تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۵۰۴۰۶
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این مسئله روشن است که امریکا به هیچ‌وجه، لغو کلیه تحریم‌های ضد ایرانی را نمی‌پذیرد؛ گفت: وقتی که امریکا حاضر به پذیرفتن پیشنهادات ایران نیست، از این سمت، وابستگی مسئولین ما به مذاکره، جز اتلاف وقت نتیجه دیگری نخواهد داشت.
۰
plusresetminus
وابستگی مسئولان کشور به مذاکره، جز اتلاف وقت نتیجه دیگری ندارد/امریکا زیر بار لغو یک‌جای تحریم‌ها نمی‌رود
آیت‌الله علی معلمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص بررسی دقیق‌تر اتفاقات اخیر و رویکرد دولت روحانی در نشست وین، اظهار کرد: مذاکره اگر مسبوق به سابقه نباشد، شاید مظنه امیدواری داشته باشد، ولی به کرات و دفعات متعدد، تجربه نشان داده است که استکبار جهانی حاضر به پذیرفتن پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: این مسئله هم روشن است که امریکا به هیچ‌وجه، لغو کلیه تحریم‌های ضد ایرانی را نمی‌پذیرد  و از سوی دیگر به دلیل اینکه دولت، همه اقدامات خود را معطل رفع تحریم‌ها کرده و کاری انجام نمی‌دهد، تحریم‌ها طبیعتا روی معیشت و اقتصاد مردم اثرش را می‌گذارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: وقتی که امریکا حاضر به پذیرفتن پیشنهادات ایران نیست، از این سمت، وابستگی مسئولین ما به مذاکره، جز اتلاف وقت نتیجه دیگری نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر، ادامه داد: مسئولین ما به جای اینکه این فرصت را صرف پیداکردن راه حل‌های درونی کشور یعنی اقتصاد مقاومتی کنند، متاسفانه توان دولت حداقل در این 6 سال گذشته صرف فقط مذاکره شده است.

آیت‌الله معلمی، بیان کرد: برای ساخت داخل و برای ایجاد فرصت اشتغال، برای جلوگیری از کالاهای قاچاق و تقویت تولیدات داخلی اگر واقعا دولت تمام همت خود را به کار می‌گرفت، ما شرایط‌مان بهتر از وضعیت فعلی بود.

وی عنوان کرد: اینکه انتظار داشته باشیم دشمن بیاید و خواسته‌های ما را بپذیرد، مقابل ما زانو بزند و ادب بنشیند، یک خواسته آرمانی است؛ یعنی یک ملت انقلابی و یک نظام مبتنی بر انقلاب اسلامی باید استوار برای رسیدن به اهداف، خود تلاش کند تا خودکفا شود؛ نه اینکه وابسته به بیگانگان شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: این وابستگی به بیگانگان، حقیقتا بسیار زیان‌بار و خسارت‌آفرین بوده و هست؛ و این تصور که چاره‌ای جز این راهبرد نداریم هم تصوری اشتباه است.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر، گفت: برخی بر این باورند که حالا یک مهلت دیگر بدهند و یک دوره چهار ساله یا یک دوره هشت ساله، یک نیروی انقلابی و با تفکر جهادی بیاید و کشور را مدیریت کند؛ آن وقت اگر نتیجه نگرفتیم، آن وقت ادعای این طیف درست باشد؛ ولی قطعا اینگونه نیست؛ خدای رحمان وعده داده است که اگر شما تلاش کنید، من شما را یاری می‌کنم و لذا وقتی دل به شیطان بزرگ بسپاریم، خدا ما را رها می‌کند.

آیت‌الله معلمی، اعلام کرد: اما اگر با توکل بر خدا و روحیه جهادی، وارد کارزار مذاکره شوی، خداوند رحمان یاری می‌کند؛ کما اینکه در دوران جنگ هشت ساله، تمام دنیا این تابلوی زیبای دفاع مقدس را تماشا کرد؛ در حالی که استکبار جهانی تمام امکانات را پشت صدام آماده کرده بود، ولی این سمت که دستش از تمام امکانات خارجی بسته بود، ولی با توکل بر خدا و با استقامت پیش رفت و به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: در جنگ اقتصادی نیز همین گونه است، اگر واقعا مدیران ما به جای صرف وقت برای مذاکره، که حقیقتا تنها اتلاف است؛ شما در نظر بگیرید تنها هزینه سفر رفت و آمد آقایان را که از جیب ملت پرداخت می‌شود، عدد و رقم عجیب و غریبی است که جای تامل دارد و آدمی به این می‌ندیشید که چرا برای کاری که بیهوده است و نتیجه ندارد این همه از بیت‌المال ملت را هزینه می‌کنند و فرصت را از دست می‌دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اذعان کرد: مع الوصف، سیاست جمهوری اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب مطرح و ترسیم شده است که عبارت است از لزوم لغو کلیه تحریم‌ها، راستی آزمایی توسط جمهوری اسلامی و سپس بازگشت به میز مذاکره.

معلمی یادآور شد: این در حالی است که امریکا زیر بار سیاست قطعی جمهوری اسلامی مبنی بر لغو کلیه تحریم‌ها نمی‌رود و در پی آن است که مذاکرات را با سیاست فرسایشی کردن تا موعد انتخابات به درازا بکشاند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴