کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلاغ گزارش می‌دهد

«بچه‌های حاج قاسم»، همچنان میدان‌دار مبارزه با «کرونا»/ جهاد تعطیل نمی‌شود

29 آذر 1399 ساعت 0:00

هر جا بخواهیم کار بزرگی رقم بزنیم، اتفاقی را خلق کنیم نام سردار را می بریم، عشق عمیقی که با ایثار و شجاعت های حاج قاسم در دلها جوانه زده، امروز تبدیل به درختی تنومند شده است که با قاطیعت موانع را بر می دارد.


به گزارش بلاغ، با وجودی که یکسال از نبود حاج قاسم می گذرد، عشق و علاقه اش در دلها نه تنها فروکش نکرده است، بلکه بیش از پیش شده است، هر جا بخواهیم کار بزرگی رقم بزنیم، اتفاقی را خلق کنیم نام سردار را می بریم، عشق عمیقی که با ایثار و شجاعت های حاج قاسم در دلها جوانه زده، امروز تبدیل به درختی تنومند شده است که با قاطیعت موانع را بر می دارد.

امروز که کرونا تبدیل به اپیدمی شده است و جهان را تسخیر کرده، اما اینجا شاهد هستیم که چه جانانه همه در کار خیر از هم سبقت گرفتند، درست مانند روزهای که شناسنامه ها را با هزار دوز و کلک پایین می آوردند تا از ناموس این خاک دفاع کند امروز از جان آنان دفاع کردند و نشان دادند این نسل چه خوب توانست مکتب پیر جماران را به خوبی درس پس دهد، چه در جنگ و خون و چه در میدان کرونا، و حالا اسم حاج قاسم می خواهد دستهای مهربانی اش را در تمام نقاط  کشور چه در روستاهای دور دست و محروم و چه در سایه ساختمان های بلند  نوازش کند.

به خط، به نام حاج قاسم

از ابتدای کرونا رهبری برای اقشار ضعیت تاکیدات زیادی کردند و امروز هم با فرمان ایشان طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کلید خورد تا با این طرح به مقابله تمام قد با کرونا بایستیم.

جابر عسگری فرمانده سپاه امل در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به طرح حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح با  4 تیم از جمله تیم های نظارتی، مراقبتی، حمایتی، رصد و شناسایی با هدف مدیریت و کنترل ویروس کرونا  اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بسیج با تمام ظرفیت برای طرح حاج قاسم فعالیت خواهد کرد، افزود:این طرح با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت راه اندازی شد و به صورت خانه به خانه مراجعه می کنیم و شناسایی  صورت می گیرد و مشکلات بررسی می شوند.

فرمانده سپاه آمل تصریح کرد: اگر در خانواده ای یک بیمار داشته باشد به تیم مراقبتی معرفی می شود، اگر شرایط بدی داشته باشد به بیمارستان معرفی می شود و در غیر اینصورت تحت درمان قرار می گیرد.

خانه به خانه برای مقابله با کرونا

وی از آغاز طرح حاج قاسم از ابتدای هفته گفت وخاطرنشان کرد: از ابتدای هفته هزار تیم اماده شده و شروع به کار کردند و قرار است که 25 هزار و نیم فعالیت کنند و هرروز600 تیم در شهرستان به مراجعه خانه به خانه می پردازند که تا پایان اردیبهشت تمام جامعه اماری شهرستان تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

عسگری ادامه داد: هر خانه یک فرد را بعنوان سفیرسلامت انتخاب می کند تا رابط میان خانواده  تیم های مراقبتی باشد، هر 400 نفر یک تیم مراقبتی خواهد داشت و با خانواده ها در ارتباط است تا مشکلات و نیازمندی های انان را بررسی کند.

وی با تاکید فعالیت های تیم های مراقبی عنوان کرد: تیم های مراقبی که با همکاری شبکه بهداشت انجام شده از یک پزشک، 5 پرستار و چند کمک یار تشکیل می شود.

فرمانده سپاه امل خاطرنشان کرد: مسئولین و مردم در این طرح همکاری کنند که بتوانیم هدف این طرح که قطع زنجیره کروناست برسیم.

کمک هایی برای حال خوب

در نهایت این طرح به تست گسترده، هدفمند و هوشمند سازی میرسیم، بیماریابی فعال، قرنطینه اصولی، رهگیری و اموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از نتایج دیگر این طرح است، البته تاثیر بسزایی نیز می تواند در کاهش حداکثری موارد بستری داشته باشد.

از دیگر جنبه های این طرح کمک های معیشتی است که از خانوده های کرونایی میشود، کرونایی که اقتصاد مه گرفته خانواده ها را بخاطر قرنطینه سخت کرده است، توزیع بسته های معیشتی، شناسایی خانوارها اسیب دیده از کرونا، خانواده های مبتلا به کرونا، گندزدای منازل مبتلایان و اماکنی که افراد مشک و مثبت کرونایی قرار دارند.
 
سربازان خط مقدم

فرمانده سپاه آمل ادامه داد: در حوزه مختلف نیروهای خودخوش شکل گرفت، تولید ماسک، در حوزه جهادی، کادر درمان، ضدعفونی کردن و این نشان می دهند همچنان انقلاب اسلامی از این سربازان زیاد دارد که اماده جانفشانی هستند.

وی تصریح کرد: همانطور که امروز به دوران 8 سال دفاع مقدس با افتخار یاد می کنیم در آینده برای حماسه آفرینی و خلق صحنه های از خودگذشتگی در زمان کرونا خواهیم بالید، در شرایط سخت کرونایی این فداکاری ها در تقویم ماندگار خواهد شد.

عسکری با تاکید اینکه بسیج باید در کنار مردم باشد، خاطرنشان کرد: همچنان که از ابتدای انقلاب بسیج در کنار مردم بود، این اتفافات خوب رقم خورده است.

وی سپاه و بسیج را در همه موارد حساس کمک رسان جامعه خواند و بیان کرد: حضور پر رنگ سپاه و بسیج در زمان سیل ، زلزله و بحران های که به وجود می آید باعث حل بسیاری از مشکلات شده است، امروز هم این حضور باعث دلگرمی جامعه است و بسیاری از حساسیتها را کاهش می دهد.

فرمانده سپاه آمل تصریح کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون یکی از وظایف عمده سپاه کمک رسانی و یاری جامعه بخصوص در شرایط بحرانی و ویژه بوده است که خوشبختانه تا به امروز توانسته امید و اعتماد خوبی را در جامعه ایجاد کند
 
اسوده در هیاهوی کرونا

این روزها هر چقدر کرونا پیش می رود، در مقابل سیل بیشتری از فداکاری ها و از خودگذشتگی ها قرار می گیرد، انگار هر چه تلاش می کند، زور و بازو نشان می دهد، آنچه که غلیظ تر می شود، انسانیت است، انسانیتی که تا چند زمان قبل گمان نمی کردیم، به این اندازه شدت و عمق داشته باشد.

شرایط جوی کشورمان این روزها به گونه ای است که به جرات می توان گفت که تا سالهای سال سیاستمداران دنیا به این چنین مردمانی غبطه می خورند.

این روزها آنقدر کمک ها و نگاهای خیرخواهانه میبنیم که گم می شویم در انبوه مهربانی ها، بسیاری از این افراد سالهاست که دستهای پر سخاوتشان مالامال از عشق و دوستی است.

زمستان می رود و رو سیاهی به زغال می ماند، یک ضرب المثلی است که می توان ترجمه اوضاع و احوال این روزهای خواند، کسانی که برای صف های یارانه یا از این قبیل مردمان کشورمان را به تمسخر قرار می دادند، حال خود سوژه خنداوری شدند؛ چرا که در شرایط سخت هیج کجای دنیا همبستگی مردمان این دیار اسطوره ساز را ندارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 445461

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/445461/بچه-های-حاج-قاسم-همچنان-میدان-دار-مبارزه-کرونا-جهاد-تعطیل-نمی-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com