کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خبر داد

تقسیم‌بندی شهرهای مازندران به دو گروه قرمز و نارنجی+ جزییات اعمال محدودیت‌ها

28 آبان 1399 ساعت 18:19

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها طی روز جاری تعیین تکلیف شد؛ گفت: در استان مازندران با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم به دو دسته شهرهای قرمز و نارنجی تقسیم‌بندی شدند.


حسین حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در تشریح آخرین جزئیات اعمال محدودیت‌های جدید از روز شنبه اول آذرماه در مازندران، با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها طی روز جاری تعیین تکلیف شد؛ گفت: محدودیت‌های جدید براساس سطح هشدار قرمز، نارنجی و زرد خواهد بود.

وی افزود: در استان مازندران با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم به دو دسته شهرهای قرمز و نارنجی تقسیم‌بندی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: شهرهای قرمز مازندران شامل شهرستان‌های ساری، آمل و بهشهر است.

این مسئول با اشاره به محدودیت‌های شهرهای قرمز، ادامه داد: در شهرهای قرمز بر اساس دستورالعمل، کل فعالیت‌های صنوف سطوح 2، 3 و 4 و همچنین تردد خودورها از ساعت 21 الی 4 صبح ممنوع است.

حسن‌نژاد بیان کرد: فعالیت دستگاه‌های اجرایی منهای سازمان‌های حساس و خدمات‌رسان در شهرهای قرمز با یک سوم ظرفیت فعالیت کار می‌کنند؛ همچنین مجموعه مدارس و دانشگاه‌ها به طور کل تعطیل است.

وی عنوان کرد: خروج خودورهای با پلاک شهرستان‌های قرمز از شهر قرمز به سایر شهرها و همچنین ورود سایر پلاک‌ها به شهرهای قرمز ممنوع است.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، اعلام کرد: از مجموع 22 شهرستان مازندران که 3 شهر قرمز اعلام شده‌اند، مابقی در گروه شهرهای نارنجی قرار گرفتند.

این مسئول افزود: در این شهرها نیز تمامی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است.

حسن‌نژاد متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان‌ها منهای سازمان‌های حساس و خدمات‌رسان، با 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند.

وی با اعلام اینکه خودورها در شهرهای نارنجی ممنوعیت تردد در شب را ندارند؛ اظهار کرد: تردد سایر شهرها به داخل شهر و همچنین خروج خودروهای شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، تصریح کرد: فعالیت صنوف این شهرستان‌ها برای سطوح 3 و 4 غیرمجاز است.

این مسئول تاکید کرد: فعالیت صنوف سطح یک شامل داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، تعمیرگاه‌ها، داروخانه‌ها که خدمات عمومی و تامین کالاهای اساسی را بر عهده دارند؛ مجاز است.



حسن‌نژاد اضافه کرد: این محدودیت‌ها شامل مجموعه شهر ساری می‌شود و میاندرود شامل محدودیت‌های شهرهای قرمز نمی‌شود.

وی در خصوص محدودیت‌های بخش صنعت، پاسخ داد: مجموعه واحدهای تولیدی و صنعتی در تمامی شهرستان‌های استان، مجاز به فعالیت هستند.

گفتنی است در این طرح، با دسته‌بندی مناطق به سه سطح زرد، نارنجی و قرمز، اختیارات استان‌ها برای تصمیم‌گیری درباره کنترل کرونا افزایش یافته و در مناطق قرمز، ورود و خروج کنترل می‌شود و افراد متخلف تا یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

بنا بر آنچه از سوی مسئولان امر عنوان شده است پس از دو هفته وزارت بهداشت گزارش خود را ارائه می‌کند و اگر شهری در حالت قرمز باقی بماند این طرح تمدید و اگر به نارنجی و زرد منتقل شود فشار کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 442591

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/442591/تقسیم-بندی-شهرهای-مازندران-دو-گروه-قرمز-نارنجی-جزییات-اعمال-محدودیت-ها

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com