وقتی بازاریان شهر هزار سنگر آستین همت بالا می‌زنند؛

حراج مهربانی در بازار آمل

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۴۴۷۱۶۵
برخی‌هایمان پایشان را از مشکلات خودشان فراتر می‌گذارند، آستین‌ها را بالا می‌زنند و برای انسان‌های بیشماری چراغ امید روشن می‌کنند.
۰
plusresetminus
حراج مهربانی در بازار آمل
به گزارش بلاغ، این روزها بسیاری از ما با بی‌تفاوتی  کنار هم رد می‌شویم، بدون اینکه به مشکلات هم فکر کنیم، بدون اینکه به این توجه کنیم که همسایه روبه رویی‌مان چند سال است به پسرش قول خرید دوچرخه می‌دهد، چند نفر نتوانسته‌اند شکم فرزندانش را سیر کند، چند زوج بخاطر نداشتن جهیزیه شان  انتظار می‌کشند.

اما برخی‌هایمان پایشان را از مشکلات خودشان فراتر می‌گذارند، آستین‌ها را بالا می‌زنند و برای انسان‌های بیشماری چراغ امید روشن می‌کنند.

حامد کوهی مشائی، مرغ فروش جوانی که با کمک خیران مرغ رایگان در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت: با وجود کرونا شرایط اقتصادی برای مردم سخت‌تر شده است، وقتی عابران را می‌دیدم که با چهره مشتاقی به سمت بازار می‌روند و با چهره غمگین بر می‌گردند، با دوستم رضا مهدی‌پور صحبت کردم، تصیم گرفتم کاری هر چند کوچک انجام دهم.

وی با بیان اینکه در ابتدا با اهدای 20 بسته جیگر مرغ شروع کردیم، عنوان کرد: زمستان سال گذشته با شیوع کرونا تکایا مشغول به بسته‌های معیشتی شدند همین باعث شد که در مغازه ام جگرهای بسته بندی را بگذارم و افرادی که نیازمند هستند بگیرند.

این خیر جوان ادامه داد: حال خوبی که با کار بدست می آوردم باعث شد تا این روال ادامه پیدا کند تا در شب یلدا 200 کیلو مرغ شروع کردیم و وقتی از مردم برای همراهی کمک خواستیم، افراد زیادی برای حمایت کردن مبالغی پرداخت کردند، افرادی که برخی ها را اصلا نمی شناختم و یا اصرار می کردند ناشناس بمانند.

وی تصریح کرد: بیش از یک و نیم تن مرغ با کمک های خیرین داده شد و این را مدیون خیرینی هستم که به کمک همنوع خود امدند و هر یک انچه در توان داشتند برای خوشحالی دیگران تلاش کردند.

کوهی حال خوبش را تنها  انگیزه ادامه دادن به این فعالیت هایش خواند و افزود: وقتی پسری با گرفتن مرغ رو به پدرش می کند و با ذوقی می‌گوید، امشب کباب می خوریم، وقتی پدری شب خجالت زده نخواهد بود، حالمان خوب می شود، این صحنه های که می بینیم وصف نشدنی هستند، این عکس العمل ها باعث شد به مردم بیشتر کمک کنیم.

وی به ادامه برنامه‌هایش در این مسیر عنوان کرد: در هفته گذشته 130 تا 150 کیلومرغ در دو سه روز اهدا شد و کمک های خیرین باعث شد که این روال با ظرفیت بیشتری انجام شود و قرار است حجم بیشتری و با همراه گوشت چرخ کرده اهدا شود.

این مرغ فروش خیر خاطرنشان کرد: در مدت این یکسال افراد زیادی را شناسایی کردیم که به طور ثابت برایشان مرغ می بریم، افراد با آبرویی که شاید در ظاهر اصلا به روی خودشان نیاورند، اما از نظر اقتصادی سخت در مضیقه هستند.

وی از رفتار برخی در فضای مجازی ابراز ناراحتی کرد و یاداور شد: هیچ وقت به دنبال این نبوده ام که دیده شوم وقتی می بینم برخی ها در مقابل فعالیتهایم برچسب می زنند شاید غمگین شوم ولی هیچ وقت دست از کارم بر نمی دارم؛ چرا که ارامشی که به من می دهد بیشتر از حرف هایی است که می شنوم.

کوهی در پایان بیان کرد: از برخی مردم خواهش می کنیم که انصاف را رعایت کنند تا این کمک ها در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲