فلسطین نماد وحدت همه مسلمانان است؛

روز قدس آغاز نهضت بیداری و مبارزه بر ضد ستم

تاریخ انتشارجمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۵۱۱۱۶
روز قدس آغاز نهضت بیداری و مبارزه بر ضد ستم است و تا آزادی ادامه می یابد قیام جوانان فلسطینی تنها بر ضد صهیونیسم نیست، بلکه علیه ارزش‌هایی است که صهیونیسیم را در آغوش گرفته و پرورش داده است.
۰
plusresetminus
روز قدس آغاز نهضت بیداری و مبارزه بر ضد ستم
به گزاش بلاغ؛در 16 مرداد سال 58 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل ،بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» انتخاب کرد.

روز قدس نماد اتحاد و همبستگی امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین ،غزه و دیگر کشورهای اسلامی است. روزی است که ناله های یک ملت با صدای مردم آزاداندیش جهان فریاد می شود ؛روز ایستادگی در مقابل ظلم و سیاهی است.

امام خمینی(ره) درباره این روز فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.»

روز قدس، مقابله با استکبار و تفکر ظالمانه است در کنار دفاع از مظلومیت ها در روز قدس تجلی پیدا می کند، روز قدس را ،روز مطالبات حقوق یک ملت  است، مردمی که از هستی خود رانده شدند ،آنها را از خانه و زندگی شان ساقط کردند ،دفاع از مظلومیت این ملت است.

کمیل رمضانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شمال در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به روز قدس گفت: روز قدس روز رژه سپاهیان اسلام در برابر چشمان حیرت‌زده مستکبرین جهان، روز نمایش اتحاد و همبستگی جهان اسلام در مقابل نمادهای کفر و استکبار دوران معاصر و روز برائت از استکبار و اعلام نفرت عمومی ملل مسلمان و همه آزادگان جهان از رژیم تروریست و اشغالگر قدس و حامی آن شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است.

وی روز قدس را روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین دانست و اظهار کرد: اصلا نباید نسبت به مسئله قدس و فلسطین بی تفاوت بود؛ چرا که روز قدس نشان دهنده وحدت، یک پارچگی و قدرت مسلمانان جهان است و همانطوری که امام خمینی(ره) می فرمایند روز قدس روز اسلام است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شمال اهمیت روز قدس را نشان دهنده مرکزیت جهان اسلام بودن آن خواند و خاطرنشان کرد:همه مسلمانان پیر و جوان، زن و مرد ، مخصوصا جوانان ،باید به میدان بیایند و از مظلومیت مردمان  فلسطین دفاع کنند.

وی ادامه داد: آغاز نهضت بیداری و مبارزه بر ضد ستم است و تا آزادی ادامه می یابد قیام جوانان فلسطینی تنها بر ضد صهیونیسم نیست، بلکه علیه نظام و ارزش هایی است که صهیونیسیم را در آغوش گرفته و پرورش داده است.

رمضانی انقلاب اسلامی ایران و مقاومت مردم فلسطین را در شکل گیری خیزش های مردمی و بیداری های اسلامی، تأثیرگذار خواند و افزود: امروز دنیا، همه تعداد قربانیان ویروس کرونا را یک به یک می دانند و میشمارند ، امّا هیچ کس نپرسیده و نمیپرسد قاتل و مسئول صدها هزار شهید و اسیر و مفقود در کشورهایی که آمریکا و اروپا در آن آتش جنگ را روشن کرده‌اند کیست؟ مسئول این همه خون بناحق ریخته در افغانستان، یمن، لیبی، عراق، سوریه و دیگر کشورها کیست؟ مسئول این همه جنایت و غصب و تخریب و ظلم در فلسطین کیست؟ چرا هیچ کس این میلیون‌ها کودک و زن و مردِ مظلوم در جهان اسلام را شمارش نکرد؟ چرا کسی قتل‌عام شدن مسلمانان را تسلیت نمیگوید؟ 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با زنده نگه داشتن مسئله فلسطین، به قرآن و تکلیف دینی خود عمل می‌کند، بنابراین فلسطین باید نماد وحدت همه مسلمانان باشد، روز قدس امسال دومین روز قدسی است که در سردار بزرگ اسلام، حاج قاسم سلیمانی ما حضور ندارد.

 در واقع روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی می‌باشد. روز ایستادگی مستضعفان عالم، علیه مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی برمی دارند

اسناد تاریخی  بر خلاف ادّعای صهیونیست ها می باشد ،که به حکومت حضرت داوود و حضرت سلیمان علیهماالسلام استناد می کنند ،مدارک تاریخی گویای ان است که ساکنان اصلی فلسطین ،عرب هایی بودند که از 2500 سال قبل از میلاد به آن سرزمین وارد شدند و به حکومت طولانی خود به مدت 1500 سال ادامه دادند.

وبعد از آن حضرت داوود و حضرت سلیمان (علیهماالسلام ) در فلسطین حکومت کردند و در سال 63 قبل از میلاد ، فلسطین تحت سیطره رومی ها قرار گرفت و از آن زمان تا سال 1916 که فلسطین مورد حمله انگلیسی ها  قرار گرفت ؛ این کشور دچار فراز و نشیب های بسیاری شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲