تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۴۸۷۵۴
رئیس اتحادیه صنف خشکشویی مرکز مازندران از کاهش 80 درصدی مراجعات به خشکشویی‌ها خبر داد و گفت: در 20 روز مانده به شب عید، هیچ خبری از مشتریان شستشوی پرده، البسه، پتو و سایر شستنی‌های رایج این ایام نیست و اینطور که بویش می‌آید امسال نیز همانند سال گذشته بازار خشکشویی‌ها، تعریفی ندارد.
۰
plusresetminus
کرونا درب خشکشویی‌ها را تخته کرد/تعطیلی 30 درصد از واحدهای اجاره‌ای
ساسان شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص حال‌وهوای بازار امسال خشکشویی‌های مازندران در کمتر از سه هفته مانده به شب عید، اظهار کرد: امسال بازار اصلا شبیه بازار شب عید سال‌های گذشته نیست و اصلا بوی عید از خشکشویی‌ها به مشام نمی‌رسد.

وی افزود: سال گذشته با شیوع بیماری کرونا واحدهای صنفی ما لطمه دیدند و امسال نیز به علت ادامه‌دار بودن این مساله و افزایش قیمت‌ها سبب شده مراجعات ما آن هم در شب عید بسیار اندک شود.

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: بازار خشکشویی‌ها به صفر بند شده است و کاملا راکد است.

این فعال صنفی ادامه داد: سال‌های گذشته در چنین روزهایی حداقل روزانه یک میلیون درآمد داشتیم؛ اما اگر این روزها کسی بتواند 100 هزار تومان درآمد داشته باشد، کلایش را به هوا پرتاب می‌کند.

شیردل بیان کرد: مشتری در بازار نیست، تمامی مراسمات، جشن‌ها و عروسی‌ها تعطیل است و این دست از مشتریان ما هم که از مدار خارج شده‌اند، مشتریان خانگی هم که با این اوضاع کرونا و محدودیت رفت‌وآمدها رغبتی برای خانه تکانی و شستن پتو، پرده و یا لباس ندارند.

وی عنوان کرد: در 20 روز مانده به شب عید، هیچ خبری از شستشوی پرده، البسه، پتو و سایر شستنی‌های رایج این ایام نیست و اینطور که بویش می‌آید امسال نیز همانند سال گذشته بازار خشکشویی‌ها، تعریفی ندارد.

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی مرکز مازندران، گفت: مراجعات مشتریان برای شستشوی البسه و پتو به خشکشویی‌ها بیش از 80 درصد کمتر شده است؛ وضعیت اقتصادی طی سال‌های اخیر خودش روی کمبود مراجعات موثر بود و حالا دو سال است که کرونا هم آمده است و کاملا در خشکشویی‌ها را تخته کرده است.

این فعال صنفی اضافه کرد: با این اوضاع نامساعد درآمدی، خطر تعطیلی به شدت واحدهای اجاره‌ای این صنف را تهدید می‌کند و تاکنون نزدیک به 30 درصد از واحدهای اجاره‌ای این صنف ناچار به تعطیلی واحدهای خود شده‌اند.

شیردل اعلام کرد: درامد واحدهای خشکشویی در مقایسه با مدت مشابه سال‌های گذشته تا 80 درصد کاهش داشته است و با ادامه این روند کار برای بسیاری از واحدهای اجاره‌ای و مالک بسیار سخت‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش غیرمنتظره  شوینده‌ها طی سال‌جاری، متذکر شد: ما امسال یکی از پدرهای شوینده‌ را در اوایل تابستان حدود 5 هزار و 500 تومان می‌خریدیم، همین کالا در میانه پاییز به 8 هزار و 500 تومان و اکنون به 10 هزار و 500 تومان رسیده است و طی یکسال سه مرتبه افزایش قیمت داشته است؛ در حالی که نرخ اتحادیه همان نرخ سالانه است؛ بماند که هزینه‌های جانبی دیگر نظیر اجاره، برق، آب، گاز و دستمزد کارگر نیز طی امسال بالا رفته است.

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی مرکز مازندران، تصریح کرد: در گذشته ما هر بشکه پرکلرورین 95 را دو میلیون و 500 هزار تومان می‌خریدیم اما حالا قیمت این کالا حداقل هشت میلیون و تا 11 میلیون تومان می‌رسد و جدا از قیمت آن، به دلیل وارداتی بودن بسیار هم کمیاب شده است.

این فعال صنفی در خصوص نرخ دستمزد شتشویی انواع لباس و پتو، پاسخ داد: بر اساس نرخ مصوب هزینه شست‌وشوی پتو 39 هزار تومان، کت و شلوار با کاور 40 هزار تومان، پیراهن 15 هزار تومان، شلوار 15 هزار تومان، پتو یکنفره معمولی 26 هزار تومان و پرده هر متری 5 هزار تومان است.

شیردل تاکید کرد: البته شست‌وشوی کلیه البسه روشن، مارک‌دار و طرح‌درا کاملا با توافق مشتری صورت می‌گیرد و اگر قرار است خشکشویی شود نیز مجددا با توافق مشتری انجام می‌گیرد.

وی در پایان گفت: از آنجا که قالیشویی‌ها تحت پوشش این اتحادیه هستند به شهروندان توصیه می‌کنیم که قالی‌ها و فرش‌های خود را به قالیشویی‌های مجاز و دارای پروانه کسب تحویل دهند و به راحتی به کارگاه‌های زیرزمینی و تبلیغات کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی، اعتماد نکنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴