تاریخ انتشاردوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۴۷۴۸۶
در حالی کار افتتاح مسجد در تصمیمی عجولانه و قبل از اتمام صددرصدی پروژه بازسازی از سوی برخی از مسئولان کشوری و استانی در تابستان سال گذشته انجام شد که مهم‌ترین بخش کار یعنی تجهیز مسجد به سیستم اطفای حریق، نیمه تمام مانده بود و همچنان نیز این امر، با اما و اگر و امروز و فردای مسئولان به اتمام نرسیده است.
۱
plusresetminus
مسجد جامع ساری 515 روز پس از افتتاح همچنان نیمه‌تمام!/گِره سیستم اطفای حریق کی قرار است باز شود؟
به گزارش بلاغ، در حالی در سی‌ویکمین روز از مردادماه سال گذشته، در اقدامی شاید بهتر باشد بگوییم عجولانه و یهویی، مسجد جامع ساری با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد که بنا بر اعلام متولیان امر، کار بازسازی این پروژه هنوز تمام و کمال به اتمام نرسیده بود.

از فردای پس از افتتاح، کارگران مشغول کار بودند و کار بازسازی و مرمت ادامه داشت و اکنون بعد از گذشت بیش از 17 ماه از افتتاح این پروژه، هنوز کار روی زمین مانده وجود دارد و هنوز مهم‌ترین بخش آن یعنی بازسازی بخش تاسیسات و تجهیز مسجد به سیستم اطفای حریق، انجام نگرفته است.

مهدی ایزدی مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری نیز با تایید عدم اتمام کار در این پروژه به خبرنگار ما گفت: واقعیت آن است که هنوز این پروژه به پایان نرسیده است و تاکنون 90 درصد از کار انجام شده است.

وی افزود: پیمانکار این پروژه که بنا بود کار را تمام کند، هنوز کار را به اتمام نرسانده است و البته وی با شهرداری قرارداد دارد و باید این پروژه را به اتمام برساند.

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری خاطرنشان کرد: هر چند کار بازسازی و مرمت ابنیه و ساختمان دچار حریق شده مسجد در آتش سوزی 21 تیرماه سال 97 با تلاش شبانه روزی به اتمام رسید، اما 10 درصد باقیمانده از کار که مربوط به بخش تاسیسات و به نوعی بخش اصلی این پروژه است؛ همچنان و با گذشت بیش از یک سال و نیم، باقی مانده است.

ایزدی تصریح کرد: هر چند 90 درصد از کار به بازسازی ابنیه، سقف، مناره‌ها، مرمت و ترمیم بخش سوخته مسجد بر می‌گشت که با موفقیت به پایان رسیده است اما هنوز کار انجام سیستم حفاظتی، امنیتی و اطفای حریق مسجد باقی مانده است.

وی متذکر شد: بی شک این بخش از کار باید در اسرع وقت و طبق قرارداد پیمانکار پروژه باید به انجام و فرجام برسد و اگر اتفاقی بیفتد، با عدم تجهیز مسجد به پروژه‌های حفاظتی و اطفای حریق، چه کسی پاسخگو است؟

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری یادآور شد: البته یکی از علل تعویق انجام کار تاسیسات در این پروژه به محل استقرار موتورخانه تاسیسات بر می‌گردد که باید هماهنگی‌های لازم در این خصوص از سوی اوقاف پیگیری و زمین مناسب در اختیار پیمانکار قرار بگیرد.

ایزدی اعلام کرد: اوقاف باید زمین را خالی می‌کرد و در اختیار پیمانکار قرار می‌داد، اما این امر محقق نشد و همچنان کار روی زمین مانده است.

وی ادامه داد: کلیه لوازم و تجهیزات بخش تاسیسات و اطفای حریق خریداری شده است، اما به دلیل اینکه زمین برای نصب موتورخانه در اختیار پیمانکار قرار نگرفته است، همچنان این بخش باقیمانده از پروژه، ناتمام مانده است.

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری، اذعان کرد: ما تمام تلاش خود را کردیم، هماهنگی کردیم، تاسیسات و تجهیزات را خریداری کردیم اما کار گیر یک قطعه زمین در مجاورت مسجد جامع است که باید از سوی اوقاف در اختیار پیمانکار قرار گیرد تا کار انجام گیرد.

به گزارش بلاغ، مسجد جامع بنا بر اعلام کارشناسان بر اثر یک سانحه آتش سوزی و عدم تجهیز به سیستم اطفای حریق در 21 تیرماه 97، طعمه حریق شد و بخش زیادی از این مسجد تاریخی در آتش، خاکستر شد.

در حالی کار افتتاح مسجد در تصمیمی عجولانه و قبل از اتمام صددرصدی پروژه بازسازی از سوی برخی از مسئولان کشوری و استانی در تابستان سال گذشته انجام شد که مهم‌ترین بخش کار یعنی تجهیز مسجد به سیستم اطفای حریق، نیمه تمام مانده بود و همچنان نیز این امر، با اما و اگر و امروز و فردای مسئولان به اتمام نرسیده است!

حال سوال اینجا است که در صورت بروز حادثه‌ای مشابه، چه کسی پاسخگو است؟ صرف هزینه چند ده میلیاردی برای ترمیم و بازسازی این مسجد تاریخی که به عنوان یک نماد در مرکز مازندران شناخته می‌شود، بدون تجهیز سیستم اطفای حریق، آتش زیر خاکستری است که گویا مسئولان قصد دارند با ان‌شاءالله و ماشاءالله کار را پیش ببرند...

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴