گفتگویی خواندنی با همبازی سابق سردار آزمون و علیرضا جهانبخش؛

خاطراتی از فرش تا عرش با سعید انگاشته/می‌جنگم تا دوباره به تیم ملی برسم

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۲۵۸۲
اما امروز به گفتگو با ستاره ای پرداختیم که روزی آرزوهایش را بر باد رفته دید و اما باری دیگر خودش را پیدا کرد. ستاره ای که روزی با بازیکنان همبازی بوده که الان بهترین های ایران هستند. امروز قصد داریم از زنده شدن امید در دل جوانی صحبت کنیم طعم عرش و فرش را باهم چشیده و حالا قصد ایستادن دارد.
۰
plusresetminus
خاطراتی از فرش تا عرش با سعید انگاشته/می‌جنگم تا دوباره به تیم ملی برسم
به گزارش بلاغ، مازندران معدن استعداد است و هر روزه شاهد ظهور پدیده و یا ستاره ای جدید در ورزش استان مازندران هستیم. اما فوتبال در مازندران علی رغم کم توجهی ها و مدیریت ضعیف، ستاره های بیشتری را به خود دیده و در این بین به دلیل کم توجهی ها باعث نابودی این ستاره ها شده است.

اما امروز به گفتگو با ستاره ای پرداختیم که روزی آرزوهایش را بر باد رفته دید و اما باری دیگر خودش را پیدا کرد. ستاره ای که روزی با بازیکنان همبازی بوده که الان بهترین های ایران هستند.

امروز قصد داریم از زنده شدن امید در دل جوانی صحبت کنیم طعم عرش و فرش را باهم چشیده و حالا قصد ایستادن دارد.

سعید ( سید صالح ) انگاشته که روزی درتیم ملی همبازی سردار آزمون و علیرضا جهانبخش بود در گفتگویی با بلاغ؛ از خودش و بازگشتش به فوتبال سطح اول کشور می گوید.

* از خودت بگو ؛ رفتی به قشقایی، از انتخابت بگو
اول خداراشاکرم و بعد دعای پدر و مادرم بود که من را بعد از چند سال دوری از سطح یک فوتبال کشور مورد عنایت قرار دادند. من در ابتدای فصل از چند تیم لیگ دویی که پول خوبی بهم میدادند پیشنهاد داشتم که تصمیم گرفتم به تیم بزرگ قشقایی که در لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور داشت بپیوندم. الان به این نتیجه رسیدم که مردمان شیراز بخصوص مردم قشقایی که آدمهای مهربانی هستند و امیدوارم بتوانم جواب خونگرمی این ایل بزرگ قشقایی را بدهم.

*خوب برگشتی؛ یه مدت داشتی در اوج جوونی بیخیال فوتبال میشدی ولی با این انتخابت احیا شدی، نظرت چیه؟
راستش پوشیدن پیراهن تیم ملی آرزوی هر فوتبالیستی است. من در رده های ملی بازی کرده بودم و در همان سال ها دچار مصدومیتی شدم که میدیدم تمام هم تیمی های من به تیم های بزرگ پیوستند و حتی لژیونر شدند. یجورایی گوشه گیر شده بودم و فقط حسرت میخوردم چون کاری نمی توانستم بکنم و در آن زمانی که یک سال و هشت ماه که نمیتوانستم به صورت حرفه ای بازی کنم همین باعث شده بود که دلسرد بشوم و بعد از چند فصل بازی در لیگ دسته سوم و لیگ دسته دوم تصمیم بر این گرفتم که یکبار دیگه پیراهن مقدس تیم ملی بر تن کنم و با قدرت در لیگ برتر حضور پیدا کنم که الان این هدف بزرگ من است.

* چند بازی ملی داشتی؟
از تیم ملی دانش آموزی، تیم ملی نوجوانان، تیم ملی جوانان و دانشجویان که در بازی های دوستانه و رسمی و تورنمنت های مختلف بالا ۴۰ بازی ملی داشته ام.
* از همبازی‌های دوران تیم های ملی رده پایه بگو که الان کجا هستند؟
اگر بخواهم تک تک بازیکنان را نام ببرم خیلی طولانی میشه ولی از ۲۱ نفری که در تیم ملی جوانان در بازی های آسیایی بودیم، ۲۰ نفر آنها در لیگ برتر هستند و یا لژیونر شده اند به جز من ! به طور مثال حسین کنعانی زادگان و احسان پهلوان در پرسپولیس هستند. حسین مرادمند، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی و بهنام برزای، روزبه چشمی در استقلال حضور دارند و داشتند. علی علیپور، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سعید عزت الهی لژیونر هستند.وحید حیدریه و محمد عبدالله زاده در فولاد خوزستان هست و محمد ناصری دروازبان آلومینیوم اراک و خیلی های دیگه که الان در لیگ برتر مشغول به فعالیت هستند.

* به‌نظر خودت چرا یه مقطعی جا موندی از همبازی‌های سابقت؟
به نظرم مصدومیت شدید و اینکه کسی را نداشتم که در دوران مصدومیت پشتم باشه دلیل اصلی این موضوع بود.

* حالا با این انتخاب ؛ به لیگ برتر و باز هم پوشیدن پیراهن تیم ملی فکر میکنی؟؟
صد در صد هدفم همین است.
*بهترین خاطراتت از دوران تیم های ملی برامون بگو:
با بچه های تیم خاطرات زیادی دارم. ما در امارات اردو داشتیم و در هتل ایرانیان اقامت داشتیم. یک روزی من و سردار آزمون، علی علیپور و روزبه چشمی برای خرید به بازار رفتیم. برای خریدن کفش وارد یک مغازه ای شدیم. هر کدام یک کفش خریدیم. سردار تمام دلارهای خودشو خرج کرده بود از من خواست که صد دلار بهش قرض بدهم. من که دیدم تمام پول های خودشو خرج کرده ۲۰۰ دلار به سردار دادم تا برای خودش و خونوادش خرید بکند. بعد از چند سال که تیم ملی بزرگسالان در تهران اردو برگزار می کرد من رفتم هتل المپیک تا سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و بقیه بازیکنان را ببینم. از فاصله دور که سردار من را دید با صدای بلند گفت سلطان معرفت اومد. برام جالب بود که چرا منو با این اسم صدا زد. ازش پرسیدم چرا معرفت!؟  در جواب گفت یادم نمیره، وقتی دوبی پول همرام نبود تو از سهم خود دلار به من دادی و این تا آخر عمرم یادم میمونه و در تیم ملی منتظرت میمونم.
* شنیدم قول دادی اینبار حقتو از فوتبال بگیری! درسته؟ چه اهدافی در سر داری؟
درسته صد در صد همینطوره! پوشیدن پیراهن تیم ملی و اینکه بهترین مدافع لیگ برتر شدن هدف بزرگمه.

*لیگ یک امسال رو چطور پیش بینی می کنی؟
کلا لیگ یک، لیگ سختی است و لیگ شگفتی ها است. امیدوارم لیگ پرهیجانی داشته باشیم.
* با کرونا و نبودن تماشگر در ورزشگاه ها چطور میخواین کنار بیایین؟
اصلا حس خوبی نداره ! وقتی مسابقات برگزار میشه و تماشاگر نمیتواند تیم مورد علاقشو تشویق کنه یعنی واقعا حس بدی به ما بازیکنان دست می دهد. و یک بازیکنی مثل من اصلا حس خوبی ندارم مخصوصا طرفداران تیم قشقایی شیراز که یکی از تیم های پرتماشاگر فوتبال ایران هستند. واقعا نبودن هواداران همیشه حس میشه و امیدوارم هرچه زودتر این ویروس کرونا دست از سر جهان بردارد.

* الگوی فوتبالیت در ایران و جهان کیه؟
در ایران نام نبرم بهتر است چون بازیکنان زیادی هستند و پیشکسوتانی هستند که شاید از من ناراحت بشوند ولی در جهان تیاگو سیلوا کاپیتان تیم ملی برزیل و سرجیو راموس بازیکن تیم رئال مادرید بازیکن مورد علاقه من است.
*در حال حاضراولویت اصلی خودت چیه در فوتبال ؟
اینکه بتونم در لیگ دسته اول فوتبال کشور کارایی مفیدی برای تیم خودم قشقایی شیراز داشته باشم و همینطور خدا کمک کنه با تیم قشقایی که یکی از تیم های مدعی صعود به لیگ برتر است به لیگ برتر صعود کنیم. تنها تمرکزم فعلا روی موفقیت تیمم است.

* شرایط تیمت چطوره؟ راضی هستی؟
شرایط تیم چه از نظر بدنی و چه فنی در شرایط ایده آلی قرار دارد. بعد از سپری کردن تمرینات خوب و منظم با سرمربی گری آقای داریوش هرمزی تیم روند رو به رشدی داشته و از کمک های با علم و دانشی که آقای داریوش هرمزی انتخاب کرده از جمله رشید طهماسبی و سایر مربیان تیم تشکر میکنم که خیلی برای تیم زحمت می کشند و انرژی و تمرکز من را هم به سطح بالایی رسانده اند.
* برای شروع لیگ آماده هستید؟
همانطور که گفتم تیم در شرایط خوب قرار دارد ولی من در بازی دوستانه ای که داشتیم دچار کشیدگی رباط شدم و با تشخیص دکتر نوروزی دکتر استقلال تهران یک ماه یا دو ماه از مسابقات دور خواهم بود و امیدوارم هرچه سریعتر با کمک دکتر تیم هر چه سریعتر به لیگ برگردم و بتوانم به تیمم کمک کنم. فقط این را می توانم بگوییم که این مصدومیت تنها چیزی است که باعث شده من از این فوتبال ضربه زیادی بخورم و امیدوارم این آخرین مصدومیت من باشد.

* به نظرت ضعف فوتبال در مازندران چیه که ستاره ها همه از استان فراری میشن؟
به نظرم مدیریت تنها چیزیه که باعث شده ما در مازندران شاهد موفقیت آنچنانی نباشیم.ولی اگر شما حساب کنید مازندران بیشترین نماینده را در فوتبال کشور دارد. نبود سرمایه گذار و متاسفانه منفعت طلبی برخی از ها نمیگذارد که آب خوش از گلوی کسی پایین برود.
*چه پیشنهادی واسه جوان های فوتبالیست داری؟
از جوانان میخواهم تمرکزشون رو بر روی هدفی که برای خودشان انتخاب می کنند بگذارند و از هر گونه حاشیه به دور باشند. از همه مهم تر سالم زندگی کنند و تغذیه مناسب و تمرینات پرفشار داشته باشند.
* صحبت پایانی
حرف های زیادی در دلم دارم. در هر صورت تشکر میکنم از خانواده ام ، پدر و مادر و برادرم که همیشه یار و یاور من بوده اند. از آقایان سید ذوالفقار شریفی، سیامک گرمرودی، رفیق دوران بچگیم دانیال اسماعیلی فر، حافظ یوسفی و عباس باقری که واقعا مثل یک برادر با من بودند و در این راه بزرگ کمکم کردند تشکر میکنم و همچنین از آقای نجف پور مدیرعامل قشقایی شیراز کمال قدردانی را دارم که با دست خالی تیم را هدایت میکنند و امیدوارم جواب خوبی های این عزیزان را با موفقیت هام بدهم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴