تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۴۰۸۰۵
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در پیش گرفتن منطق سازش با دشمن یعنی تثبیت ذلت و حقارت و ادامه این روند کمال حماقت است؛ گفت: مقاومت یعنی ایستادگی در اهدافی که شرافت و عزت ما به آن منوط است و باید برای حفظ این شرافت، در مقابل استکبار بایستیم.
۰
plusresetminus
نتیجه منطق سازش با دشمن، ذلت و حقارت است/عزت و شرافت انقلاب با مقاومت و ایستادگی
آیت‌الله سیدرحیم توکل در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در تشریح چرایی بزرگداشت روز 13 آبان اظهار کرد: روز 13 آبان روز انزجار ملتی است که ده‌ها سال زیر یوغ استعمار، کمرش خم شده بود و اکنون عزتش را پیدا کرد و مسلما هم به راحتی این عزت را از دست نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دشمنی امریکا با نظام و انقلاب ما یک امر طبیعی است؛ افزود: چرا که آنچه که او می‌خواهد ما نمی‌خواهیم و آنچه که ما می‌خواهیم او نمی‌خواهد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: از آنجا که ما پیرو دین و قرآن و اسلام هستیم، محور حرکت و نظام ما فرمان قرآن است و قرآن نیز تاکید بر جنگ با ظالمین دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: بنا بر آنچه در قرآن آمده است از ما خواسته شده که با ظالمان، همراه نباشیم، از آن‌ها چیزی نخواهیم و از آن‌ها حمایت نکنیم و این منطق قرآن است.

آیت الله توکل بیان کرد: آمریکا در گذشته در ایران منافع و سهم زیادی داشت که به برکت انقلاب از بین رفت و قدرت بسیار عظیم امریکا به معنای واقعی به زمین خورد.

وی اضافه کرد: امریکا از انقلاب ما ضربه سختی خورد و طبیعی است وقتی کسی را که قدرتمند و مقتدر باشد، آنچه را که دارد از دست بدهد و اینگونه افول کند، بیکار نمی‌نشیند و با تمام توان تلاش می‌کند تا اُبُهت از دست رفته خودش را به دست بیاورد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه امریکا در تلاش است تا هیمنه قبلی را برای خود ایجاد کند و آن توان قبلی خود را در دنیا به دست بیاورد، عنوان کرد: از سویی دیگر، امریکایی‌ها اکنون می‌دانند که ملت ایران، ملت قبلی نیستند، می‌دانند سرپرستی خاندان پهلوی کجا و سرپرستی امام (ره) و مقام معظم رهبری کجا، وقتی رهبرها شجاع، متدین و در وسط میدان باشند و با قدرت اعلام می‌کنند که «امریکا نمی‌تواند هیچ غلطی کند» خوب ملت نیز این قدرت را از رهبرش به دست می‌آورد.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: در حالیکه ملت ایران در گذشته در کمال ضعف و زبونی بود، اکنون چنان حماسه‌هایی را می‌آفرینند که دشمن تحمل دیدن آن را ندارد.

آیت الله توکل با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت منطق مقاومت و تهدیدزدایی در مواجهه با استکبار به جای منطق سازش، تصریح کرد: یک سری امورات برای ما به طور واضح روشن است و آن این است که چه کسی و ملتی با دشمن‌ها سازش کرد که ذلیل‌تر و حقیرتر نشد.

وی ادامه داد: در همین فلسطین، وقتی گروه مقاومت جلودار می‌شود و پای میدان می‌آید، جواب می‌گیرد، عزت می‌گیرد، دشمن را زبون می‌بینیم؛ هر وقت سازش کردیم و یک قدم عقب کشیدیم، دشمن ده قدم جلوتر می‌آید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: امریکا با چه کسی، سازش و همراه بوده که ذلیل و خوارش نکرده است؟ آن‌ها اصلا دشمن من و شما نیستند، آن‌ها دشمن دین و قرآن ما هستند، دشمن پیغمبر ما و خدای ما هستند؛ چون به خدا معتقدیم با ما دشمن هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اعلام کرد: امریکایی‌ها با ما هرگز راه نخواهند آمد، اتصال به امریکایی‌ها و پیش گرفتن منطق سازش با دشمن یعنی تثبیت ذلت و حقارت خودمان، این چند ده سال مگر با آن‌ها مرتبط نبودیم که ذلیل و خوار بودیم، آیا باید دوباره این راه و شیوه را ادامه دهیم؟

آیت الله توکل گفت: ادامه روند سازش که نتیجه‌اش را هم در گذشته دیدیم، کمال حماقت است، مقاومت یعنی ایستادگی در اهدافی را که شرافت و عزت ما به آن منوط است و باید برای حفظ این شرافت، در مقابل استکبار بایستیم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴