کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایتی از جوان‌ترین غسال قربانیان کرونایی؛

جدال با مرگ/کار خدایی بچه‌های «حاج‌قاسم» برای سلامت مردم

15 آذر 1399 ساعت 0:00

کرونا ویروس کوچک، سنگینی مرام‌های زیادی را به دوش می‌کشد، ترکیب لباس‌های چند لایه ضدآب و فعالیت‌های مستمر چند ساعته، تحمل عجیبی به آنها داده ، این داستان ها در اینده افسانه می‌شود.


به گزارش بلاغ، در گفت و گوهای روزمره مان هر روز افرادی را می بینیم که بخاطر صندلی، جایگاه و پول دست به هر کاری می زنند، از شانه های دیگران بالا می روند، عکی کارها خیرخواهانه شان بیشتر از عملشان صدا می کند و  از پستی که دارند فقط به نفع خود استفاده می کنند، اما در میان این خبرهای اختلاس و مشکلات مالی، انسان های هستند که در گمنامی محض به  فعالیت های می پردازند که شجاعت خاصی می خواهد.

بیشتر از انکه حرف بزند عمل کرده است، هنوز گل و لای های سیل را از تنش نتکانده و دل اشوب های زلزله ها آرامش نگرفته است، که ویروس چند گرمی، چند صد کشته بر دوش جهان گذاشته است، اما اینجا تبش فرق می کند، بودند و نگذاشتند تا به امروز شکست بخوریم، بسیجی است دیگر بلد است موقع شبیخون چطور تا پای جان بایستد تا کسی خون از دماغش نریزد.

بسیجی ها، میراث حاج قاسم اند، میراث هشت سال دفاع سر سختانه، از موج مرگبار کرونا هراسی ندارند، آن زمانی که کرونا در کشورهای توسعه یافته به غارت فروشگاهها می پرداخت، تاریخ باید شهادت دهد که در کوچه پس کوچه های مناطق محروم شهر هم مواد ضدعفونی توزیع می شد و شب ها که در خواب بودیم، خواب را بر دیدگانشان حرام می کردند تا خیابان ها را ضدعفونی کنند.

اینجا دیگر جای شعار نیست، همه پای کارند، بدون هیچ چشم داشتی، از دکتر، مدیر، دانش آموز و.. هر قشری فقط کافی است بر پیشانی شان مهر بسیجی بخورد، آستین ها را بالا می زنند و کمر همت را می بندند و جوانمردانه ایستادگی می کنند.

غسالی یکی از مشاغلی است که آخرین گزینه کاری افراد بشمار می رود و بیشتر افراد از اجبار اقتصادی و مالی به سمت آن می روند، این چیزی است که تصور همه از یک غسال را شکل می دهد، با روحیه ای غمگین و ناراحت، ان هم اگر کرونا باشد که نور الی نور است، هیچ کسی از جانش سیر نشده که میان میت های بیمار کرونایی بروند، اما جنس اینان فرق می کند، اینان بسیجی واقعی هستند، عشق است که در وجودشان بلبشویی به پا کرده است و نمی گذارد واجب خدا ادا نشود.

در خط مقدم هستیم، در جایی که عشق معیار انسانهاست و پست و مقام کسی برایشان فرق نمی کند، همه را به یک چشم می بینند، در این لباس چهره اش به وضوح دیده نمی شود، گمنام و عاشق... چیزهای که باعث شد این طلبه 25 ساله را داوطلب به لبیک رهبری کند.

حجت الاسلام حبیب ریاحی  در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت: شرط شهید شدن، شهیدانه زندگی کردن است، حاج قاسم نیست، اما راهش را باید ادامه داد باید، گاهی با لباس روحانیت، گاهی در صف جنگ، گاهی برای ضد ساخت مواد ضدعفونی و گاهی هم اینجا در خط مقدم است.

وی با بیان اینکه باید در همه شرایط از انقلاب و نظام دفاع کنیم، عنوان کرد: در شرایط مختلف جنگ نرم، جنگ هوشمند، جنگ بیولوژیکی و امروز در جنگ با کرونا باید امادگی داشته باشیم، احکام میت نباید روی زمین بماند اعتقاد داریم که روح انسان از بین نمی رود، باید احترام میت حفظ شود.

جوان ترین تغسیل کننده بیکاران کرونایی ادامه داد: با حرف مقام معظم رهبری لبیک گفتیم و احکام الهی غسل دادن، تشریح و نمازخواندن را انجام می دهیم، این اعمال به گردن ما است طلبه ها ذکات درس خواندن خود را می دهند.

وی از مخالفت اطرافیان برای تغسیل اموات کرونی گفت و یاداور شد: دوستان و اطرافیان بسیار اکید می کنند که نروم، می گویند خیلی خطرناک است و احتمال دارد بیمار شوی، از شروع کرونا خانواده ام خیلی نگران هستند، تاکید می کنند از خانه بیرون نروم، البته هنوز اطلاع ندارند که این کار را می کنم.

ریاحی تصریح کرد: با وجودی که تجربه اولم بود اما هچ وحشتی نداشتم، این عمل از اصول دین ماست و ما را بیشتر یاد اخرت و خدا می اندازد.
وی بزرگترین الگوی یک بسیجی را امیرالمومنین خواند و افزود: بسیجی واقعی بود و کار جهادی می کردندف بسیجی یک حرکت دسته جمعی است، هر چند در مواقعی باید اتش به اختیار باشیم و امروز علاوه بر کرونا همه باهم باید در جنگ فرهنگی سخت حرکت کنیم .

طلبه جوان آملی از حال و روز خود قبل و بعد از فعالیت اش در غسالخانه بیان کرد: انسان برای معاد همیشه باید اماده باشد این دنیا فانی است و همه رفتنی هستیم، کار ما برای خداست، مریض هم بشویم برای خداست، حضورم در اینجا درس عبرتی برایم شد که تمام کارهایم را در راستای رضایت خدا انجام دهم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای کار بسیج و سپاه شروع به ساخت محلول و ضدعفونی کردند، بسته های کم های مومنانه و ساخت ماسک باعث رضایمندی جامعه شد، اما برای شکست کرونا باید همه دست به دست هم بدیم و فرهنگسازی کنیم، صحنه های که ما می بینیم واقعا دردناک است، کسانی که عضو خانواده اش فوت کرده است، شرایط خیلی بدی دارند، حتی نمی توانند عزیزانشان را در اغوش بگیرند.

ریاحی ادامه داد: دلگرمی ما زمانی است که خانوادههای متوفی برایمان دعا می کنند و با وجودی که داغ دیده هستند از اینکه در این شرایط بخصوص برای عزیزانشان احکام میت را انجام داده ایم، تشکر می کنند، اینجاست که انرژی و توان می گیریم تا ادامه دهیم.

در خط مقدم کرونا، داوطلب شده اند و ترکش ها را به جان می خرند،  بدون هیچ چشم داشتی، بدون اینکه کسی آنها را بشناسد، تیتر خبری شوند، در لباس های طاقت فرسایی که ساعت های به سختی می گذارد.

کرونا ویروس کوچک، سنگینی مرام های زیادی را به دوش می کشد، ترکیب لباس های چند لایه ضدآب و فعالیت های مستمر چند ساعته، تحمل عجیبی به ان ها داده ، این داستان ها در اینده افسانه خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 444265

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/444265/جدال-مرگ-کار-خدایی-بچه-های-حاج-قاسم-سلامت-مردم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com