تاریخ انتشارسه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۶۲۵۲
تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه طراحان فتنه سال 88 همان طراحان نقشه شوم و وقیحانه ترور سردار سلیمانی‌اند؛ گفت: فتنه‌گرانی که خود طراح ترور حاج قاسم هستند، قابل مذاکره نیستند و بدانیم «مذاکره» اسم رمزی برای آغاز فتنه‌ای تازه است.
۰
plusresetminus
یوم‌الله 9 دی؛ زمستان فتنه را به بهاران بصیرت تبدیل کرد/طراحان فتنه همان طراحان ترور حاج قاسم‌اند/ «مذاکره» اسم رمزِ فتنه‌ای تازه!
سیدعلی سلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص سالروز 9 دی و لزوم بازخوانی و یادآوری حماسه به‌یاد ماندنی مردمی طی این روز، اظهار کرد: بعضی از حوادث در طول تاریخ، آنقدر دارای اهمیت‌اند که مبدأ تحولات بعد از آن، قرار می‌گیرند؛ هجرت پیامبر و ولادت برخی از انبیای عظام از این جمله‌اند.

وی افزود: یکی از آن تحولات و حوادث که در تاریخ انقلاب اسلامی به‌عنوان مبدأ قرار می‌گیرد، مسئله فتنه سال 88 است که آزمون بزرگ و یک میزان برای سنجش و تشخیص انقلابی واقعی و سره از ناسره است.

این تحلیل‌گر سیاسی، خاطرنشان کرد: مجموعه اتفاقات سال 88 به گونه‌ای رقم خورد که به راحتی می‌توان اهل بصیرت را از غیر اهل بصائر تشخیص و تمییز داد؛ دشمنان قسم خورده انقلاب پس از سه دهه ناکامی‌های پیاپی در عرصه جنگ‌های گوناگون چه در نبردهای مستقیم و چه در قائله‌های گوناگون پس از جنگ تحمیلی مجددا در یک جنگ تمام عیار به تعبیر مقام معظم رهبری، در برابر همت و بصیرت بلند مردم شکست خوردند.

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: در آن فتنه عظیم در کنار موضوع جنایت سران فتنه و سکوت و خیانت عده‌ای از فتنه‌گران و کسانی که می‌بایست موضع می‌گرفتند و نگرفتند و در کنار جنبه سیاه و شوم، یک جنبه نورانی هم وجود داشت و آن همدلی، وحدت و بصیرت نیروهای انقلابی در جبهه مبارزه با این فتنه بود.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک، ادامه داد: دشمنان انقلاب پس از یک دهه کارشکنی و برنامه‌ریزی از قائله کوی دانشگاه در تیر 78، بُعد جمهوریت را مستمسک قرار دادند تا به رکن رکین انقلاب اسلام یعنی ولایت مطلقه فقیه، ضربه وارد کنند، نحوه ضربه وارد کردن به جمهوریت، خدشه وارد کردن به مردم سالاری دینی با طرح کلید واژه بسیار سخیف و خنده دار تقلب که بر همگان مبرهن بود که یک مسئله دروغین و فتنه انگیز است بود تا به دستاورد ملی و امنیت و نشاط حضور بیش از 80 درصدی مردم در انتخابات ضربه وارد کنند.

سلیلی بیان کرد: برخی از نوکران رژیم صهیونیستی، منافقین و امریکا برای پیاده‌سازی نقشه‌های شوم خود، جدا از هتک حرمت‌ها و جسارت به مردم، رهبری و ارزش‌های دینی و انقلاب، با استفاده از اتاق فکرشان اعم از بی‌بی‌سی فارسی، توییتر و دلارهای سعودی آمدند و طراحی کردند و در ادامه هر چه به 9 دی نزدیک‌تر شدیم، مردم خط‌شان را از فتنه‌گران جدا کردند.

وی عنوان کرد: مردم وقتی فهمیدند این ماجرا، یک ماجرای مدنی نیست و اعتراضات بر سر انتخابات نیست؛ چرا که اگر اینگونه بود، باید شورای نگهبان را هدف قرار می‌دادند و لکن در شعار فتنه‌گران آمده بود « انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و ما هرگز این مسئله را فراموش نکرده‌ایم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، مطرح کرد: این پیاده نظام آنگاه جسورتر شدند که دست سومی هم در کار وجود دارد، آن دست سوم، ممهدین  بودند؛ کسانی که فضا را با سکوت‌شان آماده کردند و بعضا موانع دو پهلویشان، بر آتش فتنه افروختند و جرم نابخشودنی آن‌ها، اگر بیشتر از سران فتنه نباشد، کمتر نیست.

این مدرس و استاد حوزه و دانشگاه، گفت: دست نخست فتنه سال 88،  امریکا و صیونیست و اتاق فکرشان، دست دوم عناصر و سران فتنه در درون کشور و دست سوم ساکتین فتنه بودند و لذا باید هر ساله، 9 دی را یادآوری کنیم؛ چرا که هر سال، ابعاد جدیدی از این نقشه دشمن برای ملت هویدا می‌شود.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک، اضافه کرد: فتنه‌ای که بعدها در سال 96 و قضایای دی‌ماه آن سال تداوم پیدا کرد، فتنه‌ای که بعدتر  در سال 98 و مسئله سوخت تداوم پیدا کرد و هر روز ادامه دارد و مادامی که نظام سلطه وجود دارد، فتنه و قتنه‌گری ادامه دارد.

سلیلی متذکر شد: اما فتنه بسیار جدی و کلیدی که در سال 99 و در سال پایانی قرن باید به آن توجه داشت و باید خطاب به دلدادگان به رژیم صهیونیستی و امریکای خبیث و اصحاب و سران فتنه گفت این است که امروز با روی کار آمدن بایدن، ما باید بدانیم دست اول فتنه روی کار آمده است؛ همین بایدن در تیم اوباما و دیگر دشمنان انقلاب، از آتش بیاران معرکه بودند و همین موضوع به صراحت در کتاب خاطرات اوباما آمده است.

وی اعلام کرد: خیانت سران داخلی فتنه در کشور به دشمنان قسم خورده انقلاب، مجددا جسارت داد تا به مقدسات ما هتاکی کنند، امنیت ما را خدشه‌دار کنند و بسیاری از مشکلات را برای کشور به وجود آورند، لذا ضرورت بازخوانی فتنه هر سال امری جدی است، اما در کنار همه این مسائل بزرگ و تلخ، حضور مردم در یوم‌الله 9 دی، حلاوتی بود و زمستان را به بهارانی از بصیرت و حماسه تبدیل کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، تأکید کرد: همواره باید این حماسه را برای آیندگان بازگو کنیم و به تعبیر قرآن "فذکرهم بایام‌الله" خداوند یادآوری می‌کند به ما که یوم‌الله‌ها را برای یکدیگر بازگو کنید، چرا که یوم‌الله برای انسان‌های صبور و شکور درس است« ان فی ذلک لایات لکل صبار شکور»

مدرس و استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: یوم‌الله 9 دی 88، تجلی میثاق مردم با امام المسلمین و ولایتی بود که با همه سختی‌ها پای کار و ارزش‌ها بودند و این عنان را از دست نداند و لکن بازخوانی این واقعه، بسیار می‌تواند به ویژه برای جوانان و نسل‌های آینده، مهم و موثر باشد.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک، در بخش پایانی سخنانش، با گره زدن یوم‌الله 9 دی به سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اذعان کرد: به تعبیر سردار دل‌ها « ما ملت شهادتیم» و امسال 9 دی متقارن شد با سالگرد شهادت این سردار رشید انقلاب و مردم مرد میدان بودن را از حاج قاسم آموختند و می‌خواهد این میدان، میدان انقلاب تهران در سال 88 باشد، می‌خواهد این میدان، میدان مبارزه با داعش در حلب باشد و می‌خواهد این میدان، میدان جهاد اقتصادی در دوران کرونا و تحریم باشد؛ در هر صورت ما مرد میدانیم و ما را از جنگ و شهادت نترسانید.

سلیلی با بیان اینکه ان‌شاءالله این بازخوانی‌ها در گام نخست، نقشه راهی باشد و در گام بعدی ما بتوانیم دریابیم که دشمنان ما قابل انقلاب نیستند و از هیچ کار و جنایتی، ابایی ندارند؛ تصریح کرد: یادمان نرود به هر حال و با تمام مشقت‌ها و هزینه‌ها، فتنه 88 تمام شد؛ اما فتنه‌ها باقی است و اکنون، دشمن فتنه‌های اقتصادی و سیاسی را در دست اجرا دارد و در این فتنه، «مذاکره» اسم رمزی برای آغاز فتنه‌ای تازه است.

وی تاکید کرد: با این دشمنی که فتنه‌گری کرد، این دشمنی که جنگ و تحریم را بر علیه ما بر افروخت و این دشمنی که دستور ترور قلب این ملت را صادر کرد، قابل مذاکره و مماشات نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، خاطرنشان کرد: کسانی که پس از شهادت سردار سلیمانی بدنبال مطرح کردن طرح مذاکره با دشمنان هستند، قطعا ساده لوحند، قطعا بی بصیرتند و قطعا دشمنان از این رخنه برای نفوذ استفاده خواهند کرد.

این مدرس و استاد حوزه و دانشگاه، در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه طراحان فتنه سال 88 همان طراحان نقشه شوم و وقیحانه ترور سردار سلیمانی‌اند؛ عنوان کرد: فتنه‌گرانی که خود طراح ترور حاج قاسم هستند، قابل مذاکره نیستند.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک، گفت: فراموش نکنیم که همین جو بایدنی که اکنون سر کار آمده است، همان کسی بود که در شب ترور حاج قاسم در صفحه توییتر خود نوشت:« ای مردم امریکا ما یک تروریست را از صفحه روزگار حذف کردیم» و این همان طرف مذاکره‌ای است که برخی، خوش‌بین به طرح آن در درون کشور هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مرتضي
بسيارپخته و بابصيرت به موضوع پرداخته شد اين نشان مي دهد جناب دكتر سيدعلي سليلي اشرافيت كاملي به مسائل مرتبط دارد ،
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴