کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

ولایت‌مداری پیام ماندگار غدیر خم است

6 مرداد 1400 ساعت 17:04

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا مردم را از ولایت جدا کند، گفت: دلیل عمل نکردن به فرامین ولایت بخاطر عدم شناخت کافی از ولایت است.


به گزارش بلاغ، حجت الاسلام جعفر رعایتی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تبریک عیدغدیر به مردم ولایتمدار، به اهمیت خطبه غدیر پرداخت و گفت: اگر بخواهیم اهمیت این خطبه را بدانیم باید به متن، محتوا و هدف خطبه  که خیلی مهم است، توجه کنیم.

رعایتی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) در سال دهم هجرت و در سالروز ۱۸ ذیحجه در حج الوداع، این خطبه را خواندند، افزود: در منطقه غدیرخم وحی برپیامبر (ص) نازل شد و پیامبر (ص) سه روز مردم را در این منطقه نگه داشت تا پیام و وحی مهم خود را به مردم ابلاغ کنند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه داد: پیامبر (ص) دستور داد که از جهاز شترها منبر بزرگی درست کنند تا همه مردم ایشان را ببینند و این پیام مهم را به مردم ابلاغ کنند.

به گفته رعایتی حدود ۱۰۰ هزار نفر این پیام پیامبر (ص) را که خدا آن را فرموده بود، شنیدند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با تصریح بر اینکه اثربخشی یک محتوا وقتی است که آن پیام کلام خدای متعال باشد، اضافه کرد: خدای متعال به پیامبر (ص) فرمودند،  محتوا وقتی است که کلام خدا باشد که در سوره مائده آیه ۶۷ خدای متعال فرموده است: «یا ای‌ها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس ان الله لا یهدی القوم الکافرین» و در ادامه خدای متعال در قران گفته است «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»؛ که امروز دین تو بعد از ۲۳ سال رسالتی که داشتی، کامل شد.

رعایتی با بیان این مطلب که پیام مهم غدیر برای گذشته نیست بلکه امروزی بوده و برای آیندگان نیز می‌باشد، افزود:تا بشر هست دین خدا نیز هست چرا که دین خدا باید هادی داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا اضافه کرد: همه جمعیت در آن روز با امیرالمومنین علی (علیه السلام) بیعت کردند و حتی خانم‌ها هم با ایشان بیعت کردند که این نشان دهنده امرمهمی است.

رعایتی در بخش‌های دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی‌ها باتوجه به شناخت مهمی که از امیرالمومنین علی (علیه السلام) داشتند، با این امر مخالفت می‌کردند، افزود: عدم شناخت و یا غرض ورزی و ضدیت باعث مخالفت میشود برای همین عده‌ای شناخت از حضرت داشتند، اما بابت برخی از غرض ورزی ها، با این امر مخالفت می‌کردند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه وقتی شناخت کامل نیست، مردم به حقیقت موضوع پی نمی‌برند، ادامه داد: امام رضا (علیه السلام) فرمودند: اگر مردم فضلیت غدیر را می‌دانستند فرشتگان هر بار با این مردم دست میدادند.

رعایتی به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) هم اشاره کرد و گفت: غدیر خم افضل‌ترین اعیاد امت است. کسی در عیدغدیر عبادت کند مثل ان است که عمر دنیا را عبادت کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید براینکه ولایت یعنی خود پیامبر (ص) افزود: در موضوع مباهله پیامبر (ص)، حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) را نفس و جان خود خطاب می‌کند و راه پیامبر(ص) از طریق حضرت ادامه پیدا کند.

 به گفته رعایتی دلیل عمل نکردن به فرامین ولایت بخاطر عدم شناخت کافی از ولایت است.

 مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با اشاره به اینکه خدای متعال ۱۲۴ هزار پیامبر را برای هدایت مردم فرستاده است، تصریح کرد: امام باید برای هدایت مردم، الگوو اسوه باشد و راه زندگی دنیا که مقدمه زندگی آخرت را به مردم بیاموزد. وقتی قرار بر خاتمیت شد، بعد از آن مردم هادی میخواهند پس باید، ولی و جانشینی باشد.

رعایتی با اشاره به اینکه بعضی مردم را به سمت خدا میخوانند، بعضی مردم را به سمت جهنم می‌کشانند، اضافه کرد: اگر امامت و ولایت باشد سعادت دنیا و اخرت مردم اهم با آن است چرا  پیامبر (ص) برای قسط و عدل آمده است و امامان هم دنبال همین امر هستند که هرجا عدالت باشد اسایش و آرامش است اگر ناعدالتی نباشد همه به حق خود میرسند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا تاکید کرد: در زمان حاضر ولایت فقیه استمرار رسالت پیامبر (ص) است، مردم ما در زمینه‌های مختلف زیر نظر استکبار بودند، اما امروز در زیر سایه ولایت فقیه عزیز شدند و عزت پیدا کردند.

رعایتی با بیان این مطلب که عده‌ای از مسیر ولایت منحرف می‌شوند، خاطرنشان کرد:دشمن کارش دشمنی است که با استحاله فرهنگی و جنگ نرم در تلاش است تا مردم را از ولایت منحرف کند و حتی برای خود از میان دوستان نیرو جمع می‌کند، اما مردم با گذشته خیلی فرق کردند.

مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه مردم مازندران از ابتدای اسلام خار چشم دشمنان اسلام بودند و ولایتمداری شان در جایی ذکر نشده است، یادآور شد: مردم مازندران برای نظام و انقلاب شهدای بسیاری تقدیم کردند و حتی بیشترین شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کردند که این نشانه ولایتمداری است.

رعایتی به بصیرت و دشمن شناسی تاکید کرد و افزود:دشمن در تلاش است تا مردم را از ولایت جدا کند، انهایی که ازولایت جدا شدند از امامت جدا می شوند و انهایی که از امامت جدا شدند از پیامبر(ص) هم جدا می شوند و داعشی ها از همین دسته هستند که از پیامبر (ص) هم جداشدند و هیچ کسی حتی اهل سنت نیز داعشی ها را قبول ندارد و اهل سنت به معنای واقعی به اهل بیت(ع) اعتقاد دارند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 453586

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/453586/ولایت-مداری-پیام-ماندگار-غدیر-خم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com