کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

رانش موازنه تهدید عامل ترور شهید محسن فخری‌زاده‌هاست

8 آذر 1399 ساعت 11:56

کارشناس مسائل سیاسی علت ترور شهید فخری‌زاده را فراتر از یک معضل امنیتی یا نقص در کار محافظان شهید برشمرد و گفت: عامل به نتیجه رسیدن دشمن برای فراهم بودن شرایط ترور تغییر موازنه قدرت و نتیجه این اقدام است که درحال حاضر بزرگترین آفت برای از بین بردن و یا ضعیف شدن موازنه تهدید، مسئله مذاکره است چراکه مذاکره یعنی ایران در موازنه قدرت دچار تردید اساسی است.


میثم معافی در گفت‌وگو با بلاغ با اشاره به شهادت یکی از دانشمندان بزرگ هسته‌ای کشور، اظهار کرد: پس از اعلام خبر ترور وشهادت یکی از دانشمندان بزرگ هسته‌ای کشورمان در تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های شبکه‌های اجتماعی صرف نظر از دشمنی دشمن و تروریز آمریکایی‌صهیونی گاهی آدرس‌های اشتباه داده می‌شود.

وی با بررسی پرسش‌هایی ازقبیل اینکه “محافظان شهید چرا موفق نبودند” یا اینکه ” چراسیستم امنیتی به اصطلاح چترشان سوراخ بود”، افزود: فرض‌های فوق در این خصوص اشتباه راهبردی و گمانه‌هایی مبتنی بر علوم تکنیکی سیاسی و امنیتی نیست چراکه درخصوص ترور بیشتر از گزاره‌های اطلاعاتی، گزاره‌های راهبردی امنیتی و به اصطلاح موازنه تهدید غالب است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در ترور شهید بغداد هم به دلیل چالش‌های درونی بنزینی و شورش‌های عوامل فتنه و نفاق و ضعف دولت در برنامه‌ریزی موازنه تهدید کمی خش برداشت و دشمن هم متوهمانه فکر کرد اگر ترور کند یا واکنشی نمی‌بیند یا ضعیف می‌بیند البته در آن مرحله اشتباه محاسباتی خود را خیلی زود دریافتند و انتخابات آمریکا را مهندسی کردند تا ترامپ حذف شود چون لامپ ترامپ از روشنایی افتاده بود.

وی گفت: درحال حاضر بزرگترین آفت برای از بین بردن و یا ضعیف شدن موازنه تهدید مسئله مذاکره است چراکه مذاکره یعنی ایران در موازنه قدرت دچار تردید اساسی است.

معافی سیره عملی و نظری رهبر معظم انقلاب در سال‌های رهبری ایشان را بر ایجاد موازنه تهدید و حفظ بازدارندگی با دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: اگر غرب‌گرایان بر راهبرد گفت‌وگو و مذاکره با آمریکا تأکید دارند، رهبر معظم انقلاب ضمن مخالفت با راهبرد مذاکره، به موازنه تهدید و بازدارندگی معتقد هستند که آن را ناموس ملت ایران می‌دانند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب همواره بر حفظ قدرت بازدارندگی تأکید کرده و با جایگزینی آن از طریق مذاکره مخالفت ورزیده‌اند و بر عکس جریان غرب‌گرا در ایران به مذاکره نگاه راهبردی نداشته، بلکه به طور تاکتیکی از آن استفاده کرد‌ه‌اند.

در پایان این استاد حوزه و دانشگاه متذکر شد: ایشان مسیر عزت و سربلندی و اقتدار ملت ایران را ساخت درونی قدرت می‌دانند، از دیدگاه ایشان امنیت خریدنی نیست، بلکه باید به کمک موازنه تهدید و قدرت بازدارندگی، آن را تولید کرد، اگر سیره عملی و نظری رهبر معظم انقلاب عمل کنیم ترور نمی‌شویم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 443600

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/443600/رانش-موازنه-تهدید-عامل-ترور-شهید-محسن-فخری-زاده-هاست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com