تاریخ انتشارسه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۴۶۳۸۶
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه همانانی که فتنه سال‌های 77، 88 و 98 را تعقیب می‌کردند، همان‌ها طراحان طرح ترور سردار رشید اسلام سردار سلیمانی بودند؛ گفت: اینها دشمن‌اند و با دشمن، چه مذاکره‌ای داریم؟ در برابر چنین دشمنی، جز مقاومت، فایده‌ای ندارد.
۰
plusresetminus
حضور حماسی مردم در 9 دی، آب بر آتش فتنه بود/ پاسخ به طراحان فتنه و ترور حاج قاسم، مقاومت است نه مذاکره!
آیت‌الله علی معلمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص حماسه بزرگ 9 دی، اظهارکرد: نهم دی‌ماه امسال مصادف شده است با ایام فاطمیه و همچنین آستانه سالگرد شهادت سردار بزرگ رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی که جامع بین این سه مناسبت، ولایت‌مداری و بصیرت داشتن است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی از ناحیه بصیرت، اخلاص و ولایت‌‌پذیری ارزش مضاعفی در میان آحاد ملت پیدا کرده است؛ افزود: روز نهم دی، یک حماسه بزرگ در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است که در سال 88 اتفاق افتاد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر اسلام، جمع معدودی از فتنه‌گران، عامه مردم مدینه را فریب دادند، چرا که مردم، صاحب بصیرت بالایی نبودند و متاسفانه گرفتار فریب شدند و مسیر انحرافی را همراهی کردند.

آیت‌الله معلمی ادامه داد: ولی در روزگار ما در سال 88، عوامل و ایادی استکبار جهانی و مزدوران داخلی آن‌ها، حرکتی را آغاز کردند که سیبل هدف آن‌ها، ولایت و امامت بود؛ امامت و ولایت، سرمایه بزرگ و اولیه پیروزی انقلاب بود، امامت و ولایت،  دست‌مایه دفاع مقدس برای ملت بزرگ ایران بود.

وی بیان کرد: دشمن این ارزش والای دینی ما را هدف قرار داده بود، اما مردم بصیر، مردم شجاع و رشید ایران، بدون اینکه کسی از آن‌ها دعوت کرده باشد، خودجوش حرکت را از 8 دی در برخی از شهرهای کشور و روز نهم دی حرکت‌ها به اوج خود رسید و حضور تاریخی و کم‌نظیر در دفاع از ارزش‌های انقلاب، در دفاع از امامت و ولایت ودر دفاع از رهبری به صحنه آمدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: آن حضور تاریخی و حماسی در نهم دی‌ماه، همچون آبشاری سنگین بر آتش فتنه دشمن فرود آمد و شرایط را متحول ساخت و سیلی محکمی بر چهره استکبار جهانی نواخت و او را به عقب راند.

آیت‌الله معلمی با بیان اینکه همانانی که فتنه سال 88 را طراحی کردند، نقشه ترور حاج قاسم را طراحی کردند؛ تاکید کرد: درس‌هایی که از گذشته باید آموخت و باید برای آینده، راهگشا و عبرت باشد، توجه به این نکته است که همانانی که فتنه 77، فتنه 88 و فتنه 98 را تعقیب می‌کردند، همان‌ها طراحان طرح ترور سردار رشید اسلام سردار سلیمانی بودند.

وی با اشاره به صراحت قرآن به اهل ایمان که آمده است « یا ایها الذین امنوا ان تطیعوا الذین کفروا یردوکم علی اعقابکم فتنقلبوا خاسرین»، گفت: در این آیه آمده است: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر کفار را همراهی کنید و از آن‌ها اطاعت کنید، آن‌ها شما را به جاهلیت بر می‌گردانند و در نتیجه شما در پایان، گرفتار خسارت و زیان می‌شوید و لذا خداوند بهترین یار و یاور است و با توکل بر خدا استقامت، پیشه کنید و این تاکیدات قرآن کریم به اهل ایمان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: همانانی که فتنه‌ها را هدایت کرده بودند، طراحی کرده بودند، پیگیری و سرمایه‌گذاری کرده بودند، همان‌ها طراح ترور شهید حاج قاسم سلیمانی بودند، اینها دشمن‌اند و با دشمن، چه مذاکره‌ای داریم؟ در برابر چنین دشمنی، جز مقاومت، فایده‌ای ندارد.

آیت‌الله معلمی اضافه کرد: مذاکره با استکبار جهانی که در 4 سال قبل اتفاق افتاد، چیزی جز خسارت نصیب ملت ایران نداشت و آن همه وعده‌هایی که برای پیامد مذاکره داده شده بود، از برداشته شدن محدودیت‌های اقتصادی، خارج شدن از حصر اقتصادی گرفته تا تحریم‌های گوناگون، هیچ اتفاقی نیفتاد، بلکه تحریم‌ها در طی این مدت، افزایش نیز پیدا کرد.

وی اعلام کرد: حالا آن‌هایی که بدنبال مذاکره بودند، به‌جای عذرخواهی از ملت، طلبکاری‌ها و فرافکنی‌های دیگری را مطرح می‌کنند؛ ولی ملت می‌فهمد، ملت بصیر است و این بصیرت را باید افزایش بدهد تا دوست و دشمن را بهتر بشناسد و خدمتگزاران صدیق و لایق را حمایت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، متذکر شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند باید سعی شود تا در آینده نزدیک، یک دولت جوان و یک دولت مومن انقلابی، روی کار بیاید تا رفاهی برای ملت، آسایشی برای جامعه و آبادانی برای کشور را مورد همت خویش قرار دهد و در این عرصه تلاش کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴