تاریخ انتشارجمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۶۴۴۹
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اینکه از سردار سلیمانی به عنوان «سردار دل‌ها» یاد می‌کنند تعبیر به‌جایی است و مزد زحماتش را گرفت؛ گفت: وقتی ما امام حسین (ع) را داریم و به ما «هیهات من‌الذله» را آموخت، با دشمن کنار آمدن، حماقت محض است.
۰
plusresetminus
«سردارِ دل‌ها» شدن؛ مزدِ کار برای خداست/کنار آمدن با دشمن حماقت محض است
آیت‌الله سیدرحیم توکل در آستانه اولین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: سردار سلیمانی یک عمری را در راه جهاد سپری کرد و کسی بود که در میدان‌های جنگ، حضور فعال داشت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی خود را به خطر می‌انداخت تا مردم در امنیت قرار بگیرند؛ افزود: این بنده عزیز خدا، چون کار را برای خدا انجام می‌داد، خداوند متعال نیز به او عزت داد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه 96 سوره مریم می‌فرماید: « هر کسی که دارای ایمان و عمل صالح باشد، خداوند او را در دل‌ها محبوبش می‌کند» و دیدیم که برای حاج قاسم، همه به میدان آمدند، زن ومرد، پیر و جوان و خداوند به او عزیت داد که در دل‌ها محبوب شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: اینکه از سردار سلیمانی به عنوان «سردار دل‌ها» یاد می‌کنند، تعبیر به‌جایی است و مزد زحماتش را گرفت و در واقع اگر خداوند به کسی عزت داد، آن فرد کاری کرده بود و یا اگر ذلیل شد، باز هم کاری کرده بود.

آیت‌الله توکل، خاطرنشان کرد: آنچه به سر ما می‌آید چه در این عالم و چه در عالم دیگر، تمام عملکرد خود ما است، کارهای ما است که در این عالم و عالم دیگر، ظاهر می‌شود.

وی تاکید کرد: خداوند عالم با این کاری که حاج قاسم انجام دادند به همه فهماند که راه برای همه باز است، افراد همه می‌توانند مثل حاج قاسم در دل‌ها محبوب شوند، اگر آنچه او کرد همه انجام دهند، خداوند آن‌ها را هم عزیز می‌کند، فرقی نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به یکی بودن طراحان فتنه‌ای متعدد در کشور و طراحان ترور حاج قاسم، تصریح کرد: در مسئله مذاکره با امریکا، اگر انسان، درایت در او باشد، می‌بیند که با دشمن کنار آمدن، حماقت محض است.

استاد اخلاق حوزه علمیه، با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «اگر به شما دشت پیدا کنند، دشمنی خود را ظاهر می‌کنند و با تمام توان به میدان می‌آیند و در مسیر نابودی، رد و نفی ما حرکت می‌کنند»؛ اذعان کرد: این هشت سال جنگ را چه کسی بر سر ما آورد؟ این جوان‌های عزیز ما را که هر یک کدام‌شان به همه عالم می‌ارزد را چه کسی از ما گرفت؟ همین قضیه تحریمی را که این ترامپ احمق بر سر ما آورد، هدف او چه بود؟ آیا غیر این بود که ملت ایران را به ستوه بکشاند؟ غیر این بود که ما در برابر تمام دنیا زانو بزنیم و ذلیل و خوار محض باشیم؟

آیت‌الله توکل، اعلام کرد: امریکا با کدام کشور همراه بود که بدبخت و ذلیلش نکرد؟ عربستانی را که 500 میلیارد دلار به ترامپ می‌دهد، به یک گاو 9 من شیرده تبدیل می‌شود! می‌آیند می‌زنند، می‌برند، تحقیر هم می‌کنند!

وی مطرح کرد: مگر در قرآن به ما تذکر داده نشده است که  این‌ها فقط به یک امر راضی می‌شوند و آن اینکه ما نوکر محض آن‌ها شویم؛ الآن هر چه داریم دست بر داریم و هر چه آن‌ها می‌گویند ما بگوییم چشم و آن‌ها فقط این را می‌خواهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: وقتی ما حسین (ع) را داریم و به ما «هیهات من‌الذله» را آموخت؛ این حرف‌ها را نمی‌توانیم بپذیریم، آن‌قدر وا می‌ایستیم تا آن‌ها را ذلیل و خوار کنیم، آن‌ها زانو بزنند؛ ما اعتقادات درست داریم، ما امام حسین(ع) داریم، ما حضرت زهرا (س) داریم که در 18 سالگی، اولین شهید ولایت شد و ما این‌ها را داریم، با کی و چرا مذاکره کنیم؟

استاد اخلاق حوزه علمیه، گفت: ما باید آن‌چنان با اقتدار و با عزت به میدان برویم که از عزت و اقتدار ما، دشمنان به خود بلرزند، مذاکره با دشمن معنایی ندارد؛ در برجام، ماهیت و شاکله کار، تحقیر بود، برای اینکه همان اول گفتند: « بمب هسته‌ای نه! کار هسته‌ای نه! اول این دو موضوع را کنار بگذارید بعد بیایید مذاکره کنیم.

آیت‌الله توکل، یادآور شد: آن‌ها می‌دانند که ما این کاره نیستیم، ما با اعتقادات وارد میدان شدیم و بمب هسته‌ای نمی‌سازیم، می‌دانند حرف رهبری، دو تا نمی‌شود؛ اما کار شکنی می‌کنند، آن‌ها دنبال چیز دیگری هستند و همه این‌ها بهانه است.

وی اظهار کرد: در مسئله برجام دیدیم که چطور با ذلت با ما برخورد کردند، چطور از معاهده بیرون رفتند و ما را تنها گذاشتند، چطور در تمام حرف‌هایشان، پایبند نبودند، مگر ندیدیم این رفتارها را و مگر ندیدیم برخوردهایشان را با سایر کشورهای دنیا را، ما با این‌ها می‌خواهیم روی میز مذاکره بنشینیم؟

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: این‌ها به پیغمبر ما توهین کردند، با این‌ها می‌خواهیم حرف بزنیم؟ کسی که به پیغمبر ما بدگویی می‌کند، می‌خواهد با ما راه بیاید؟

استاد اخلاق حوزه علمیه،در پایان افزود: من موضوع مذاکره را حماقت محض می‌بینم و تجربه به ما نشان داد، عملکردشان به ما نشان داد که با این‌ها، مذاکره به هیج کجا بند نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰