تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۷۶۳۰
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وضعیت فعلی حکایت از مدیریت ضعیف در اجراییات کشور دارد، گفت: خواست خداوند رحمان، روح امام راحل و شهدا، اجرای عدالت در جامعه است و باید دستگاه قضا بدون مماشات و ملاحظه، جریان مدیریتی کشور را از حضور مدیران فاسد، پاکسازی کند.
۰
plusresetminus
شعارهای انقلاب تاریخ مصرف ندارد/مهم‌ترین مطالبه مردم اجرای عدالت و مبارزه با فساد
آیت‌الله علی معلمی  در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با تبریک فرا رسیدن چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر چند از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن‌ماه، یوم‌الله تلقی شده است و به حق هم بوده چرا که یوم‌الله قدرت نمایی خدایی نمایان می‌شود و چشم دوست و دشمن معطوف این قدرت نمایی می‌شود.

وی افزود: شرائطی که قبل از پیروزی انقلاب در کشور حاکم بود به نحوی بود که نظام شاهنشاهی 2500 ساله برخوردار از حمایت‌های جدی قدرت‌های استکباری شرق و غرب بوده، چرا که نظام سلطنتی برای دوام و حیات پلید خود هم به غربی‌ها و هم به شرقی‌ها باج می‌داد؛ بنابراین هر دوبلوک شرق و غرب از او حمایت می‌کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: اما به فضل الهی، طی توکل، اخلاص و مجاهدت مومنانه امام راحل و همراهی و استقبال و حمایت‌های بی دریغ مردم مومن سرتاسر کشور، این استقامت آن‌قدر پیش رفت که مصداق «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» گشت، یعنی برای تحقق یک نظام دینی مردم تلاش کردند، رهبری فداکاری کرد و به فضل الهی چشم همگان به این پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 خیره ماند.

انقلاب اسلامی انقلابی بی‌نظیر در عالم

آیت‌الله معلمی ادامه داد: اکنون که وارد 42 سال این انقلاب می‌شویم یک فرصت بسیار استثنایی و مبارکی است که در هیچ کجای عالمی نظیر آن رخ نداده است که یک رهبر مذهبی تنها با اسلحه منطق کلام، ارشاد، راهنمایی مردم و افشاگری نظام سلطنتی بتواند با همراهی مردم، تحول مبارکی را رقم بزند.

وی بیان کرد: منتها طی این مدت بیش از چهار دهه‌ای، بر حسب رأی مردم که در قانون اساسی طراحی شده بود، دولت‌ها تشکیل می‌شد؛ یعنی روسای جمهور از رأی مردم و وزرا از رأی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برخوردار می‌شدند که در بعضی از مقاطع، موفقیت‌های بزرگ و چشمگیری حاصل شد و در برخی از مقاطع نیز ضعف‌ها و چالش‌ها دیده شد.

دل‌بستن به مذاکره، هیچ نداشت/راه چاره دل بریدن از دشمنان انقلاب است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: طی 4 الی 5 سال اخیر، متاسفانه علیرغم اینکه به فرموده امام راحل، رابطه با او رابطه میان گرگ و میش است، امریکا شیطان بزرگ است و هیچ وقت اجازه سازش با امریکا را به دولتمردان نمی‌داد و مدعی این سخن، وصیت‌نامه امام راحل است که در ادامه هم مشی رهبر معظم انقلاب در استمرار و تداوم این مشی سیاسی حکایت از همان مشی امام راحل دارد؛ دولتمردان ما به مذاکره با امریکا دلخوش کرده بودند و حل مشکلات کشور و مردم را به مذاکره و برجام، گره زدند؛ اما آنچه نتیجه شد جز فریب و خدعه، هیچ نبود.

آیت‌الله معلمی، افزود: متاسفانه این مذاکرات، جمهوری اسلامی را از غنی سازی 20 درصد را به کمتر از 4 درصد رساند؛ ولی آن تحریم‌هایی را که امریکا و هم پیمانانش در اروپا علیه ایران در پیش گرفته بودند، پابرجا ماند و یک قدم عقب نکشیدند.

وی تاکید کرد: این امور به یک تجربه تاریخی و ماندگار در تاریخ کشور مبدل شد که آیندگان هم بدانند که اعتماد به بیگانگان جز خسران و زیان ثمری ندارد؛ راه چاره در پیش گرفتن راه جهاد، مقاومت، بریدن پیوندها از تمام قدرت‌های استکباری و تلاش خالصانه برای دست یافتن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی و خودکفایی  است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی واقعا الگو گرفته از دین مبین اسلام و ارزش‌های دینی است؛ گفت: متاسفانه در صدر اسلام نیز در کمتر از سه دهه، جامعه شاهد دست اندازی اطرافیان خلیفه به بیت‌المال، اجحاف حقوق مردم، بی عدالتی و در نهایت نارضایتی مردم بود اما مردم با هوشیاری می‌فهمیدند که افراد حاکم بر آن‌ها، خلاف می‌کنند؛ قرآن مقصر نیست، شریعت پیغمبر و دین مبین اسلام مقصر نیست، لذا مردم علیه خلیفه وقت شورش کردند و او را کنار گذاشتند و خلیفه دیگری روی کار آوردند تا اوضاع به همان روال سنت پیغمبر خدا برگردد.

باید اداره کشور به نسل سلیمانی‌ها سپرده شود/ مسئولان بی درد، در شأن این انقلاب نیستند

آیت‌الله معلمی، ادامه داد: اکنون هم وضع همین است، واقعا یک فرصتی به دست آمده است تا ملت و جامعه ما بازنگری کنند، باید سعی کنند اداره امور کشور را به نسلی واگذار کنند که آن نسل، نسل حاضر در پیروزی انقلاب بود، نسل دفاع مقدس بود؛ یعنی نسلی که دشمن را از 10 کیلومتری اهواز به عقب راندند و ذره‌ای از خاک کشور را به دشمن ندادند؛ به نسلی همچون سردار شهید سلیمانی، با اخلاص، با توکل، با ایمان و ولایت‌مدار که مومنانه و با بصیرت عمل کنند، بسپارند.

وی متذکر شد: نباید واگذاری امور کشور در اختیار افرادی که دنبال زخارف دنیوی و رانت‌خواری هستند، سپرده شود و حال اگر برخوردی از سوی دستگاه قضا با مفسدین صورت می‌گیرد، داد برخی‌ها در می‌آید و این طور رفتارها در شأن این نظام، انقلاب و ملت نیست، شأن این مردم بسیار عالی‌تر از این است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: ملت ایران در هیچ کجا مضایقه نکرد، هر کجا لازم بود، مقاومت کند، فداکاری کند، دفاع کند، استقامت کند، حاضر بود و جانانه به وظایف خود عمل کرد؛ ولی متاسفانه برخی مسئولان بی درد و رفاه طلب، حق این مردم را ادا نکردند.

مدیریت انقلابی و جهادی راه حل مشکلات فعلی کشور است/ عدالت مطالبه‌ روی زمین مانده انقلاب و مردم

آیت‌الله معلمی، با بیان اینکه تنها عناصر انقلابی می‌توانند این انقلاب را حفظ کنند؛ تصریح کرد: چطور طی این‌سال‌ها در صنایع نظامی و دفاعی این اندازه پیشرفت به دست آوردیم که چشم دوست و دشمن از آن خیره مانده است، چرا باید نساجی آن فلج شود؟ چرا باید صنایع تولیدی آن از کار افتاده باشد؟ خوب این امور حکایت از مدیریت ضعیف در اجراییات کشور دارد، باید این نقیصه با همت بلند ملت، تدبیر درست و مدیریت جهادی و انقلابی، تغییر پیدا کند و ان شاءالله یک تحول جدی در مدیریت کشور ایجاد شود تا شاهد پیشرفت در معیشت مردم، در اقتصاد و در اشتغال باشیم.

وی با اشاره بر ضرورت مبارزه با فساد و برقراری عدالت اجتماعی در کشور، اظهار کرد: در شرایط فعلی، خواست روح امام راحل، شهدای عزیز و بالاتر از همه خدای رحمان، اجرای عدالت در جامعه است و باید دستگاه قضا در مبارزه با مفسدین بدون مماشات و ملاحظه برخورد کند تا بتواند جریان مدیریتی کشور را از حضور مدیران فاسد، پاکسازی کند.

طبل حراج بر ارز کشور، خیانت به ملت و نظام کشور بود/ حاصل بده بستان‌های دیروز انتخاباتی، فساد امروز است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: اینکه آمدند و طبل حراج بر ارز کشور زدند و مفت و مجانی در اختیار رانت خواران قرار دادند، یک خیانت بزرگی به دولت، ملت و نظام کشور بود و دستگاه قضایی در برخورد با این مفسدان، مسئولیت دارد.

آیت‌الله معلمی، ادامه داد: در حالیکه باید در این جریانات، خود مسئولان و مدیران مرتبط مدعی می‌شدند، طرح شکایت می‌کردند، ولی متاسفانه نه تنها این کار را نکردند، بعضی از مدیران در برابر منابع امنیتی و اطلاعاتی که به این مسئله ورود پیدا کردند، بر آشفته‌اند، با عصبانیت سخن می‌گویند و از برخورد با دوستان نزدیک آن‌ها ناراحت‌اند.

وی متذکر شد: البته طبیعی و پیدا است وقتی که در جریان انتخابات، ریخت‌وپاش های سنگین و هزینه‌های کلانی انجام می‌گیرد، طبعا آن‌هایی که هزینه کردند، بدنبال رانت‌خواری هستند و از سوی دیگر مسئولانی که با هزینه این افراد، رأی گرفتند، مدیون آن افراد و جریان هستند و این اتفاقات رقم می‌خورد که این یکی از مصیبت‌های فعلی جامعه ما است که باید با آگاهی ملت و مردم و ورود قاطعانه دستگاه قضا، برطرف شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در پایان خواستار برخورد و ورود قاطعانه دستگاه قضا در برخود با مفسدان و برقراری عدالت در توزیع بیت‌المال شد و یادآور شد: باید دستگاه قضایی تقویت شود، مصمم‌تر پیش رود تا بتواند امیدواری بیشتری برای آینده ایجاد کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴