تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۵۰۲۱۵
یک نویسنده فریدونکناری درباره کتاب آخرش با عنوان "مشتاق‌الحسین" گفت: این کتاب درباره زندگی‌نامه شهید حسین مشتاقی از شهدای مدافع حرم است.
۰
plusresetminus
"مشتاق‌الحسین"؛ روایتی خواندنی از یک قهرمان امروزی/کتاب شهید عابدینی در انتظار خاطره دوستان
به گزارش بلاغ، زینب بابکی از نویسندگان فریدونکناری که کتاب‌های مختلفی را به چاپ رسانیده درباره کتاب آخرش با عنوان “مشتاق‌الحسین” به خبرنگار ما گفت: این کتاب درباره زندگی‌نامه شهید حسین مشتاقی از شهدای مدافع حرم است.

وی درخصوص اینکه چرا برای نوشتن این کتاب اقدام کرده است خاطرنشان کرد: پس از شهادت شهدای خانطومان، ما که در یک مجموعه فرهنگی با برخی از همرزمان این شهدا کار می‌کردیم تصمیم گرفتیم برای این شهیدان کتاب بنویسیم.

این نویسنده تصریح کرد: به لطف الهی و با تلاش مجموعه‌ای از همکاران و با حمایت خانواده و دوستان شهید مشتاقی توانستیم اقدام به نگارش و چاپ کتاب این شهید عزیز کنیم.

بابکی با اشاره به اینکه همسر و مادر شهید مشتاقی نقش ویژه‌ای در جمع‌آوری و ارائه مصاحبه داشتند یادآورشد: کار مصاحبه این اثر را خانم محمدپور و نگارش کتاب بر عهده بنده بوده که حدود یک سال به طول انجامید.

وی ادامه داد: آنچه که پس از پژوهش به دست بنده رسید متوجه شدم که شهید مشتاقی یکی از افرادی بوده که دارای روحیه بسیار شاد، شوخ طبع، پر هیجان، ورزشکار اما در خانواده پر احساس، مهربان و محبت خود را نثار پدر و مادر می‌کرد.

این نویسنده افزود: مادر شهید نقل کردند که با وجود نداشتن دختری در خانه، و داشتن فرزند بیمار، حسین آقا از همان سن نوجوانی با تمام وجود در خدمت خانواده بود و در کارها به او کمک می‌کرد.

بابکی اظهارکرد: خدمت به خانواده از ویژگی‌های شهید مشتاقی بوده چراکه پس از ازدواج و با داشتن فرزندان دوقولو این روحیه پابرجا می‌ماند و به همسرشان بسیار کمک می‌کردند.

وی با بیان اینکه نگارش کتاب شهید مشتاقی بسیار من را متاثر کرده بود، خاطرنشان کرد: اگر بگویم که در ۸۰ درصد زمان نگارش این کتاب چشم من گریان شده اغراق نکرده‌ام چراکه مظلومیت شهدای خانطومان و بیتابی فرزندان این شهدا بسیار غم‌انگیز بود.

این نویسنده تصریح کرد: نکته جالبی که در این کتاب وجود داشت و بعدها من متوجه شدم این بود که راویان خاطرات شهید با اشک روایت می‌کردند، مصاحبه کننده هم همراه راوی اشک می‌ریخت و من هم که درحال نگارش بودم گریه می‌کردم و امیدوارم خوانندگان کتاب چنین حسی را تجربه کنند.

بابکی گفت: این نوع کتاب‌ها در همه لحظه‌ها انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما لحظاتی از کتاب که به زمان دادن خبر شهادت و بازگشت پیکر می‌رسد، اوج احساس تمام وجود خواننده را در بر می‌گیرد.

وی درخصوص چگونگی انتخاب نام “مشتاق‌الحسین” برای کتاب که یکی از همرزمان شهید مشتاقی انتخاب کرده بود یادآورشد: این شهید را در سپاه به نام حسین مشتاق صدا می‌زدند و یکی از عادت‌های ایشان قرائت هر شب زیارت عاشورا و مداحی بود که نشان از ارادت و اشتیاق به امام حسین(ع) داشت و برای همین نام “مشتاق‌الحسین” برای کتاب انتخاب شد.

این نویسنده درخصوص اهمیت کتاب‌خوانی، توجه و ترویج کتاب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند “ما فقط دلمان به این خوش نباشد که حالا کتابی را تولید کردیم؛ سعی کنید کتاب را بتوانید به ذهن مخاطبین برسانید” گفت: باتوجه به اینکه پس از نوشتن و خلق یک کتاب لازم است که این اثر به مردم معرفی شود، ما به همراه جمعی از علاقه‌مندان فریدونکناری در این زمینه اقدام به تشکیل یک گروه جهادی به نام “کتابآرا” کرده‌ایم تا بتوانیم با راه‌اندازی پویش‌های مختلف در فضای مجازی و حقیقی کتاب‌های مختلفی را به مردم معرفی کنیم.

بابکی از راه‌اندازی پویش مشتاق‌الحسین برای عرضه کتاب شهید مشتاقی خبر داد و اظهارکرد: روز دوم اردیبهشت که مصادف شده با سالروز تاسیس سپاه پاسداران، سالروز شهادت سردار شهید حاج حسین بصیر و سالروز ولادت شهید حسین مشتاقی، پویش “مشتاق‌الحسین” برای معرفی و عرضه این کتاب آغاز می‌شود.

این نویسنده فریدونکناری با ابراز امیدواری برای چاپ کتاب شهید عابدینی که از شهدای مدافع حرم فریدونکنار است، خاطرنشان کرد: درحالی که خانم عزتی کتاب شهید عابدینی را به مرحله نگارش درآوردند اما به دلیل اینکه هنوز خاطرات این شهید توسط دوستان او تکمیل نشده کتاب به مرحله چاپ نرسیده که امیدواریم پویش کتاب شهید مشتاقی سبب شود تا دوستان شهید عابدینی خاطرات این شهید عزیز را در اختیار نویسنده قرار دهند تا هر چه سریعتر این کتاب هم چاپ شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما