کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول ستاد یادواره شهدا فریدونکنار خبر داد

برگزاری سی و سومین یادواره شهدا فریدونکنار بدون حضور جمعیت/راه‌اندازی پویش “حاج حسین بصیر”در شبکه‌های اجتماعی

29 آبان 1399 ساعت 10:07

مسئول ستاد یادواره شهدا فریدونکنار از برگزاری سی و سومین یادواره شهدا این شهرستان بدون حضور جمعیت خبر داد و گفت: پویش “حاج حسین بصیر” توسط فعالان فضای مجازی استان مازندران همزمان با یادواره شهدا فریدونکنار راه‌اندازی می‌شود.


حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهارکرد: یکی از مهمترین مولفه‌های نرم جمهوری اسلامی ایران در مقابل با جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی دشمن، تقویت، ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت است.
 
وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا که از سال‌های ابتدایی پس از دوران دفاع مقدس در کشور انجام می‌شود یکی از مهمترین عناصر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن نام و خاطره شهدا است.

مسئول ستاد یادواره شهدای فریدونکنار تصریح کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته ستاد برگزاری مراسم یادواره شهدا و هیات رزمندگان اسلام شهرستان فریدونکنار همزمان با اربعین بازگشت پیکر شهدای عزیز خانطومان با محوریت شهید مدافع حرم علی عابدینی مراسم سی و سومین یادواره شهرستان فریدونکنار را در روز پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹ برگزار می‌کند.

جعفری با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا در زمینه‌های مختلف از جمله بخش فرهنگی به کشور آسیب وارد کرده است، یادآورشد: یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی، یادواره های شهدا بوده که متاسفانه به دلیل وجود این بیماری در کشور تعطیل یا کمرنگ شده است.

وی با بیان فرموده مقام معظم رهبری بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: باتوجه به اینکه در شرایط بیماری کرونا نیاز به رعایت توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع در اولویت قرار دارد و همچنین نمی‌توان نسبت به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌تفاوت بود به همین سبب باید با درنظر گرفتن شرایط موجود برنامه‌های یادواره‌های شهدا برگزار شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: ستاد یادواره شهدا و هیات رزمندگان شهرستان فریدونکنار با پیش‌بینی شرایط موجود تصمیم به برگزاری سی و سومین مراسم یادواره شهدا این شهرستان بدون حضور جمعیت و به‌صورت پخش زنده از صدا و سیمای مرکز مازندران و صفحات مجازی کرده است.

مسئول ستاد یادواره شهدای فریدونکنار ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته و با همکاری مسئولان صدا و سیمای مرکز مازندران باتوجه به شهدای شاخص خطه مبارک فریدونکنار از جمله سردار ملی شهید حاج حسین بصیر، مراسم یادواره این شهرستان به‌صورت کامل و زنده از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به مدت ۷۰ دقیقه با سخنرانی سردار مرتضی قربانی فرمانده لشگر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس و مداحی حاج صادق آهنگران پخش می‌شود.

جعفری تاکید کرد: از همه مردم می‌خواهیم همچون سال‌های گذشته که با شور و شعور تمام در مراسم یادواره شهدای شهرستان فریدونکنار که از جمله یادواره‌های برجسته کشور است حضور پیدا می‌کردند، امسال هم با حضور در منازل خود از پخش زنده تلویزیونی مراسم یادواره را مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه پیام یادواره‌های شهدا عدم توقف و سست نشدن مردم جمهوری اسلامی با وجود تمام سختی‌ها است، اظهارکرد: مردم انقلابی ایران با تمام سختی‌ها که اوج آن در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بود سست و متوقف نشدند و مسیر انقلاب را متناسب با شرایط و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری ادامه دادند، بنابراین ویروس کرونا نباید مانع توقف ما در ادامه حرکت باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر پرهیز از انفعال در مسیر شهدا تاکید کرد و گفت: متولیان فرهنگی به ویژه مسئولان برگزاری یادواره‌های شهدا باید به این نکته توجه کنند که می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با رعایت کامل شیوه‌نامه های بهداشتی برنامه‌های خود را برگزار کرده تا فضای جامعه همواره از یاد و خاطره شهدا عطرآگین باشد.

مسئول ستاد یادواره شهدای فریدونکنار از راه‌انداری پویش “حاج حسین بصیر” توسط فعالان فضای مجازی استان مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالان فضای مجازی استان مازندران در اقدامی ابتکاری، ساعاتی قبل از شروع مراسم یادواره شهدا شهرستان فریدونکنار با هشتگ “حاج حسین بصیر” در بستر توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی اقدام به تولید محتوا درخصوص این شهید ملی و جریان ایثار و شهادت خواهند کرد.

جعفری با قدردانی از تلاش فعالان فضای مجازی تصریح کرد: بدون شک تاثیرگذاری محتوایی فضای مجازی بسیار مهم بوده و امروز باتوجه به شرایط ویژه حاکم بر کشور ما نیازمند به ابتکارات جوانان در فضای مجازی هستیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 442608

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/442608/برگزاری-سی-سومین-یادواره-شهدا-فریدونکنار-بدون-حضور-جمعیت-راه-اندازی-پویش-حاج-حسین-بصیر-شبکه-های-اجتماعی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com