تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۴۶۶۱۹
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: پیش بینی میشود در سال جاری بیش از ۱۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت توت فرنگی اختصاص یابد.
۱
plusresetminus
پیش‌بینی کشت 10 هکتاری توت فرنگی در گلوگاه/افزایش 15 درصدی در تولید عسل داشتیم
مهدی باباجانی در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از 10 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت توت فرنگی اختصاص یابد.
 
وی افزود: در سال جاری و برای اولین بار در این شهرستان، 2 هکتار از سطوح تحت کشت این محصول بصورت رول پلاستیک و نوار تیب کشت گردید.
 
سرپرست جهاد کشاورزی گلوگاه با اشاره به کشت 6 هکتاری توت فرنگی در سال گذشته ، افزود: بیش از 80 تن محصول از این اراضی برداشت و روانه بازار مصرف گردید.

 این مسئول گفت:  ارقام کاماراسو و سلوا از مهمترین ارقام توت فرنگی کشت شده در این شهرستان است.

 باباجانی بیان کرد: کاهش آب مصرفی ، کنترل علفهای هرز ، بهبود کیفیت میوه ، عملکرد بیشتر و کاهش سموم مصرفی از مزایای کشت توت فرنگی با رول پلاستیکی می باشد.
 
وی با بیان اینکه توت فرنگی به عنوان ملکه میوه ها سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی، خواص و فواید درمانی زیادی داشته و حاوی مقادیری آنتی اکسیدان و فیبر است، گفت: با توجه به کوچک بودن قطعات زمین، کشت توت فرنگی اشتغال زایی خوبی برای مردم منطقه بوجود آورده است.

 رشد 15 درصدی میزان تولید عسل

سرپرست جهاد کشاورزی گلوگاه در ادامه از رشد ۱۵ درصدی میزان تولید عسل در شهرستان خبر داد، خاطر نشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از آمار برداری کلنی های زنبور عسل، امسال ۶۳ هزار و ۵۰۳ کیلوگرم عسل در شهرستان گلوگاه تولید شد که در مقایسه با سال گذشته از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده است.

 وی با اشاره به اشتغال ۱۱۶ نفر بصورت مستقیم در امر پرورش زنبور عسل ، تصریح کرد: این شهرستان دارای شش هزار و ۶۸۷ کلنی زنبور عسل است.

 سرپرست جهاد کشاورزی گلوگاه خاطرنشان کرد: زنبورعسل افزون بر تولید محصولات گوناگون و اشتغالزایی در صنایع مختلف مهمترین نقش خود را در طبیعت با دخالت در عمل گرده افشانی و افزایش تولید محصولات کشاورزی و احیای محیط زیست ایفا می کند.

 این مسئول افزود: کشاورزان و باغداران از زنبورداران برای استقرار کلنی های زنبورعسل در جوار مزارع و باغات استقبال کنند، چرا که نقش زنبور در افزایش تولید محصولات کشاورزی بسیار پر رنگ است.

احداث سه پل بین مزارع با اعتبار 4.5 میلیاردی
مهدی باباجانی درباره اهمیت اجرای طرح‎های زیربنایی بخش کشاورزی، گفت: احداث پل بین مزارع، لاینینگ، کانال انتقال آب، تسطیح و یکپارچه سازی شالیزارها با هدف تداوم اشتغالزایی مولد، افزایش عملکرد در واحد سطح، توسعه پایدار کشاورزی و اقتصادی تر کردن تولید در بخش کشاورزی از برنامه های مهم و محوری جهاد کشاورزی است.

 سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه بیان کرد: سه طرح احداث پل جاده بین مزارع با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون ریال در روستاهای لمراسک، تیله نو و ریحان آباد این شهرستان درحال اجراست.

 وی با بیان اینکه تسهیل رفت و آمد کشاورزان به مزارع شالیزاری و افزایش سرعت کار از مهمترین مزایای اجرای این طرح است ، افزود: پل تیله نو به ارتفاع 6 متر با عرض گذر 4.5  متر و عرض آبراه 6 متر، پل لمراسک به ارتفاع 5 متر با عرض گذر 4.5  متر و عرض آبراه 4 متر و پل ریحان آباد به ارتفاع 3.5 متر با عرض گذر 4.5 متر و عرض آبراه 10 متر در حال ساخت است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴