراه موجب گلایه شهروندان مرکز مازندران شده است.

این مسئله موجب اختلال در برقراری تماس و استفاده کاربران از خدمات اینترنتی در برخی از نقاط مرکز استان شده است.

احمد سراج رئیس شرکت مخابرات شهرستان ساری و میاندرود در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با تایید وجود این مشکل در مرکز مازندران، اظهار کرد: البته این مشکل محدود به تنها شهر ساری نیست و در سایر شهرهای دیگر مازندران نیز چنین مشکلی وجود دارد.

وی افزود: عمده‌ترین علت این مسئله وجود معارض مردمی در نصب و تمدید سایت و دکل‌های موجود و جدید مخابراتی در نقاط گوناگون شهرستان است.

رئیس شرکت مخابرات شهرستان ساری و میاندرود، خاطرنشان کرد: به دلیل برخی تفکراتی که در خصوص نصب این دکل‌ها در سطح شهر وجود دارد، مقاومت‌هایی در خصوص تمدید و یا نصب این دکل‌ها را موجب شده است که در نهایت به بروز چنین مشکلاتی ختم شده است.

سراج ادامه داد: وقتی مشترکین تلفن همراه افزایش پیدا می‌کند، متعاقبا نیاز است که امکانات خدمات دهی نیز توسعه پیدا کند، اما از سویی دیگر وقتی در صدد نصب دکل‌های جدید گام بر می‌داریم با معارض و ممانعت‌های مردمی مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: لذا وقتی در منطقه‌ای چنین مشکلات و اختلالات مخابراتی وجود دارد، نیاز است که دکل‌های جدید برای پوشش خدمات مطلوب نصب شود؛ اما وقتی ممانعت‌ها برا ینصب وجود دارد خوب طبیعی است که مشکل هم رفع نمی‌شود.

رئیس شرکت مخابرات شهرستان ساری و میاندرود، عنوان کرد: بنا است طی روزهای آینده جلسه‌ای با حضور فرمانداران در این خصوص برگزار شود تا این مشکل در سطح استان مرتفع شود.

سراج اعلام کرد: این باور که وجود چنین دکل‌هایی موجب لطمه به ساکنان اطراف آن می‌شود، باید نمودی در بین همکاران ما که روزانه ساعت‌ها بر روی این دکل‌ها کار می‌کنند وجود داشته باشد، از سویی دیگر شرکت مخابرات قطعا برای سلامت مردم ارزش فراوانی قائل است و قطعا اگر موج‌های مخابراتی دکلی، زیان بار باشد، دستگاه‌های نظارتی با اندازه‌گیری‌هایی که انجام می‌هند دستور جمع آوری این دکل را خواهند داد.

وی با اشاره به وجود 300 دکل مخابراتی در مرکز مازندران، تاکید کرد: شهرستان ساری نیاز به نصب 40 دکل جدید دارد که با ممانعت‌های مردمی مواجه شده‌ایم.

رئیس شرکت مخابرات شهرستان ساری و میاندرود، گفت: معارض مردمی در زمان تمدید قرار داد موجب می‌شود تا عدم پذیرش طرف قرارداد، دکل نصب شده، خاموش شود و لذا مشترکینی که از این دکل خدمات می‌گرفتند با اختلال مواجه شوند؛ البته مالکان در فضاهای نزدیک به محل نصب این دکل نیز با نصب این دکل در نقاط انتخاب شده، موافقت نمی‌کنند.

سراج تصریح کرد: البته ساخت ساختمان‌ها و برج‌های بلند نیز طی سالیان اخیر موجب شده است تا این دکل‌ها کور شوند و برقراری مخابرتی با مشکلاتی مواجه شود.

وی اضافه کرد: گفتنی است در بحث تجهیزات فنی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که مزید بر علت‌های مذکور است، اما با همین داشته‌های موجود اگر معارض نداشته باشیم، با حفظ دکل‌های قدیمی و نصب دکل‌های جدید، مشکل مرتفع خواهد شد.

رئیس شرکت مخابرات شهرستان ساری و میاندرود، مطرح کرد: باید یک همدلی در این مسئله به وجود بیاید، چرا که این خدمات یک خدماتی است که عایده آن همگانی است؛ از هر دکل نزدیک به 5 هزار نفر منتفع می‌شوند که با وجود معارض و خاموش شدن دکل، این تعداد متقاضی دچار مشکل می‌شوند.

سراج اذعان کرد: قطعا شرکت مخابرات جدا از اینکه بدنبال ارائه خدمات مطلوب به مردم است قطعا در راستای حفظ سلامت شهروندان نیز پیش بینی‌های لازم را انجام می‌دهد و مشترکین نگرانی از این بابت نداشته باشند.

گفتنی است در روزهای گذشته قطعی تلفن همراه و اینترنت ساکنین مناطق گوناگون شهری در مرکز استان به یک معضل اساسی برای شهروندان تبدیل شده است.

سهولت در برقراری ارتباط یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی در مناطق مختلف به ویژه در شهرها است و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت طبیعتاً مشترکین تلفن همراه نیز افزایش می‌یابند.

به نظرمی‌رسد مشکل نبود اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه تنها به یک منطقه خاص در استان مازندران خلاصه نمی‌شود و مسئولان باید هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکل اقدام کنند.

با توجه به افزایش روز افرون مشترکین تلفن همراه در مازندران و حضور قابل توجه مسافران در فصول مختلف سال به استان، با شرایط موجود تجهیزات و دکل‌های مخابراتی و نیز مقاومت‌های مردمی در نصب و تمدید دکل‌های مخابراتی، طی سالیان آتی حتی وجود بحران خدمات‌دهی مخابراتی دور از انتظار نیست.

معضلی که نیازمند توسعه و بروزرسانی زیر ساخت‌های مخابراتی، ارتقای تجهیزات فنی و لزوم جلب رضایت و مشارکت مردمی در این حوزه است که می‌بایست با تمهیدات و اعتبارات لازم، میسر گردد.

مجتبی قربانی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰