تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۴۸۴۳۲
فرمانده سپاه کربلا گفت: اینکه بگوییم مشکلات معیشتی با مذاکره حل میشود، یک نوع تحریف است چرا که در واقعیت با برجام مشکل آب خوردن مردم، مساله محیط زیست و اشتغال جوانان هم با برجام حل نشد بلکه تورم، گرانی، بیکاری، مشکلات معیشتی در پسابرجام بیشتر شد.
۰
plusresetminus
تصور حل مشکلات از راه مذاکره بی‌عقلی است/چرخ اقتصاد کشور با تقویت تولید ملی می‌چرخد
به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در گفت و گویی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی (علیه السلام) با اشاره‌ای کوتاه به سیره مبارزه سیاسی امام هادی (علیه السلام) گفت: اگر نگاهی به تاریخ سراسر مبارزه و مقاومت امام هادی (علیه السلام) بیندازیم متوجه خواهیم شد که حضرت چگونه با شبکه سازی در اقصی نقاط ممالک اسلامی توانست باوجود شش خلیفه جابر و ظالم آن زمان، دین اسلام را حفظ کند و پیام امامت را به سرتاسر شیعیان دنیا برساند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان این مطلب که امام هادی (علیه السلام) بیست سال از عمر ۴۲ ساله خود را در سامرا که یک پادگان نظامی بود، گذراندند، و در تبعید و زیر فشار‌های خلفای عباسی بودند، افزود: زندگی امام سراسر تلاش و کوشش و نترسیدن و نهراسیدن از دشمن و قدرت‌های مستکبر آن دوران است که با مجاهدت خالصانه و توکل به خدای متعال معارف ناب نبوی و شیعی را در تاریخ بشریت و در اسلام نهادینه و ماندگار کرد.

*بخشی از مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت هاست

مسلمی در ادامه سخنان خود با تصریح بر اینکه اگر بخواهیم بر مشکلات فائق بیاییم باید سیره و منش ائمه معصومین (علیهم السلام) را الگوی خود قرار دهیم، اضافه کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور کم نیست! بخشی از آن به تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا بر می‌گردد و بخشی دیگری از آن به سوءمدیریت‌های داخلی.

فرمانده سپاه کربلا افزود: اینکه دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی برنامه‌های چندجانبه برای تضعیف اقتصاد کشور را در دستورکار خود قرار داده است، شکی نیست و علنا هم دشمنان روی مشکلات اقتصادی تمرکز کردند، اما باید مورد بررسی قرار بگیرد که ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کجاست؟

مسلمی در پاسخ به چرایی این سوال که ریشه مشکلات اقتصادی در کجاست، گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، ریشه مشکلات در کم توجهی و بعضا بی توجهی به تولیدات و سرمایه گذاری در کشور است. در سال‌های گذشته به کارخانه یا کارگاه‌های تولیدی که نبض اقتصادی کشور هستند، کم توجهی صورت گرفته است و همین کم توجهی باعث ورشکستگی کارگاه یا کارخانه‌های تولیدی شد.

*استقلال اقتصادی در گرو تقویت تولید ملی

فرمانده سپاه کربلا در همین رابطه توضیح داد: مسئله تولید، مسئله درجه اول نظام است لذا تولید به معنای عام کلمه همه بخش هاو عرصه‌ها را شامل می‌شود. نمیتوان تولید را فقط در بخش محصولات کشاورزی یا صنعتی خلاصه کرد.

مسلمی با تاکید بر اینکه مسئولین اگر به مسئله تولید که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی جامعه است، توجه ویژه داشته باشند و روی آن سرمایه گذاری کنند، قطعا بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد، اضافه کرد: اگر مسئولین به کار و کارگر ایرانی، اهمیت بدهند و برای تقویت تولید ملی برنامه ریزی درست، اصولی و کاربردی داشته باشند، قطعا ما به استقلال اقتصادی خواهیم رسید.

*چرخ اقتصاد کشور با تقویت تولید ملی می‌چرخد

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه اقتصاد وابسته بر فرهنگ و سیاست هم اثرگذار است، گفت: فقط با تقویت تولید ملی می‌توان چرخه اقتصاد را چرخاند لذا مردم برای چرخاندن اقتصاد کشور سهم بزرگ و مهمی دارند که با مصرف تولیدات داخلی هم از کار و سرمایه ایرانی حمایت می‌شود و هم باعث کاهش آمار بیکاری در کشور می‌شود.

به گفته مسلمی دولتمردان می‌بایست حامیان اصلی تولید و تولید کنندگان باشند و این حمایت را در عمل ثابت کنند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب برای نامگذاری سال ها، مسئله اقتصاد را لحاظ کرده است. ازجهاد اقتصادی و حماسه اقتصادی تا اقتصاد مقاومتی و تولید و جهش تولید که رهبر معظم انقلاب دوسال پی در پی شعار سال را فقط اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند که این اهمیت آن را نشان میدهد.

مسلمی در همین باره توضیح داد: اینکه چرا رهبر معظم انقلاب روی اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، بخاطر این است که تنها راه خلاصی از مشکلات اقتصادی جامعه، نگاه به توان درون با مدل اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی طبق نظریه کارشناسان، یک اقتصاد قوی، درون زا و از همه مهم‌تر نیاز‌های ملی را برآورده می‌کند. این اقتصاد با تحریم‌های ظالمانه دشمن نمی‌شکند و باعث می‌شود دیگر اقتصاد کشور به فروش نفت وابسته نباشد.
 
*کلید گشایش اقتصادی در دستان جوانان کشور است
 
مسلمی افزود: قله رونق اقتصاد اسلامی تنها قله فتح نشده چشم انداز ۱۴۰۴ ایران اسلامی است و با اعتقاد می‌گویم این قله هم با تغییر نگرش مسئولین اجرایی کشور و چیدن بنای اقتصادی کشور بر مبنای مدل اقتصاد درون زا و برون نگر، قطعا به دست جوانان پرتلاش این مرز و بوم فتح خواهد شد. کلید گشایش اقتصادی، اعتماد مسئولین به دستان توانمند و دل‌های پر از ایمان به امداد الهی و روحیه جهادی جوانان این کشور است و گره زدن اقتصاد کشور به مذاکره با یک دولت مزوًر و دروغگو جز فرصت سوزی و غفلت از توانمندی‌های درون عایدی ندارد.

*اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند یک مدیریت قوی با روحیه جهادی در کشور است

فرمانده سپاه کربلا با تاکید براینکه اگر یک مدیریت و تدبیر قوی در این چند سال به جای نگاه به بیرون، روی اقتصاد مقاومتی متمرکز می‌شد، دیگر ما شاهد تورم‌های افسارگسیخته و مشکلات معیشتی مردم نبودیم، افزود: با حرف زدن و شعاردادن مشکلات اقتصادی مردم حل نمی‌شود، اقدام و ابتکار عمل در میدان لازم است که متاسفانه سوءمدیریت‌ها باعث شده است که به اقتصاد مقاومتی توجه نشود و برخی دولتمران هم به آن بی اعتنا هستند.

مسلمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه به نظام از تمام توان خود استفاده کرده و در این راه به اعتراف همه آن‌هایی که به دشمنان خوشبین بودند، هزینه‌های هنگفتی هم می‌کند، تصریح کرد: اگر برخی دولتمردان آن قدر که به مسئله مذاکره توجه می‌کنند و برای آن وقت می‌گذارند، همان وقت را برای اجرای اصولی اقتصاد مقاومتی در کشور می‌گذاشتند بخش اعظمی از مشکلات حل می‌شد.

فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله مذاکره و تحریم‌ها پرداخت و گفت: یک عده حل مشکلات را فقط در مذاکره می‌بینند، اما در برجام که تجربه تاریخی ملت بود، شاهد بودیم که نه تنها نتوانست تحریم‌ها را برطرف کند، بلکه تحریم‌های دیگری هم به آن اضافه کرد. در ۳ سال گذشته قریب به ۷۵۰ تحریم دیگر به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت مظلوم ایران افزوده شد!

*آمریکایی‌ها با موجودیت نظام و مدل حکومتی اسلام مشکل دارند

مسلمی مذاکره با آمریکا را اشتباه بزرگ و خسارت بار دانست و یادآور شد:دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی، بخاطر مسائل هسته‌ای نیست. مگر ما در اوایل پیروزی انقلاب انرژی هسته‌ای داشتیم یا توان و قدرت دفاعی که امروز داریم، در دوران دفاع مقدس داشتیم؟! از همان ابتدای انقلاب تا به امروز که ۴۲ سال از عمر انقلاب می‌گذرد، هرسال تحریم‌های ظالمانه دشمن برعلیه نظام بیشتر می‌شود و این به مساله هسته‌ای مربوط نیست.

فرمانده سپاه کربلا اصل دشمنی آمریکا و نظام استکباری را اصل مدل حکومتی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: دشمن با اصل نظام مخالف است. حال اینکه برخی‌ها در داخل متوهمانه می‌گویند که ما می‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم، این حرف به دور از واقعیت است چرا که آمریکایی‌ها با موجودیت نظام اسلام مشکل دارند، با مدل حکومتی اسلام ناب مشکل دارند، حال چگونه می‌توانند با آن کنار بیایند؟!

*علاج تحریم، توجه به ظرفیت‌های درونی است

مسلمی با بیان اینکه در قضیه برجام، ایران در برهه‌ای از مواضع برحق هسته‌ای خود عقب نشینی استراتژیک کرد، اما آمریکا از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل نکردند، افزود: در واقع کاهش تعهدات هسته‌ای ایران واکنشی بود به کنش بدعهدی غرب در برجام، علاج تحریم، عقب نشینی نیست بلکه مقاومت در مقابل خواسته‌های نامشروع دشمن و توجه به داخل است چرا که امروز از موضوع هسته‌ای عقب نشینی کردیم فردا دشمن خواسته‌های دیگری مثل اینکه چرا قدرت موشکی دارید، چرا رژیم منحوس صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسید، چرا از جبهه مقاومت حمایت می‌کنید و هزار مساله دیگر را روی میز مذاکره می‌آورد.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید براینکه اگر دشمن با هر قضیه‌ای کنار بیاید با مساله اصل ولایت فقیه و اسلام ناب کنار نخواهد آمد، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، آمریکا طاغوت اعظم است و انقلاب اسلامی طبق ماهیت و ذات خود نمیتواند ظلم و طاغوت این نظام استکباری را ببیند که کشور‌های منطقه زیر بمباران موشک‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی باشند و جمهوری اسلامی نسبت به آن بی تفاوت باشد.

مسلمی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که کشور بخاطر برجام دچار خسارت محض شد، افزود: برخی‌ها به رئیس جمهور جدید آمریکا جو بایدن دل خوش کردند و مدعی هستند سیاست بایدن با ترامپ فرق دارد، اما این عده از الفبای سیاست چیزی نمی‌دانند چرا که امثال ترامپ یا بایدن عروسک‌های خیمه شب بازی لابی صهیونیست هستند و تمام تدابیر صهیونیست‌ها را در سیاست خارجی دنبال می‌کنند. ما شاهد بودیم در قضیه ترور سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی عزیز وقتی ترامپ در سخنرانی سالانه اش در کنگره آن را مطرح کرد نمایندگان هر دو حزب، چه جمهوری خواه و چه دموکرات از جای بلند شدند و تشویق کردند! این یعنی در اصل قضیه هیچ مشکلی ندارند. هر دو حزب قائل به رسمیت شمردن حق مسلم داشتن انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای ملت ما نیستند اگر هم مذاکره‌ای باشد اجازه غنی سازی ویترینی و آزمایشی را به ایران می‌دهند. شاید در شیوه رسیدن به اهداف خود تفاوت دیدگاه داشته باشند، اما در اصل قضیه یعنی نابودی مدل حکومتی اسلامی ایران با هم متحد هستند.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه غربگرایان و غربزدگان با استفاده از جریان نفاق و تحریف درصدد بزک سازی دولت ترویست پرور آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: اخلال در دستگاه محاسباتی کشور هدف مهم دشمن است که پیاده نظام دشمن در داخل با راه اندازی جریان نفاق و تحریف در تلاش است تا با تغییر محاسبات تصمیم گیران و تغییر باور‌های مردم به نظام اسلامی ضربه بزند.

مسلمی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم‌ها هم قطعا شکست می‌خورد، گفت: دشمن با استفاده از پیاده نظام داخلی در حال راه اندازی فتنه تحریف در کشور است یعنی در تلاش است تا واقعیت‌ها را به صورت واژگون برای مردم جامعه نشان دهد. اینکه بگوییم مشکلات معیشتی با مذاکره حل میشود، یک نوع تحریف است چرا که در واقعیت با برجام مشکل آب خوردن مردم، مساله محیط زیست و اشتغال جوانان هم با برجام حل نشد بلکه تورم، گرانی، بیکاری، مشکلات معیشتی در پسابرجام بیشتر شد.

فرمانده سپاه کربلا در سخنان پایانی خود، ادعای حل مشکلات با مذاکره را بی عقلی دانست و خاطرنشان کرد: ادعای مذاکره را کسانی مطرح می‌کنند که یا دلباخته و سرسپرده آمریکا هستند یا در توهم بسر می‌برند؛ و البته عده‌ای هم برای فرار از سوءمدیریت‌ها و بی تدبیر‌ها حرف از مذاکره و سازش می‌زنند و به مردم آدرس غلط می‌دهند که با جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا میتوانند برسرمیز مذاکره بنشینند، اما حرف قطعی و نهایی را رهبر معظم انقلاب فرمودند که مذاکره چه شرایطی دارد.

مسلمی با تاکید براینکه راه حل رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، مذاکره و دیپلماسی سازش نیست تاکید کرد: تجربه برجام ثابت کرده است تنها کلید حل مشکلات خودباوری، اعتماد و اتکا به نیرو‌های جوان و ظرفیت‌های عظیم داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی و بسیجی در کشور است که در این چند سال مردم شاهد بودند که علی رغم هزینه‌های مذاکره و کاهش ارزش پولی کشور نه چرخ کارخانجات و اقتصاد چرخید و نه چرخ سانتریفیوژها! و جز گران شدن دوباره دلار و ارزاق عمومی چیزی عاید مردم نشد.

انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری بسیج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴