کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مادر شهید مدافع حرم در گفت‌وگو با بلاغ:

سردار سلیمانی روحیه مقاومت را در بین مردمان آزاده جهان زنده کرد/تن به ذلت با امریکا نمی‌دهیم

4 دی 1399 ساعت 2:28

مادر شهید مدافع حرم«محمود رادمهر» گفت: تمام راهکارهایی که سردار سلیمانی در بحران‌ها نشان می‌داد و آن روحیه جهادی و مقاومت که در برابر استکبار در وجود ایشان موج می‌زد، سبب شد تا روحیه مقاومت در میان مردمان آزاده جهان زنده بماند.


عقیله ملازاده سورکی مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر در آستانه اولین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: شهید سلیمانی مظهر مقاومت و مقابله با تمام استکبار جهانی به ویژه امریکا و اسرائیل است.

وی افزود: همه هدف دشمنان انقلاب اسلامی، نه اینکه تنها معطوف و محدود به نظام جمهوری اسلامی است، نه فقط اینکه به جبهه مقاومت نظر می‌کند، بلکه هدف دشمن، تمام مردم ایران است.

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی تا تک تک مردم ایران را زیر یوغ بردگی نکشاند، دست بردار نیستند؛ لذا در مقابل این نگاه، باید ببینیم در کشور ما از زمان پیروزی انقلاب و سپس دوران جنگ تحمیلی، مردانی از جان گذشته، نگذاشتند تا این هدف دشمنان به تحقق برسد و اجازه ندادند که این دشمنان، پابرهنه در حریم اعتقادات، مذهب و حدود جغرافیایی کشور ما وارد شوند.

*سردار سلیمانی مرد خدمت و جهاد


ملازاده ادامه داد: این مردان خدا در این راه، احساس مسئولیت می‌کنند و در این مسیر به دنبال آن هستند که هم خودشان به راه سعادت برسند و هم اینکه ملت ایران را به آن درجه کمال و سعادت انسانی، سوق دهند تا آنجایی که مردم ایران، زانوی ذلت را در برابر این مستکبران عالم، به زمین نزنند.

وی بیان کرد: همه این‌ها برای تقویت روحیه مقاومت مردم ما در برابر ظلم و ستم مستکبران و دشمنان نظام است، چرا که اسلام، دین ظلم ستیزی است و ابداً ظلم پذیر نیست.

مادر شهید مدافع حرم گفت: ما در این عرصه، مردان زیادی را داشتیم و مردان و زنان ملت ایران، مردمانی ظلم ستیزند و از هر نژاد، قوم و تفکراتی که باشند، با اتحاد و همبستگی در برابر ظلم، می‌ایستند.

ملازاده عنوان کرد: ما در دوران جنگ تحمیلی، کم نداشتیم مردانی را که سال‌ها در سنگر مقاومت ایستادند، جان‌شان را در کف دست گرفتند تا مردم و ملت ایران به این اتحاد و همبستگی و روحیه مقاومت دست پیدا کنند و سردار سلیمانی یکی از این مردان خدا بود که با غیرت دینی در جهاد با دشمنان انقلاب و کشور بود.

*روی پای خودمان ایستاده‌ایم

وی اعلام کرد: این شهید بزرگ در طول حیاتش، چه در دوران جنگ تحمیلی و چه پس از آن، توانست روحیه مقاومت با دشمن را در کشور جا بیندازد و به مردم ایران تفهیم و تبیین کرد که ما تمامی مردم ایران می‌توانیم نقطه مقاومت در جهان باشیم و ایران با شهامت، شجاعت و دلیری و آزادگی شهید سلیمانی به جایی رسید که امروز، منطقه مقاومت دنیا است.

مادر شهید مدافع حرم تاکید کرد: امروز نه تنها مردم ایران بلکه حتی مردمانی که در امریکا و اروپا نیز زندگی می‌کنند، به ایران به عنوان یک کشور مقاوم و دارای مردمانی با روحیه مقاومت، نگاه می‌کنند و باور دارند که مردم ایران با وجود تمامی تحریم‌ها و فشارهای سنگینی که به آن‌ها از سوی استکبار جهانی وارد می‌آید، باز روحیه مقاومت و ایستادگی خود را حفظ می‌کنند و روی پای خود ایستاده‌اند.

ملازاده با بیان اینکه در حال حاضر و در این مقطع زمانی، ملت ایران این روحیه مقاومت و انرژی مردانه را از شهید سلیمانی دارد؛ تصریح کرد: وجود شهید سلیمانی در زمان حیاتش این انرژی را به مردم ایران می‌داد و هنوز هم با وجود شهادت این سردار رشید اسلام که مظهر و نمونه بارز شجاعت و شهامت است که توانست این ویژگی‌ها را در خودش پیاده کند؛ متعاقبا توانست این روحیه را در ملت ایران تکثیر و در میان مردم نیز پیاده سازی کند.

وی اذعان کرد: اگر نبود سردار سلیمانی، منطقه مقاومت در سوریه، در عراق، لبنان، میانمار، یمن و سایر نقاط عالم، با شکست مواجه می‌شد، اما در اصل باید گفت تمام راهکارهایی که ایشان در بحران‌ها نشان می‌داند و آن روحیه جهادی و مقاومت که در برابر استکبار در وجود ایشان موج می‌زد، موجب شد تا روحیه مقاومت در میان مردمان آزاده جهان زنده و جاوید بماند.

مادر شهید مدافع حرم،  تصریح کرد: امروز اگر دشمنان انقلاب فکر کردند که با شهادت سردار سلیمانی، توانسته روحیه مقاومت را در مردمان ایران و سایر کشورهای دنیا، کمرنگ کند؛ باید بگوییم خون سردار سلیمانی، هزاران برابر، تاثیرش بیشتر از زمان حیات ایشان بر مردم ما اثر کرده است و امروز می‌بینیم که مکتبی به نام مکتب سلیمانی، اگر قد علم کرده است؛ مکتبی است که ریشه در عاشورا دارد و این مکتب در کنار تقویت روحیه مقاومت به ما اموخته است که همه چیز ما در گرو اطاعت از ولایت مطلقه فقیه است و چیزی جز این نیست.

*مقاومت ملت ایران بیشتر شد

ملازاده متذکر شد: اگر امروز حیات دیگری پس از شهادت سردار سلیمانی پیدا کردیم این حیات را در گرو حیات طیبه و مکتبی است که سردار سلیمانی به ما آموخته است و دوام این حیات طیبه، بستگی به این دارد که ما برای خون شهدا، ارزش قائل شویم.

وی گفت: تمام بیش از هزار شهید مدافع حرم و خانواده‌های آن‌ها، نماد مقاومت‌شان، شهید سلیمانی است و کسی نمی‌تواند این اصل را انکار کند و حتی دشمن نیز به این مسئله، اقرار دارند.

مادر شهید مدافع حرم، ادامه داد: پس از شهادت سردار سلیمانی، ترس دیگری به جان دشمنان انقلاب افتاده است و تمام هم و غم آن‌ها این است که شهدایی مثل شهید فخری‌زاده و سایرین را به شهادت برسانند تا نماد مقاومت را در کشور ما از بین ببرند؛ ولی اینگونه نیست و با این اقدام‌های شوم دشمنان، مقاومت ملت ایران بیشتر می‌شود.

ملازاده اظهار کرد: زنان ما بیشتر از قبل سعی در تربیت و بارور کردن فرزندان خود با روحیه مقاومت هستند و باید بگویم همه مردم ایران از پیر و جوان، خرد و کلان، هر کدام‌شان یک سردار سلیمانی‌اند؛ برای اینکه این مردمان، پایبند به اعتقادات سردار سلیمانی‌اند.

*امریکا از ما چیزی جز ذلت ما نمی‌خواهد

وی در بخش پایانی سخنانش بر عدم دلبستن به استکبار و خروج امریکا از منطقه اشاره کرد و گفت: اینکه ما دل به استکبار ببندیم و تصور کنیم که با ارتباط و مذاکره با امریکا و اسرائیل کاری از کار ما پیش می‌رود؛ تصوری غلط است و نباید نه به آن‌ها دل ببندیم و بدانیم این تصور، چیزی جز ذلت برای ما به بار ندارد.

مادر شهید مدافع حرم، با بیان اینکه ملت و مردم ما خوبند و خطاب به مسئولین کشور می‌گویم: چشمان خود را باز کنید و چراغ سبزی که دشمن به شما نشان می‌دهد تنها برای تحریف چهره اسلام، چهره نظام جمهوری اسلامی و تحریف ولایت مطلقه فقیه و برای تحریف تک تک ما مردم ایران است.

ملازاده یادآور شد: ما باید در چنین صحنه‌هایی، هوشیار باشیم و با بصیرت، شعاع دیدمان را تا بی نهایت بکشانیم و واقعیت را ببینیم که امریکا از ما چیزی جز ذلت ما نمی‌خواهد.

وی گفت: آن‌هایی که خواستار چنین روابطی هستند و در اصل یوغ بردگی امریکا و اسرائیل را بر گردن دارند، آن‌ها ته مانده‌های جام‌های غرب را از روی مستی در حال سرکشیدن هستند و حکایت آن‌ها، چیزی جز این نیست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 445966

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/445966/سردار-سلیمانی-روحیه-مقاومت-بین-مردمان-آزاده-جهان-زنده-تن-ذلت-امریکا-نمی-دهیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com