تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۴۸۶۸۵
وکیل پایه یک دادگستری آمل گفت:هر کجا مردم دارای مشکلات اقتصادی می شوند میزان جرم و جنایت و اختلافات خانوادگی بیشتر خواهد شد.
۰
plusresetminus
بیشترین دعاوی مربوط به املاک و خانودگی / مشکلات قضایی برگرفته از وضعیت روحی جامعه است
به گزارش بلاغ؛ هر روز راه رو های را با پرونده ای که حرص و جوشش را خورده بود طی می کند و هوای سنگین دادگاه، داد و فریادهای ارباب رجوع ها و دغدغه های قرارهای بعد جلسه، هیچ کدام نمی گذاشت هوش و حواس اش پرت شود، به پرونده اش فکر می کرد که چطور از دل ماده و تبصره ها حق موکلش را بگیرد.

بارها شده می پرسند، چطوره ماده ها را حفظ می کنید، تبصره ها را چطور، اما پایت که باز شد حقوق را جور دیگری خواهی فهمید، از وراثت که سخت ترین هاست تا خانواده که شیرین و کمی جذاب تر است، از آیین دادرسی مدنی تا متون فقه همه را باید بخورید، از حقوق مدنی تا تجارت، از ایین دادرسی کیفری تا... اما این ها همه ظاهر وکالت است، درون همه این ماده ها یک شریانی وجود دارد که ناخود آگاه حالت را موازی می کند با تمام موکل هایت، آن وقت نه راه رو های سرد و شلوغ دادگاه را می بینی و نه هوای سنگین و خفه کننده را، فقط تمام حواست به نگاههای مظلومانه موکلت ذوم می شود.
 
احسان خاکزاد، رتبه یک امتحان وکالت کانون وکلای دادگستری در سال 91، مشاور حقوقی خانه مطبوعات استان مازندران در گفتگو با خبر نگار بلاغ با اشاره به روز وکیل مدافع گفت: وکالت یکی از صفات خداوند متعال است، امروزه به عنوان وکیل دادگستری باید ابتدا شرکت در امتحانات تخصصی کانون وکلایی مرکزی و یا امور مشاوره قوه قضائیه است.
وی مراجعه به مشکلات قضایی را برگرفته از اتفاقات جامعه دانست و تصریح کرد: برگرفته از وضعیت روحی جامعه است و هر کجا مردم دارای مشکلات اقتصادی می شوند میزان جرم و جنایت و اختلافات خانوادگی بیشتر خواهد شد، میزان جرم و جنایت ریشه در مشکلات جامعه است، در سال های اخیر بیشتر مراجعات در خصوص املاک بوده؛  زیرا سندهای اصلی را ندارند و دعواهای خانوادگی نیز متاسفانه امار بالایی دارد.
 
دبیر کمیته انضباطی هیات والیبال استان مازندران در خصوص خصوصیات رفتاری در حرفه وکالت عنوان کرد: علاوه بر تخصص و حرفه ای عمل بکند و دارایی صفات امانت، صداقت و وجدان باشد‌، وکلا هنگام تحصیل و به دست آوردن پروانه وکالت سوگند نامه ای را قرائت می کنند، شرافت خود را وثیقه وجدان خود برای حفظ اسرار موکل میکنند، به همین خاطر وکیل باید صدیق و امین و دارایی وجدان باشد و تمام تلاش خود را برای حق موکل انجام دهد.
وی ادامه داد:وکالت حرفه بسیار سختی است از این جهت که باید تمام تلاش و تمرکز و تلاش را برای احقاق حق موکل خود کنیم، در این مسیر سختی هایی زیادی وجود دارد، اما باید ادامه داد، همیشه درگیر این هستیم که چه سرنوشتی در انتظار موکل است اگه موکل مجرم باشد تمام سعی و تلاش خود را میکنیم تا تخفیفی برای موکل گرفته شود.
وکیل پایه یک دادگستری  سخت ترین پرونده ها را پرونده های کیفری خواند و افزود: سختی وکالت به سختگیری و پیگیری وکیل در طی شبانه روز خواهد بود، جز ساعات کاری نیز درگیر پرونده ها هستیم، هر پرونده ای سختی خود را دارد، اما سخترین پروژه ها مربوط به پایان حیات افراد در اثر جرایم کیفری مثل قتل عمد است.
وی تصریح کرد: جایی که حس می کنید زندگی از هم پاشیده می شود افرادی که با عشق، علاقه و اعتمادی که به هم دارند زندگی را شروع می کنند و متاسفانه در ادامه به مشکل بر میخورند به ما مراجعه میکنند و باید از حقی که ضایع شده است دفاع کنیم، در وکالت فقط عشق به کار و احساس تکلیفی باعث می شود که مسیر را با قوت ادامه دهیم.
خاکزاد از طعم شکست برای یک وکیل گفت: این طبیعی است که در عالم وکالت طعم شکست را بچشیم و برخی حکم هایی که صادر می شود به ضرر وکیل است و این ضرر وشکست معنی هایی متفاوتی دارد، پرونده گاها دارای دو و سه طرف هستند ولی منتلاشم در این است که در درجه اول به این نتیجه برسم که موکلم دارای حق بوده و تمام تلاشم را برای حقوق از دست رفته او انجام دهم.
وی افزود: بنا براین تا جایی که امکان دارد تلاش بر این است بررسی کنیم موکل دارای چه اسناد و مدارکی است، که حکایت از ان دارد ک صاحب حق است و یا به او کمک شود تا تخفیفات ناشی از حکم را بگیرد.
سرپرست کمیته انضباطی هیات کشتی آمل تصور برخی افراد جامعه در مورد وکلا ابراز ناراحتی کرد و ادامه داد: برخی پرونده ها افراد ما را به چشم دشمن نگاه می کنند، این تصور به وجود می آید که حقی را از ان ضایع کردیم، بااین موارد وکیل همیشه مورد تهدید قرار می گیرد و ابن موضوع وجود دارد که اشخاص زمانی که در یک پرونده بازنده می شوند، حرف های ناروایی را به وکلا منتسب میکنند و این چیزی است که وکلا را ناراحت می کند امسال در اخبار شاهد این بودیم که چند تن ازوکلایی خوبمان را بر اثر اقدامات پرونده ها از دست دادیم .
وی خاطرنشان کرد: بخاطر اشنایی ام با رسانه و مطبوعات ابن موضوع یک رسالتی را بر عهده ام گذاشت که همیشه تلاش کنم پرونده‌های که علیه خبرنگاران شکل می گیرد چه به صورت مشاوره و وکلاتی ازخبرنگاران دفاع کنم .
وکیل پایه یک دادگستری از خاطر شیرینش بیان کرد: خانمی مدعی بودند که همسرشان چند سالی ایشان را ترک کردند و جای دیگر مشغول زندگی هستند و همسر ایشان مبلغی را گرفتند تا راضی به طلاق شوند، پرونده را در امل استارت زدیم که در ابتدا موفق نشدیم، در مراحل بالا تر و در دیوان عالی کشور تجدید نظر کردم که بالاخره حق این خانم گرفته شد و لبخندی که حاصل ازتلاش مان بود و این لحظات بسیار شیرین است؛ چرا که حق فرصت زندگی آینده را برای این خانم احیا شد.
خاکزاد با تاکید اینکه برخی انتظار دارند وکلا پل ارتباطی باشند، اظهار کرد: وکلا سوگند خورده اند و باید از احقاق حقوق موکل دفاع کنند بسیاری از وکلا در این مسیر قدم بر می دارند و حتی شاهد بودیم برخی جان و مال خود را به خطر می اندازند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در این سال ها میبینم که افراد زیادی برای پیشگیری اتفاقات به وکلا و مشاورین مراجعه میکنند، با گذر زمان وکیل در جامعه عمومیت پیدا کرده است، البته گاها عدم مراجعه به دادگستری بخاطر مشکلات مالی است که یکی از این فاکتورها هزینه بالای دادگستری و حق وکلایی دادگستری است، هر چند شرایطی مهیا شد ه تا افرادی که در پرداخت هزینه ضعیف هستنند وکیل رایگان در اختیارشان گذاشته می شود، اما با این وجود هزینه های دادرسی هزینه های سنگینی است که هم بخواهند حق وکالت بدهند دشوار است.
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲