مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران در گفت‌وگو با بلاغ اعلام کرد

مشارکت حداکثری؛ آب روی آتش چالش مشروعیت نظام/شکست سناریوی پایانی دشمنان انقلاب توسط مردم

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۵۲۶۴۱
مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران با بیان اینکه جریان‌های مختلف درون و برون کشور سعی کردند تا با راه اندازی و طرح ریزی چالش‌های چندگانه، مشروعیت نظام را با حضور حداقلی مردم به چالش بکشند؛ گفت: در همه این مشکلات و بحران‌ها و اتفاقاتی که رقم خورد، مشارکت مردم به حداقل خودش، کاهش پیدا نکرد و این به معنای شکست سناریوی دشمن در چالش مشروعیت نظام بود.
۰
plusresetminus
مشارکت حداکثری؛ آب روی آتش چالش مشروعیت نظام/شکست سناریوی پایانی دشمنان انقلاب توسط مردم
امیر سادات‌ کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص حضور پرشور مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری علیرغم هجمه‌های گوناگون بازدارنده از سوی رسانه‌های معاند و دشمنان قسم خورده انقلاب، اظهار کرد: از شروع انقلاب اسلامی از سال 1357 تا به امروز، بزرگترین مولفه قدرت نظام جمهوری اسلامی ما به زعم امام و مقام معظم رهبری، مردم هستند.

وی افزود: بروز بحران‌های مختلفی در کشور توسط جریان‌های سیاسی و دشمنان انقلاب، آن چیزی که این بحران‌ها را خنثی کرد و نظام را مستحکم نگاه داشت و روز به روز درخت نهال انقلاب اسلامی را تنومندتر کرد، حمایت مردم از این نظام اسلامی بود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز می‌توان سه چالش برای براندازی انقلاب لیست کنیم که چالش اول، چالش بحران‌های امنیتی بود که غائله سازمان مجاهدین خلق، جنگ تحمیلی و استقلال طلبی تجزیه طلب‌ها را می‌تون در این سرفصل دسته بندی کرد که با کمک و حمایت مردم این کشور از اهداف شوم براندازی مصون ماند.

سادات‌ کرمی ادامه داد: چالش دوم، چالش استهاله هویتی و فرهنگی در کنار بحران‌های امنیتی بود که از منحرف شدن تعبیر عامدانه فضای فرهنگی و جهت گیری نظام اسلامی به سمت استانداردهای نظام بین الملل و غرب در دهه 70 شکل گرفت و تا اواسط دهه 80 ادامه یافت که ترور اشخاص برجسته کشور و فتنه سال 1378 را می توان در این فصل دسته بندی کرد که این چالش نیز که با هدف براندازی هویت فرهنگی انقلاب اسلامی به راه افتاده بود نیز با کمک و حمایت مردم ناکام ماند.

وی با بیان اینکه چالش بحران‌های اقتصادی به همراه بحران‌های امنیتی، سومین چالش انقلاب طی دهه‌های گذشته انقلاب بود؛ گفت: چالش سوم که به طور مشخص طی یک دهه اخیر رخ داد، به طور مستقیم بزرگترین مولفه حمایت نظام و انقلاب یعنی مردم مورد هدف قرار می‌گیرد و لذا با ایجاد بحران‌های متعدد اقتصادی، تلاش به این سمت می‌رود که مردم دست از حمایت خود از انقلاب بکشند و انقلاب با چالشی به نام چالش ناکارآمدی مواجه شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران، بیان کرد: در همین حین نیز در کنار برچسب زدن ناکارآمدی نظام از سوی دشمنان و رسانه‌های معاند، ما شاهد بحران‌های امنیتی بودیم که تلاش می‌شد از نارضایتی مردم به عنوان عامل اصلی این نا امنی‌ها و التهابات عنوان شود.

سادات‌ کرمی عنوان کرد: غائله آبان 96، اتفاقات 98 و تجمعات و ترورهای مختلف در کشور ما از جمله چالش‌های امنیتی این سرفصل هستند که بدنبال چالش اقتصادی طی دهه اخیر به وجود آمدند.

وی افزود: چالش سوم نیز نتوانست از مردم ناراضی کشور، آتشی علیه نظام اسلامی برپا کند و باز هم اثر هویتی انقلاب اسلامی در کشور و اثر خون پاک شهدای جمهوری اسلامی و رشد شعور سیاسی مردم از بعد انقلاب اسلامی تا به امروز مانع از کارآمد شدن این سناریو در مقابل نظام انقلاب اسلامی شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران، اعلام کرد: بعد از این چالش‌های ناموفق، یک چالش چهارمی تحت عنوان سناریوی پایانی محل توجه جریان غیرانقلابی و ضد انقلابی قرار گرفت که یا در این چالش، هدف دشمنان نظام به تحقق می‌پیوست و انقلاب اسلامی را دچار یک چالش بسیار جدی و دگرگونی در ساختار می‌کرد و یا در صورت عدم موفقیت، جریان‌های غیر انقلاب و ضد انقلاب را تقریبا برای سالیان درازی از مناسبات سیاسی کشور، منزوی می‌کرد.

سادات کرمی تصریح کرد: آن چالش چهارمی که مد نظر هر سه جریان بازیگر چالش‌های قبلی به طور مشترک قرار گرفت، چالش بود به نام چالش مشروعیت نظام اسلامی که در این چالش جریان‌های مردود شده در کشور ما با هم، همدست می‌شوند و تلاش می‌کنند تا جای ممکن با سیاه نمایی وضعیت کشور و القای ناکارآمدی نظام اسلامی در حل مشکلات جامعه، این مطلب را القا کنند که مردم دیگر حامی چنین نظام سیاسی نیستند و این نظام با مخاطب حداقلی مواجه شده است.

وی مطرح کرد: تمامی این جریان‌های مردود و ضد انقلاب از یک کلید وازه مشترک به نام رفراندوم سیاسی استفاده می‌کردند و وقتی این شعار از زبان براندازها و سایر جریان‌های معاند در داخل و خارج کشور مطرح شد تمام تلاش‌های آنان توسط پروپاگاندا و شبکه رسانه‌ای دشمن تحت پوشش و حمایت قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران، اضافه کرد: نقطه تمرکز این جریان‌ها برای اثبات و نشان دادن کاهش مشارکت سیاسی و چالش مشروعیت نظام، انتخابات 1400 بود؛ از طرفی تولید اخبار مسموم در داخل کشور و سیاه نمایی در خصوص کارگزاران و نظام اسلامی، از طرف دیگر ناکارآمدی‌ها، قصور و بعضا تصمیمات غلط تعمدی در حوزه اقتصادی با هدف عصبانی کردن مردم علیه حاکمیت، تلاش شد تا حضور حداکثری مردم در انتخابات را هدف قرار دهد.

سادات کرمی تاکید کرد: بازیگران این جریان‌ها وقتی فهمیدند که در مناسبات سیاسی آینده، جایی ندارند، از طرفی هم برچسب ناکارآمدی، بر پیشانی آنان نقش بسته است، شروع به القای این مطلب می‌کنند که تمامی مشکلات موجود به واسطه کنار گذاشته شدن این جریان‌های متخلف و ناکارآمد زا عرصه سیاست و انتخابات ریاست جمهوری است.

وی اشاره کرد: این در حالی بود که عمده مردم در ذهن خودشان کارآمدی شخصیت‌ها را عامل تایید شورای نگهبان در انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری بر می‌شمردند و نه وابستگی به احزاب و جریان‌های سیاسی و لذا شورای نکهبان موظف بود افرادی را تایید صلاحیت کند که هم کارآمدی آنان قابل تضمین باشد و هم احتمال به انحراف کشیده شدن آنان به سمت همین جریان‌ها، تقریبا به صفر نزدیک باشد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران، متذکر شد: چالش مشروعیت برای کاهش مشارکت انتخابات 1400 به طور مشخص از چند ماه گذشته آغاز شد که چند عامل در این مسئله دست به دست هم داد که عامل نخست، وضعیت کرونای فعلی و نگرانی مردم از مشارکت سیاسی در انتخابات، دوم سیاه نمایی‌های مکرر توسط رسانه‌های بیگانه با هدف تخریب چهره نظام اسلامی، سوم تصمیمات مکرر غلط اقتصادی با هدف یا پیامد عصبانی کردن مردم علیه حاکمیت و چهارم القای عدم توجه نظام به قاعده جمهوریت بود.

سادات کرمی اذعان کرد: حال باید به این عوامل، کارشکنی‌های بسیار مهم توسط وزارت کشور در برگزاری انتخابات را اضافه کنیم، چه در تاخیر در بازگشایی صندوق‌ها و چه در کاهش تعرفه‌های رأی علیرغم تجریه‌های گذشته و چه در اقدامات مشکوک اپراتورها و تمهیدات بسیار ساده‌ای که با هدف کاهش مشارکت انجام گرفت.

وی اظهار کرد: حالا می‌تونیم تحلیل کنیم که حضور و مشارکت بسیار بسیار خوب مردم را چطور می شود بعنوان رویش مجدد انقلاب آن هم توسط خود مردم، تبیین کرد و در این شرایط، مشارکت حداکثری مردم، با همه مشکلات اقتصادی و کارشکنی‌های تعمدی، بیانگر این است که هنوز هم مردم پای این انقلاب و نظام ایستاده‌اند و هنوز هم مردم، تنها نظام سیاسی کارآمد برای حل مشکلات خودشان را نظام اسلامی می‌دانند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران، یادآور شد: ما معتقدیم که اگر باز هم تمهیداتی اندیشیده می‌شد و برای حضور مردم، برنامه ریزی دقیق‌تری صورت می‌گرفت ما شاهد حضور بیش از این نیز بودیم.

سادات کرمی تاکید کرد: آنچه مبرهن است این مسئله است که در همه این مشکلات و بحران‌ها و اتفاقاتی که رقم خورد، مشارکت مردم به حداقل خودش، کاهش پیدا نکرد و این به معنای شکست سناریوی دشمن در چالش مشروعیت نظام بود.

وی گفت: اگر دولت آینده که در حال تشکیل است عملکرد انقلابی از خود نشان دهد، قطعا به فضل الهی، حمایت مردمی که به علت مشکلات اقتصادی و اعتراض به دولت مستقر، پای صندوق‌های رأی نیامدند، به سمت صندوق‌های رأی بر خواهند گشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰