تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۴۸۶۴۸
عضو شورای اسلامی شهر آمل گفت:بهترین شکل ممکن حفظ بافت تاریخی شهر ها است که در گذشته در آمل به این امر اهمیت زیادی داده نمی‌شد.
۰
plusresetminus
لزوم حفظ بافت تاریخی آمل/ عدم تمایل شرکت‌ها به تکنولوژی نوین در ساخت‌وسازها
قاسم رسولی مقدم در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی کشور تا چه اندازه از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کنند، اظهار کرد: تقریباً استفاده از تکنولوژی روز دنیا و صنعتی سازی در کشور رو به رشد است ولی همچنان  به حد مطلوب نرسیده و باید مسئولین و متولیان ساخت و ساز حتی بانک‌ها جذابیت هایی در جهت ترخیص ترغیب شرکت ها در این زمینه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه برخی شرکت های داخلی در این صنعت هنوز از روشهای قدیمی برای تولید استفاده می کنند، عنوان کرد: فضای سیاسی کشور در چند دهه اخیر و موانع موجود در سد راه توسعه کشور باعث شده، متاسفانه نه تنها در زمینه عمرانی بلکه تقریباً در تمام زمینه‌ها کشور به آن حد از توسعه در فناوری و تکنولوژی روز دنیا نرسیده و همچنین با توجه به اینکه استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ایران و هزینه تمام شده پروژه های عمرانی را تا حدی بالا می‌برند به همین خاطر شرکت های ساختمانی تمایل زیادی برای استفاده از روش‌های نوین ندارند و از روش های قدیمی استفاده می کنند.

عضو شورای شهر آمل  عمده ترین موانع در جهت صدور خدمات فنی مهندسی را تحریم‌ها و عدم برنامه ریزی دقیق و ارتباط موثر با کشورهای دنیا خواند و بیان کرد:  عدم پرورش و آموزش نیروهای کاربلد و کارکشته به اندازه کافی، عدم وجود زمینه‌های شغلی کافی برای مهندسین کشور است تا زمینه رشد و ترقی آنها فراهم گردد می تواند موانع از صدور خدمات فنی مهندسی باشد.

وی اشتغال را یکی از مشکلات اساسی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این معضل باید به صورت زیربنایی حل گردد، مشکل اشتغال بطور اساسی مربوط به زمینه های مختلف است که باید آموزش را با توجه به عرضه و تقاضای موجود در جامعه سوق داد؛ خروجی دانشگاه‌ها را متوازن با اشتغال تنظیم کنند.

رسولی مقدم ادامه داد: حمایت دولت از خصوصی‌سازی و بنگاه‌های تولیدی در کشور در سطح بسیار پایین است و هر چه بازار تولید رونق بیشتری داشته باشد، استفاده تضمینی از این زمینه نیز بیشتر خواهد بود .

وی از فعالیت سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگ‌ترین سازمام مردم نهاد مهندسی گفت: با توجه به اینکه کلیه فعالیت های آن زیر نظر شورای مرکزی بوده و نهایتاً اعضای شورای مرکزی توسط وزارت راه و شهرسازی  انتصاب میگردد،  کلیه فعالیتهای آن نیز زیر نظر همین وزارتخانه است به همین خاطر، اختیار زیادی در زمینه وضع و اصلاح قوانین نظام مهندسی و رفع مشکلات مهندسین ندارند و صرفاً در حد پیشنهاد و درخواست و ارائه راهکار به وزارت متبوع خود می تواند مثمر ثمر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر آمل در خصوص الزامات رعایت موارد قانونی در ساخت مسکن توسط مهندسین بیان کرد: در این زمینه رضایت حدود ۵۰ درصدی وجود دارد که باید علت آن واکاوی شود، علت این امر وجود واسطه و به اصطلاح دلال در زمینه خدمات مهندسی است که باعث به وجود آمدن تخفیف های نجومی بین مهندسین شده و  عدم رضایتمندی مهندسین و نبود انگیزه در ارائه خدمات واقعی شده است.

وی ادامه داد: عدم نظارت ۱۰۰ درصدی پروژه ها و نهایتا عدم رضایت کارفرمایان، کارفرمایان و رعایت کامل الزامات قانونی توسط مهندسی معکوس است که مجموعا روی کیفیت ساختمان ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رسولی  یکی از اصول اولیه شهرسازی و معماری در دنیا را حفظ بناهای قدیمی و ابنیه تاریخی و مرمت آن دانست و اظهار کرد:  بهترین شکل ممکن و حفظ بافت تاریخی شهر ها است که متاسفانه در گذشته در آمل  به این امر اهمیت زیادی داده نمی‌شد ولی طی چند سال اخیر شهرداری و شورا تا حدودی از نظر عزم جدی خود را بر این امر داشته‌اند که البته موانعی بر سر راه وجود دارد که باید با پیگیری حل کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴