تاریخ انتشارسه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۴۵۸۷۱
بخشدار چهاردانگه ساری، با بیان اینکه کار گازرسانی به روستاهای باقیمانده چهاردانگه در الویت کاری است؛ گفت: تاکنون در 90 روستای چهاردانگه، نصب علمک گاز انجام شده است و امیدواریم تا 22 بهمن، کار گازرسانی به بیشتر روستاها انجام شود.
۰
plusresetminus
گازرسانی به روستاهای باقیمانده چهاردانگه تا 22 بهمن‌ماه/زمستان سخت راحت پشت سر گذاشته می‌شود؟
به گزارش بلاغ، در حالی عملیات گازرسانی به 77 روستای بخش چهاردانگه از مجموع 107 روستای این بخش انجام شده است که با توجه به اینکه چند روستا به عنوان مرتع محسوب می‌شود، تعداد مجموع روستاهایی که در این بخش باید گازرسانی صورت بگیرد، 97 روستا است.

با احتساب این آمار تا پایان تابستان امسال، مردم 20 روستای یاقیمانده چهاردانگه ساری در انتظار برخورداری از نعمت گاز هستند تا زمستان سخت این منطقه را با خیالی راحت پشت سر بگذارند.

گفتنی است پیش از این، مرتضی جعفری بخشدار سابق چهاردانگه ساری خبر از پایان عملیات گازرسانی روستاهای باقیمانده این منطقه تا پایان شهریور ماه امسال داده بود، اما مشکلات به وجود امده بر سر راه عملیات اجرایی این طرح، مانع از تحقق این وعده از سوی بخشدار و طبیعتا شرکت گاز شد.

سلمان ستاری که اخیرا به عنوان بخشدار چهاردانگه منصوب شده است در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به روستاهای باقیمانده در چهاردانگه اظهار کرد: تاکنون در 90 روستای چهاردانگه، نصب علمک انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون در چهار روستای دیگر، عملیات نصب علمک گاز در دست اجرا قرار دارد.

بخشدار چهاردانگه ساری، خاطرنشان کرد: در مسیر پایین دست نظیر روستاهای ششک، مزده و کارنام، به دلیل مشکلاتی که شرکت گاز با راهداری در انتقال گاز داشت، که این مشکل اخیرا رفع شده است و پیمانکار شروع به کار کرده است و قرار شده است تا 22 بهمن، این روستاها بنا بر قول پیمانکار، گازدار شوند.

ستاری ادامه داد: تا دو هفته قبل، گاز به 84 روستای چهاردانگه رسید و اکنون و طی دو هفته اخیر، تعداد روستاهای گازدار بخش چهاردانگه به 90 روستا رسیده است.

وی تاکید کرد: البته برخی مشکلات نیر در بحث گازرسانی به روستاهای پشتکوه وجود داشت که علمک گذاری در این روستاها انجام شده است، فقط مشکلی که وجود دارد به غفلت پیمانکاران این منطقه بر می‌گردد که البته این موضوع نیز از سوی بخشداری پیگیری شد و اتحادیه پیمانکاران، پای کار آمده است و بنا شده است تا نظارت بر پیمانکاران این منطقه را تشدید کند.

بخشدار چهاردانگه ساری، تشریح کرد: زمانی که پیمانکار، لوله کشی گاز در این روستاها را انجام می‌داد، هزینه را هم از مردم می‌گرفت و باید پرونده را به اتحادیه پیمانکاران تحویل می‌داد، سپس نظام مهندسی بازدید بعمل آورد تا پس از تایید، نصب کنتور گاز انجام گیرد؛ اما در برخی نقاط، پیمانکار با غفلت، پرونده را به نظام مهندسی تحویل نداده است و کار کمی به تاخیر افتاده است.

ستاری متذکر شد: رئیس اداره گاز منطقه نیز تعهد داده است تا اگر پرونده هر یک از مشترکین منطقه تکمیل شود و متقاضی پس از تایید نظام مهندسی، جهت ثبت نام کنتور گاز اقدام کند، در بازه زمانی حداکثر یک هفته‌ای، نصب کنتور انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ما در روستاهای منطقه پشتکوه چهاردانگه که بیشتر با این مشکل مواجه هستند، ورود جدی و پیگیر داشتیم و با جلسات متعدد با مسئولان، در حال رفع مشکلات و موانع پیش رو هستیم.

بخشدار چهاردانگه ساری، عنوان کرد: ما هم واقف هستیم به این نکته که اکنون بیش از دو دهه است که مردم مرکز استان از نعمت گاز برخوردارند و مردم شریف روستاهای این منطقه از این نعمت محروم مانده‌اند و اکنون از یک سو، هم به فصل سرد سال و بارندگی‌ها مواجه شدیم و هم طی مدت اخیر، با تغییرات مدیریتی شرکت گاز مواجه بودیم که کمی در کار وقفه ایجاد شد.

ستاری گفت: تمام تلاش ما این است که تا 22 بهمن این روستاها نیز از نعمت گاز برخوردار شوند و این به همت پیمانکاران و شرکت گاز بستگی دارد.

وی تصریح کرد: از 90 روستایی که تاکنون کار گازرسانی آن‌ها به اتمام رسیده است، تعداد عمده‌ای از آن‌ها، نصب کنتور انجام شده است و تعدادی نیز کار علمک گذاری و لوله‌کشی داخل ساختمان آن‌ها در دست انجام است و بنا بر تعهدات شرکت گاز، تا پایان 22 بهمن، غالب این روستاها از نعمت گاز برخوردار و عملیات بهره برداری نیز در روستاهای باقیمانده آغاز می‌شود.

بخشدار چهاردانگه ساری، اضافه کرد: کار گازرسانی به روستاهای باقیمانده چهاردانگه در الویت کاری بخشداری چهاردانگه است و حتی بنده در این راستا با پیمانکاران خانگی نیز تماس و تسریع در کار را شخصا، پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴