تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۴۵۲۰۳۲
کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای شورای نگهبان ملاک، جریان‌های سیاسی چپ و راست و اصلاح طلب و اصوالگرا نیست بلکه احراز صلاحیت افراد است که با قانون سنجیده می‌شود.
۰
plusresetminus
قانون ملاک شورای نگهبان برای احراز صلاحیت افراد است/ عملکرد ضعیف 8 ساله و مظلوم‌نمایی و تاثیرگذاری در انتخابات
به گزارش بلاغ، بعد از انتشار خبر اسامی مورد تأیید شورای نگهبان برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی برای نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری سیزدهم، علی‌رغم اینکه رد صلاحیت برخی چهره‌ها از پیش محتمل و قابل تشخیص بود برخی جریان‌ها و افراد که انتظار داشتند شورای نگهبان دست بر مهندسی انتخابات زده و بر خلاف قانون عمل کند شروع به هجمه علیه این شورا کردند.
 
رضا امیری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ملاک شورای نگهبان در احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات تقسیم‌بندی احزاب و جناح و غیره نیست، شورای نگهبان بر اساس استعلام چهارگانه از وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، ثبت احوال و نیروی انتظامی و بررسی میدانی صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار داده و آنها را برای مسئولیت قوه مجریه کشور تایید یا رد می کند.
 
وی افزود: برای شورای نگهبان ملاک، جریان‌های سیاسی چپ و راست و اصلاح طلب و اصوالگرا نیست بلکه احراز صلاحیت افراد است که با قانون سنجیده می‌شود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: برخی از این افراد در قوه قضاییه پرونده دارند، طبق قانون کسی که در قوه قضاییه پرونده دارد و بعد از بررسی محکوم می شود صلاحیت ندارد.
 
امیری افزود: برخی از این افراد محکومین فتنه سال 88 بوده و مواضعی بر علیه نظام داشتند، ادله تایید یا رد صلاحیت شورای نگهبان بر مبنای گزارشات محرمانه‌ای است از گذشته تاکنون افراد است، که در اختیار دارند و نمی‌توان بر تایید صلاحیت یا عدم احراز یک نامزد به سادگی اظهار نظر کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان وظیفه سلایق سیاسی ندارد بلکه وظیفه اجرای قانون را دارد، قانون هم استعلام سوابق افراد از مراجع چهارگانه را مطرح کرد. 
 
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: برخی سیاسیون در دولت احساس می‌کنند اقبالی در کشور ندارند و می‌دانند به دلیل عملکرد دولت در این 8 سال مردم از اینها ناراحت هستند، برای همین به دنبال مظلوم‌نمایی و تاثیرگذاری در انتخابات به نفع خودشان هستند.
 
امیری در پایان گفت: خواسته رهبر انقلاب این است که انتخابات با حضور گسترده و پرشور مردم برگزار شود، و بعد هم مسئله انتخاب اصلح مطرح است، افراد بصیر و تاثیرگذار هم می‌توانند در این مسیر مردم را به حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلاح دعوت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴