تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۴۸۴۰۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در پی لغو برگزاری نمایشگاه بهاره با تعامل و همکاری تشکل‌های صنفی جشنواره فروش ویژه نوروزی به صورت متحدالشکل در استان به اجرا در می‌آید.
۰
plusresetminus
فروش‌ فوق‌العاده جایگزین نمایشگاه بهاره در مازندران/تعطیلی بازار از 15 اسفند تکذیب شد
حسینقلی قوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین تصمیمات اخذ شده در مورد برگزاری نمایشگاه بهاره در مازندران، اظهار کرد: امسال نمایشگاه بهاره در استان برگزار نمی‌شود.

وی افزود: بنا شده تا با مشارکت اتحادیه‌های صنفی، فروش فوق‌العاده در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صمت مازندران، خاطرنشان کرد: قرار شده تا با تعامل و همکاری تشکل‌های صنفی، اصناف و مردم جشنواره فروش ویژه نوروزی به صورت متحدالشکل در استان به اجرا درآید  و بر این اساس، کالاهای پرتقاضا در واحدهای صنفی منتخب و داوطلب با تخفیف 10 تا 20 درصدی در غالب فروش ویژه به مردم عرضه شود.

این مسئول ادامه داد: واحدهای صنفی مشارکت کننده در این طرح با نصب بنر و پارچه مشخص می‌شوند تا دسترسی برای عموم مردم، تسهیل شود.

قوانلو بیان کرد: واحدهای صنفی فعال در رسته‌های کیف و کفش، پوشاک، آجیل، شیرینی و سایر لوازم پرتقاضا در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شایعات مبنی بر تعطیلی بازار از نیمه اسفندماه در استان صحت دارد یا خیر؛ گفت: کاملا این موضوع را تکذیب می‌کنیم و بسته به شرایط کرونایی حال حاضر و تداوم شرایط موجود، احتمال حتی افزایش شهرهای آبی استان وجود دارد؛ اما اگر شهری به وضعیت قرمز برسد قطعا محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان صمت مازندران، در خصوص تعویق چند ماهه انتخابات صنفی اتحادیه‌ها در استان اعلام کرد: اخذ مجوز برگزاری انتخابات برای شهرهای زرد استان در دست اقدام است و ان شاءالله انتخابات اتحادیه‌های صنفی شهرهای زرد و آبی تا پایان امسال برگزار می‌شود.

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت روغن در شهرهای مازندران گفت: نمی‌توان گفت که بحث کمبود روغن در استان به طور کلی حل شده است اما روغن مورد نیاز مردم در تمامی فروشگاه‌های بزرگ استان موجود است.

قوانلو متذکر شد: شاید در برخی شهرهای استان روغن جامد و سرخ کردنی با کمبود مقطعی روبرو باشند اما کماکان ما مشکلی برای توزیع روغن در استان نداریم.

وی در خصوص نگرانی این روزهای مردم از افزایش و سیر صعودی قیمت مرغ در بازارهای استان، تاکید کرد: قیمت مرغ بر اثر عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و در شرایط حال حاضر که با ازفایش گوشت قرمز مواجه هستیم طبیعتا افزایش تقاضا برای خرید مرغ، موجب کاهش عرضه و در نهایت افزایش قیمت مرغ در بازار می‌شود.

رئیس سازمان صمت مازندران، عنوان کرد: در حال حاضر به میزان کافی جوجه ریزی برای بازار شب عید از سوی مرغداران صورت گرفته است و ما اکنون نگران این موضوع هستیم که اگر پیک چهارم کرونا در مازندران به وقوع بپیوندند قصه زیان سال گذشته مرغداران تکرار شود؛ چرا که با تعطیلی رستوران‌ها، بازار و مراکز گردشگری، تقاضا برای گوشت مرغ بسیار کاهش می‌یابد.

این مسئول یادآور شد: بر اساس اعلام جهاد کشاورزی، جوجه ریزی 10 درصد بیشتر از شرایط عادی انجام شده است و امیدواریم که برای شب عید، مردم نگرانی برای گوشت مرغ نداشته باشند؛ البته اکنون یک مقداری افزایش قیمت مرغ در بازار را شاهد هستیم که با ورود مرغ‌های جدید و افزایش عرضه، این مشکل هم مرتفع خواهد شد.

قوانلو در خصوص مصوبه و تصمیم اخیر دیوان عدالت اداری کشور در خصوص منع حضور و فعالیت افراد با سابقه بیش از دو دوره در انتخابات اتحادیه‌های صنفی و همچنین انتخاب فرد جایگزین در ترکیب نمایندگان اتاق اصناف ایران در مازاندران، اذعان کرد: در هر دو مورد جهت استعلام از تهران نامه نگاری‌ها انجام شده و منتظر پاسخ هستیم.

وی تشریح کرد: طبق قانون، رأی هیئت عمومی دیوان عدالت کشور لازم الاجرا است و اگر این تصمیم را در استان انجام دهیم ترکیب هیئت مدیره تمامی اتحادیه‌های صنفی استان دستخوش دگرگونی خواهد شد.

رئیس سازمان صمت مازندران، گفت: ما معتقدیم قوه قضائیه باید در کنار این تصمیم، آن روی ماجرا را هم مدنظر قرار دهد؛ ما و هیئت نظارت چندان موافق این تصمیم نیستیم و پیشنهاد ما این است که این طرح برای دوره‌های آتی انتخابات لحاظ شود؛ لذا ما جهت تعیین تکلیف این موضوع، نامه نگاری لازم را انجام داده‌ایم.

گفتنی است 168 هزار واحد صنفی و بیش از 620 اتحادیه در استان مازندران مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴