تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۴۴۳۶۰۰
کارشناس مسائل سیاسی علت ترور شهید فخری‌زاده را فراتر از یک معضل امنیتی یا نقص در کار محافظان شهید برشمرد و گفت: عامل به نتیجه رسیدن دشمن برای فراهم بودن شرایط ترور تغییر موازنه قدرت و نتیجه این اقدام است که درحال حاضر بزرگترین آفت برای از بین بردن و یا ضعیف شدن موازنه تهدید، مسئله مذاکره است چراکه مذاکره یعنی ایران در موازنه قدرت دچار تردید اساسی است.
۰
plusresetminus
رانش موازنه تهدید عامل ترور شهید محسن فخری‌زاده‌هاست
میثم معافی در گفت‌وگو با بلاغ با اشاره به شهادت یکی از دانشمندان بزرگ هسته‌ای کشور، اظهار کرد: پس از اعلام خبر ترور وشهادت یکی از دانشمندان بزرگ هسته‌ای کشورمان در تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های شبکه‌های اجتماعی صرف نظر از دشمنی دشمن و تروریز آمریکایی‌صهیونی گاهی آدرس‌های اشتباه داده می‌شود.

وی با بررسی پرسش‌هایی ازقبیل اینکه “محافظان شهید چرا موفق نبودند” یا اینکه ” چراسیستم امنیتی به اصطلاح چترشان سوراخ بود”، افزود: فرض‌های فوق در این خصوص اشتباه راهبردی و گمانه‌هایی مبتنی بر علوم تکنیکی سیاسی و امنیتی نیست چراکه درخصوص ترور بیشتر از گزاره‌های اطلاعاتی، گزاره‌های راهبردی امنیتی و به اصطلاح موازنه تهدید غالب است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در ترور شهید بغداد هم به دلیل چالش‌های درونی بنزینی و شورش‌های عوامل فتنه و نفاق و ضعف دولت در برنامه‌ریزی موازنه تهدید کمی خش برداشت و دشمن هم متوهمانه فکر کرد اگر ترور کند یا واکنشی نمی‌بیند یا ضعیف می‌بیند البته در آن مرحله اشتباه محاسباتی خود را خیلی زود دریافتند و انتخابات آمریکا را مهندسی کردند تا ترامپ حذف شود چون لامپ ترامپ از روشنایی افتاده بود.

وی گفت: درحال حاضر بزرگترین آفت برای از بین بردن و یا ضعیف شدن موازنه تهدید مسئله مذاکره است چراکه مذاکره یعنی ایران در موازنه قدرت دچار تردید اساسی است.

معافی سیره عملی و نظری رهبر معظم انقلاب در سال‌های رهبری ایشان را بر ایجاد موازنه تهدید و حفظ بازدارندگی با دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: اگر غرب‌گرایان بر راهبرد گفت‌وگو و مذاکره با آمریکا تأکید دارند، رهبر معظم انقلاب ضمن مخالفت با راهبرد مذاکره، به موازنه تهدید و بازدارندگی معتقد هستند که آن را ناموس ملت ایران می‌دانند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب همواره بر حفظ قدرت بازدارندگی تأکید کرده و با جایگزینی آن از طریق مذاکره مخالفت ورزیده‌اند و بر عکس جریان غرب‌گرا در ایران به مذاکره نگاه راهبردی نداشته، بلکه به طور تاکتیکی از آن استفاده کرد‌ه‌اند.

در پایان این استاد حوزه و دانشگاه متذکر شد: ایشان مسیر عزت و سربلندی و اقتدار ملت ایران را ساخت درونی قدرت می‌دانند، از دیدگاه ایشان امنیت خریدنی نیست، بلکه باید به کمک موازنه تهدید و قدرت بازدارندگی، آن را تولید کرد، اگر سیره عملی و نظری رهبر معظم انقلاب عمل کنیم ترور نمی‌شویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴