تاریخ انتشارجمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۴۴۷۴۳۲
رئیس سبک سپك تاكرا مازندران گفت:مازندران همیشه و از دیرباز نِگين درخشان ورزش کشور بوده و در همه رشته ها جزء مدال از ورزشكاران این خطه انتظاری دیگر ندارند.
۰
plusresetminus
میزبان اردوی تیم ملی سپك تاكرا در مسابقات جام فجر هستیم
به گزارش بلاغ، ورزش را می توان به عنوان سنگ بنای زندگی سالم در جامعه ماشینی امروز در نظر گرفت، که کم رنگ بودن آن می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد.

از هر رشته ورزشی که نام ببریم، رد پای مازندران را می توان در میادین کشوری و جهانی دید، که با وجود زیرساخت های ناقصی که دارد، توانسته اسطوره سازی کند و این نشان از پتانسیل بالای این استان در ورزش است که می توان آن را الگوی برای جامعه ورزشی کشور دانست.

برخی از افراد به دلیلی علاقمندی عامه جامعه به سمت فوتبال یا والیبال گرایش بیشتری دارند، اما یا بخاطر استعداد جا می مانند و یا رقابت زیاد انان باعث نادیده گرفتن انان می شود که اگر همین استعداد را در گرایش دیگری سرمایه گذاری می کردند موفق تر بودند.

این یک نقطه ضعف محسوب می شود که ما نتوانستیم رشته های جدیدتر یا بهتر بگوییم رشته متنوع تری را در جامعه نهادینه کنیم که نه تنها به سلامت روانی و جسمی جامعه کمک می کند بلکه دروازه های جدیدی را در ورزش در کشور باز می کند و می توانیم در مدال اوری جهانی نیز سکوی برای خود در نظر بگیریم.

یکی از این ورزش های نوین سبک سپك تاكراست که تلفیق جالبی از دو ورزش پر طرفدار والیبال و بسکتبال است.
 
آرش قاسم نژاد رئیس سبک سپك تاكرا مازندران در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه مازندران پتانسیل بالایی در ورزش دارد، گفت: مازندران همیشه و از دیرباز نگین درخشان ورزش کشور بوده و در همه رشته ها جزء مدال از ورزشكاران این خطه انتظاری دیگر ندارند، رشته ورزشی " سپك تاكرا " در مازندران خاص و ویژه هست، این خِطِه می تواند خواستگاه  سپک تاكرا باشد، اما این ماجرا و این  پتانسیل باید مدیریت شود و با اتحاد و  همدلی و برنامه ریزی درست گام های مثبت رو به جلو برداریم.

وی با بیان اینکه مازندران یکی از استان های عالی و مستعد ورزش تاکرا است، عنوان کرد: از سالهای ابتدایی ورودش به این استان یَل خیز  چهره های شاخصی را به سپك تاکرا کشور معرفی کرد که حیرت آور بود و همه سر ذوق آمدند؛ اما عدم همدلی و هم سویی سبب شده قدرت بی حد و حرف كشور مازندران در دامنه بی توجهی و اختلافات ، از مسیر خود خارج شود.

رئیس سبک سپك تاكرا مازندران ادامه داد: کرسی و مسئولیت باعث نمی شود برخی از اتفاقات را  پوشش دهیم و اصل ماجرا  را بیان نكنیم،  از لحاظ بازیکن، مربی، داور و بستر استعداد در مازندران همیشه به عنوان الگو و پایلوت نامیده میشد، ولی آن واقعیت چند صباحی است كه به رویا تبدیل شده اما حالا با تلاش و مدیریت صحیح به روزهای بهتری بر می گردیم.

وی تصریح کرد: در اردوهای سالنی و  ساحلی کشور می توانیم نماینده داشته باشیم، در رده ملی جوانان و بزرگسالان مربی های برجسته ای داریم و این گواه می تواند سند بی چون و  چرای این ماجرا باشد.

قاسم نژاد رواج ویروس کرونا را سدی برای برنامه های ورزشی دانست و اظهار کرد: بیماری  كرونا که همه گیر شد همه دنیا را زیر سلطه خود قرار داد، ورزش نیز جدا از این داستان و ماجراها نبوده، در دو ماهی كه به عنوان مسئول كمیته سپك تاكرا مازندران انتخاب شدم ، در اولین گام از همه اهالی این رشته مشورت گرفتم و سعی کردم راهبردی و با مشاوره گام بردارم.

وی داشتن امکانات را برای پرورش استعدادها ضروری خواند و خاطرنشان کرد: تهیه تجهیزات چون توپ و تور و فراهم ساختن شرایطِ تمرینی در سالن های ورزشی استاندارد اولویت و دغدغه اصلی ماست.

رئیس سبک سپك تاكرا مازندران مربیان اموزش دیده را جزء زیرساخت ها و پایه و اساس ورزش حرفه ای خواند و خاطرنشان کرد: آموزش مربیان از برنامه هایی است که اجرای ان را شروع کردیم و احتمال میزبانی چند اردوی تیم ملی رشته سپك تاكرا و مسابقات جام فجر را خواهیم داشت،  که مازندران میزبان این اردو بوده و همچنین در مسابقات ایام گرامیداشت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی تیمی را روانه این مسابقات به شهر كیش میكنیم.

کرونا بزرگترین چالش این روزهای جهان تغییر زیست نظام بهداشتی داده وتجربه جدیدی را ایجاد کرده است، هرچند این تجربه گام همه ما را تلخ کرده اما باید در نظر گرفت که با شرایط موجود مراقب سلامت جسمی و روحی مان باشیم که ورزش تنها ابزاری باشد برای سلامت و جسم و روح و برخی هامان چه راحت ان را از خود دریغ می کنیم.
                
 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴