کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مرکز مازندران مطرح کرد

قیمت خودرو همچنان در سراشیبی/بازار خودرو؛ پُر از فروشنده و خالی از خریدار

5 بهمن 1399 ساعت 9:21

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل مرکز مازندران با بیان اینکه علیرغم اینکه طی هفته‌های اخیر، قیمت خودروها روند کاهشی داشته است اما بازار معاملات، راکد است و معاملات به حداقل ممکن رسیده است؛ گفت: مشتریان از ترس تداوم روند کاهشی قیمت‌ها، پا پس کشیده‌اند.


موسی فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار معاملات خودرو در استان، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر با توجه به قرار داشتن این صنف در گروه مشاغل سطح دو، فعالیت واحدهای صنفی همراه با ممنوعیت و محدودیت مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه عمدتا فعالیت نمایشگاه‌داران به صورت مجازی و تلفنی است؛ افزود: علیرغم اینکه عمده نمایشگاه‌های خودرو دارای فضای مطلوبی نیز هستند، اما مجاز به فعالیت شناخته نشده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: غالب فعالان این صنف، مستأجر هستند و واقعا طی سال جاری با توجه به تنش‌های متفاوت از نوسانات ارزی گرفته تا تعطیلی‌های مکرر، با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه هستند.

فلاح بیان کرد: علیرغم اینکه طی هفته‌های اخیر، قیمت خودروها روند کاهشی داشته است اما بازار معاملات، راکد است و معاملات به حداقل ممکن رسیده است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر برخی از نمایشگاه‌داران که خود اقدام به خرید خودرو می‌کردند نیز با افت قیمت‌ها متحمل زیان مضاعفی شده‌اند و این روند نزولی قیمت‌ها، جدا از کاهش معاملات، زیان مالی را نیز برای برخی از فعالان صنفی در پی داشته است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل مرکز مازندران، گفت: به طور نمونه خودرو دنا پلاس توربو که سه ماه قبل نزدیک به 600 میلیون تومان قیمت داشت، اکنون به 340 میلیون تومان رسیده است.

فلاح اضافه کرد: در حالیکه قیمت تیو فایو پارس تا 320 میلیون تومان رفته بود، اکنون همان خودرو در بازار به 230 میلیون تومان رسیده است؛ یعنی 100 میلیون تومان افت قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت در بخش خودروهای خارجی بسیار بیشتر از خودروهای ایرانی مشهود است؛ اعلام کرد: قیمت برخی خودروهای خارجی که تا سقف یک میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش یافته بود، اکنون به 800 تا 900 میلیون تومان رسیده است و افت حدود 500 میلیون تومانی داشته است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل مرکز مازندران، با بیان اینکه بازار خودرو اکنون به شدت راکد و خرید و فروش بسیار کم است، عنوان کرد: فعلا روند قیمت خودروهای داخلی و خارجی رو به کاهش است و به همین خاطر، خریداران پا پس کشیده‌اند؛ البته تغییر و تحولات سیاسی امریکا بازار شایعات در داخل کشور را داغ کرده است و مردم منتظر ارزانی بیشتر هستند.

فلاح با بیان اینکه  تا زمانی که نرخ‌ها ریزشی باشد و به ثبات نرسد، خریدار تمایلی به خرید نخواهد داشت؛ متذکر شد: در حال حاضر میزان استقبال مشتریان بازار از 100 درصد به حدود 10 درصد رسیده است و واقعا مشتری واقعی بابت خرید به بنگاه‌ها و نمایشگاه‌ها مراجعه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به روند نزولی قیمت‌ها، تقاضا برای فروش افزایش یافته است؛ تصریح کرد: با اینکه شاید یک فروشنده، قیمتی کمتر از عرف بازار نیز تعیین می‌کند و یا در خصوص خودورهای خارجی تا 100 میلیون تومان نیز کمتر از قیمت بازار، نرخ می‌دهد اما خریدار در بازار وجود ندارد و مشتریان از ترس اینکه قیمت‌ها، روند کاهشی بیشتری داشته باشد، پا پس کشیده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل مرکز مازندران، تاکید کرد: با توجه به نزولی بودن قیمت‌ها، خریداران بیش از قبل نسبت به خرید خودرو مردد هستند، به شکلی که فروشنده در بازار وجود دارد، اما خریداری نیست.

فلاح یادآور شد: ما از مسئولان توقع داریم در این شرایط اقتصادی به داد اصناف برسند و واقعا اوضاع اقتصادی کسبه اصلا خوب نیست و طی این ایام متحمل خسارات مالی فراوانی شده‌اند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 447466

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/447466/قیمت-خودرو-همچنان-سراشیبی-بازار-پ-ر-فروشنده-خالی-خریدار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com