کارشناس علوم سیاسی در گفت‌وگو با بلاغ مطرح کرد

رشد سیاسی مردم در انتخابات 1400/در «28 خرداد» خرمشهر دیگری فتح شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۴۵۲۶۳۵
کارشناس علوم سیاسی گفت: در 28 خرداد یک خرمشهر دیگر فتح شد، یعنی یک نا امیدی به امید مبدل شد، یک عدم فتح به فتح تبدیل شد، به یکباره یک معجزه‌ای رخ داد؛ لذا این خدا بود که دل‌ها را متحول کرد و کسانی که به ضرس قاطع می‌گفتند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم پای صندوق‌های رأی آمدند، شما تنوع چهره‌ها، اقشار و اقوام را دیدید.
۰
plusresetminus
رشد سیاسی مردم در انتخابات 1400/در «28 خرداد» خرمشهر دیگری فتح شد
صادقعلی رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص حضور پرشور مردم علیرغم تمام تلاش‌های تبلیغاتی و میدانی دشمنان انقلاب برای ایجاد ناامیدی و عدم مشارکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: این اتفاق حماسی که در خصوص انتخابات 28 مرداد رخ داد، حالا شوراها، میان دوره ای مجلس و مجلس خبرگان در واقع در مقابل انتخابات ریاست جمهوری، حاشیه هستند و انتخابات ریاست جمهوری به دلیل بازتاب جهانی و از طرفی یکی از جدی ترین تلاش‌های نظام برای افزایش مشارکت مردم یا بعبارتی پایان دادن به حضور حداقلی مردم در انتخابات مجلس گذشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: لذا همه این موضوعات دست به دست هم داد تا به این نکته برسیم که ما در این انتخابات موضوع و هدفی بالاتر از حضور حداکثری مردم نداریم؛ از سویی دیگر معاندن انقلاب دروغی را به نظام بستند که نظام خواهان حضور حداکثری نیست و استدلال‌شان هم این بود که در حضور حداکثری، آن رأی جمعیت سایه وارد صندوق‌های رأی می‌شود و جریان حاکم بر نظام جمهوری اسلامی رأی نخواهد آورد و لذا بر آن هستند تا با حضور حداقلی، خواسته خود را محقق کنند.

این کارشناس علوم سیاسی، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه هم رهبری معظم انقلاب، هم تمامی مقامات و هم اعتبار و حیثیت حاج قاسم استفاده می‌شد تا هر جایی که ممکن است افراد پای صندوق بیایند؛ ولی اینها همانطور که در موضوع حقوق بشر، بمب هسته‌ای و سایر موضوعات، دروغی را مطرح می‌کنند و پشت آن دروغ نیز می‌ایستند در این مسئله نیز پشت دروغ‌شان ایستادند که نظام صداقت ندارد.

رنجبر ادامه داد: جتی همین دو نفری نیز که از طرف رقبا تایید شده بودند نه از طرف شورای نگهبان، این‌ها هم در فضای مناظره اینطور جا انداختند که اگر شما به صحنه بیایید، ما رأی می‌آوریم و اگر نیایید طرف مقابل رأی می‌آورد؛ یعنی این نامزدها در واقع نماینده اقلیت هستند.

وی بیان کرد: اولین اتفاق مثبتی که برای ما افتاد، شکل گیری مجدد حضور حداکثری در انتخابات بود؛ یعنی ما پس از آن افت انتخابات قبلی، این حضور حداکثری را در شرایط سختی به دست آوردیم؛ یکی اینکه ما  8 سال عملکرد فلج کننده برای انقلاب داشتیم، 8 سال تحریم فلج کننده از سوی استکبار جهانی داشتیم، 8 سال مورد هجمه امپراطوری‌های رسانه جهانی قرار داشتیم، 8 سال هر آنچه که توانستند جریان‌های انقلابی را زیر سوال بردند و کوبیدند، حال برخی پیروزی‌های کاذب نظیر برجام و گاه پیروزی‌های گه گاه را مانور می‌دادند تا این اتفاق یعنی حضور مجدد حداکثری شکل نگیرد.

این کارشناس سیاسی، عنوان کرد: اگر این باور قوی ولایی در افکار عمومی ما نبود، اگر این عشقی که به حاج قاسم وجود داشت و اگر این اعتقادی که به مدافعین حرم وجود نداشت و اگر این اتفاقی را خداوند رقم نمی‌زد؛ مشخص نبود که اکنون ما چه سرنوشتی داشتیم.

رنجبر متذکر شد: یعنی معاندان انقلاب در تلاش بودند تا ثابت کنند که نظام یک آنارشیست ( حداقلی) است، در نتیجه این‌ها باید به طور کل از حاکمیت کنار بروند؛ لذا آن‌ها ولایت فقیه، شورای نگهبان، سپاه، صداوسیما و دستگاه‌های وابسته به رهبری را مدنظر قرار دهند و در تلاش بودند این موارد را یا حذف کنند و یا به اختیار رئیس جمهور اضافه کنند.

وی اعلام کرد: در ادامه دیدیم که با همه تلاش‌ها برای ضربه زدن به مقام معظم رهبری و جایگاه ولایت فقیه اما یک صحبت نیم ساعته رهبری چگونه تمام نظرسنجی‌ها را به هم ریخت و به اذعان خود دشمنان نظام و انقلاب، یک صحبت 10 دقیقه ای رهبری تلاش 8 ماهه ما را کلا به هم می‌ریزد.

این استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی، گفت: رهبری در بیانات خود اشاره کردند که « دل‌ها دست خدا است» و آن اتفاق رقم خورد و خدا دل‌ها را متحول کرد.

رنجبر تصریح کرد: در 28 خرداد یک خرمشهر دیگر فتح شد، یعنی یک نا امیدی به امید مبدل شد، یک عدم فتح به فتح تبدیل شد، به یکباره یک معجزه‌ای رخ داد؛ لذا این خدا بود که دل‌ها را متحول کرد و کسانی که به ضرس قاطع می‌گفتند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم پای صندوق‌های رأی آمدند، شما تنوع چهره‌ها، اقشار و اقوام را دیدید.

وی  تاکید کرد: با همه ناملایمات و کارشکنی‌ها در قبل و حین انتخابات اما دیدیم که مردم با سماجت پای صندوق‌ها آمدند و تا نیمه شب کار اخذ رأِی به طول انجامید و با افتخار هم رأی دادند.

این کارشناس علوم سیاسی، ادامه داد: مصاحبه‌های مردمی روز انتخابات نیز عجیب است، ما تصور می‌کردیم که مردم علت حضور خود را ایران دوستی و ملی پرستی مطرح کنند اما بلا استثنا گفتند ما به عشق رهبری آمدیم، به عشق حاج قاسم آمدیم و این یعنی یک ارزش گرایی، یعنی اصول گرایی که اتفاق افتاد.

رنجبر مطرح کرد: کسانی حرف از ارزش گرایی و اصول را زدند  که اصلا چهره ظاهری‌شان نشان نمی‌داد، حتی ادبیات قبل از انتخابات‌شان نمی‌خورد، چه کسانی این افراد را متحول کرد؟ بله، خدا خواست و فوج فوج به پای صندوق های رأی آمدند.

وی متذکر شد: من این اتفاق را یک معجزه می‌دانم، اما چون  معجزه در انقلاب ما زیاد تکرار شده است، شاید به دید نیاید اما واقعا بی انصافی است که لطف و امداد الهی را در انتخابات اخیر نبینیم؛ اما این بصیرت باید در میان مردم توسعه پیدا کند.

این کارشناس علوم سیاسی، یادآور شد: می‌بایست آن خواسته‌هایی را که مردم داشتند، آن وعده‌هایی که داده شد، آن تبلیغاتی که انجام شد و آن مصاحبه‌هایی که انجام شد و مردم بزرگوارانه مشکلات خود را نادیده گرفتند، مسائل معیشتی خود را کنار گذاشتند و آمدند روی الویت‌های اعتقادی خود متمرکز شدند و این حماسه را رقم زدند و این معجزه را رقم زدند و گردانندگان اصلی انقلاب شدند و یوم الله دیگری به یوم الله‌های انقلاب اضافه کردند باید به خواسته‌های مردم توجه شود و «حاجی حاجی مکه» نشود.

رنجبر با بیان اینکه باید پای قول‌هایی که دادیم بایستیم؛ اذعان کرد: یعنی یک دولت تحول گرا بوجود بیاوریم و برخی باورها نظیر دیپلماسی التماسی، نگاه اقتصادی به واردات، نگاه التماسی به برجام و اقدامات معطلی و بدبینی و نا امیدی به انقلاب را اصلاح کنیم و لذا باید کار کنیم و کار کنیم و کار کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴