تاریخ انتشارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۰۸۴۲
امام جمعه نکا گفت: نوع بررسی صلاحیت‌ها و گذر از فیلترهای شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری و هیئت‌ نظارت در شوراهای اسلامی شهر و روستا با معرفی افراد شایسته به مردم، یکی از عوامل اساسی امید آفرینی و اقبال مردم برای حضور در صحنه انتخابات خواهد بود.
۰
plusresetminus
مشارکت بالا و انتخاب اصلح فریضه مسئولان و مردم در انتخابات
حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اعتقاد برخی از مردم مبنی بر عدم حضور در انتخابات، اظهار کرد: بعضی از مردم می‌گویند ما در سیاست دخالت نمی‌کنیم، کاری به حوادث و اتفاقات نداریم، نه انقلابی هستیم نه ضد انقلاب و بعضی نیز می‌گویند این همه رأی که دادیم چه فایده‌ای داشت بلکه با رأی ما بازی و از آن سوء استفاده می‌کنند و اصلا ترتیب اثر داده نمی‌شود بنابراین فایده‌ای برای مشارکت خود در انتخابات نمی‌بینیم.

وی در پاسخ به این گروه از افراد، متذکر شد: هر یک از ما دو وظیفه اصلی، مهم و سرنوشت ساز داریم که اولین وظیفه شرکت در انتخابات و وظیفه دوم انتخاب فرد مناسب و اصلح چه در انتخابات شوراها چه در ریاست جمهوری و یا سایر عرصه‌ها می‌باشد.
 
* انتخابات؛ فریضه واجب
امام جمعه نکا شرکت در انتخابات را به عنوان یک حرکت عمومی پسندیده برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات برای هر یک از آحاد جامعه به عنوان یک وظیفه بلکه فریضه همچون نماز و روزه واجب است.

این مسئول اضافه کرد: ما به نگاه خطرناک دشمن باید پاسخ مناسب دهیم و به گونه‌ای عمل نکنیم که دشمن شاد شود بلکه کاری کنیم که دشمن همچون گذشته که همواره در تمام عرصه‌ها مأیوس شده این بار نیز باید دشمن در اثر حضور ما مأیوس شود.

وی گفت: اگر ما امروز تصمیم نگیریم باید تسلیم تصمیمات دیگران شویم یعنی اگر امروز ساکت شویم و تصمیم صحیح نگیریم دیگران درباره ما تصمیمات خطرناکی می‌گیرند و در آن زمان ما مجبور می‌شویم تسلیم تصمیمات آن‌ها شویم.

محمدی لائینی با اشاره به اهمیت حضور همه آحاد ملت در انتخابات پیش رو، تصریح کرد: برهمین اساس از همه مردم عزیزمان می‌خواهیم که در این امر مهم شرکت و افراد مناسب و صالح را انتخاب کنند تا اینکه ما به بهترین شکل بتوانیم به انقلاب خود که یادگار امام راحل و حاصل خون شهیدان است کمک کرده باشیم.
 
* مشارکت در انتخاب افراد شایسته
وی افزود: مشارکت مردم امری عمومی است و افراد آزاد هستند که شرکت کنند و ما نیز در گذشته گفتیم که هرکس فکر می‌کند چه در سطح شوراهای روستا و شهر چه مقامات بالاتر می‌تواند واقعا کار کند، تصمیم گیرنده مناسب و انسان متعهد، وظیفه‌شناس و متخصص بوده و می‌تواند به نظام کمک کند وارد میدان شود، کار و تلاش کند تا موفق شود.

امام جمعه نکا اذعان کرد: اما افرادی که نمی‌توانند کار کنند، تخصص ندارند، تعهد ندارند، بلد نیستند و فقط چیزهایی شنیده و فهمیدند، نمی‌توانند و ظرفیت، قدرت، توانایی و دانش این کار را ندارند وارد میدان نشوند.

این مسئول اضافه کرد: اگر بنا باشد عده‌ای که تعهد، تخصص، دانش کافی و ظرفیت ندارند وارد شوند طبعا باید فیلترهایی باشد که این افراد و شرایط آن‌ها را بررسی کند و در ادامه این مردم هستند که باید تحقیق کنند و بهتر از همه را برگزینند.

وی گفت: از سوی دیگر صرف این که فردی همشهری، هم فکر، همسو و دوست ما است معیارهای خوبی برای تأیید و انتخاب نیست بلکه با معیارهای مناسب باید افراد را تشخیص دهند که به سرنوشت گذشته مبتلا نشویم.
 
* نقش مسئولان در امیدآفرینی میان مردم
محمدی لائینی در توصیه به نهادهای نظارتی که صلاحیت کاندیداها را بررسی و به مردم معرفی می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان نیز در امر امیدآفرینی و مشارکت بالا سهم دارند که یک نمونه آن بررسی صحیح صلاحیت افراد است تا افراد دارای توانمندی همه جانبه به مردم معرفی شوند.

وی افزود: افرادی که مورد تأیید قرار می‌گیرند باید افرادی باشند که موافق نظام، درخط ولایت، مدافع حقوق ملت، دلسوز ملت، متدین و مومن باشند که این افراد باید به صحنه وارد شوند و البته این‌افراد نیز یکسان نیستند.

امام جمعه نکا با بیان تفاوت شرایط کاندیداها، خاطرنشان کرد: یک فرد از نظر تدین، یکی از نظر تخصص، یکی از نظر ولایتمداری قویتر و دیگری ضعیف‌تر است که این موارد باید بررسی شود و با معرفی افراد شایسته انتخاب از میان بهترین‌ها به مردم سپرده شود.
 
* نقش حساس شورای نگهبان و هیئت نظارت
این مسئول نقش نهادهای نظارتی و بررسی صلاحیت‌ها را بسیار حیاتی و مهم برشمرد و اضافه کرد: نوع بررسی و تأیید صلاحیت‌ها و گذر از فیلترهای شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری و هیئت نظارت در شوراهای اسلامی شهر و روستا با معرفی افراد شایسته به مردم یکی از عوامل اساسی امید آفرینی و اقبال مردم برای حضور در صحنه انتخابات خواهد بود.

وی گفت: چراکه هرچه افراد معرفی شده به مردم از سوی نهادهای نظارتی مانند شورای نگهبان و هیأت نظارت برای انتخاب، دارای صلاحیت بالاتر و نسبت به مردم دلسوزتر باشند نگاه مثبت و انگیزه بالایی را در میان مردم به وجود خواهد آورد که امکان تغییر و اتفاقات مثبت را برای روستاها، شهر و کشور متصور بوده و وارد عرصه انتخابات شوند که همین امر از سویی مشارکت بالا و از سوی دیگر انتخاب افراد شایسته را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰