کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

حمله موشکی به عین‌الاسد نویدبخش فصل نوینی در تحولات جهان بود

18 دی 1399 ساعت 23:27

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مهمترین پیام حمله موشکی به عین‌الاسد در تلفات و نابودی زیرساخت‌ها و ابزارهای جنگی آمریکا نبود، بلکه شکست تابو و هیمنه آمریکا پس از 70 سال در جهان بی‌سابقه بود.


به گزارش بلاغ، روز هشتم ژانویه ۲۰۲۰  مصادف با 18 دی‌ماه سال 98 نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدام متقابل به عملیات ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی عراق طی عملیاتی با 13 فروند موشک بالستیک زمین به زمین قیام و فاتح313 پایگاه آمریکایی عین الاسد در خاک عراق را در هم کوبید.
 
این اقدام ایران که پس از تهدید‌های دونالد ترامپ علیه کشور صورت گرفت علاوه بر اثبات اراده ایران درتقابل با آمریکا، نوید بخش فصل نوینی در تحولات منطقه و جهان بود که در  آن آمریکا آن هیمنه و سلطه پیشین را ندارد.
 
محمد احمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از دست دادن سردار سلیمانی خسارت بزرگ معنوی برای جامعه ما است و خسارت آن غیرقابل جبران و نابخشودنی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از شهادت سردار سلیمانی انتقام سختی از آمریکا گرفت و آمریکایی‌ها در عین الاسد با خسارت جدی مواجه شدند.
 
وی افزود: اقدام موشکی ایران علیه پایگاه بسیار مهم آمریکا در عین الاسد، با تمامی ویژگی‌های تکنیکی، نظامی، نتایج بدست آمده، پیام‌های گوناگونی منتقل کرد.
 
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: مهمترین پیام این حمله در تلفات و نابودی زیرساخت‌ها و ابزارهای جنگی آمریکا نبود، بلکه شکست تابو و هیمنه آمریکا پس از 70 سال در جهان بی‌سابقه بود.
 
محمدی افزود: شدت، دقت، غافلگیری و تسلط بر حریف در عملیات به لحاظ الکترونیکی، برای آمریکا و با ضریب بسیار بالاتری، برای رژیم صهیونیستی، متحدان فاسد عرب و حتی متحدان اروپایی و شاید دیگر کشورها، هراسناک ارزیابی شد.
 
وی خاطرنشان کرد:پایگاه نظامی عین الاسد که توسط ایران موشک باران شد بزرگترین پایگاه استقرار نیروهای نظامی آمریکا در عراق بود و بیش از 8 هزار نیرو در این پایگاه فعالیت می کردند.
 
کارشناس مسائل سیاسی گفت: حمله سپاه پاسداران به این پایگاه ضربه‌ای مهلک به پیکر نحیف اعتماد متحدان منطقه‌ای آمریکا به این کشور بود. 
 
محمدی افزود: حتی پیش از این حمله نیز اعتماد کشورهای عربی به آمریکا به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود زیرا سرنگون ساختن پهپاد «گلوبال هاوک» آمریکا توسط ایران و نیز حمله انصارالله یمن به دو پالایشگاه «البقیق» و «الخریص» در عربستان، علی‌رغم تمایل کشورهای عربی، واکنشی از سوی آمریکا به دنبال نداشت.
 
وی در پایان با اشاره به برکت انقلاب اسلامی شرایط امروز کشورمان و تفاوت بسیار آن از چهار دهه گذشته، تاکید کرد: امروز ایران اسلامی در جایگاهی قرار دارد که بسیاری از کشورها آرزوی آن را دارند، استقلال و عزت کشور و میهن و ملت ما یکی از مهم ترین این ویژگی‌ها است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 446929

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/446929/حمله-موشکی-عین-الاسد-نویدبخش-فصل-نوینی-تحولات-جهان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com